Gå til innhold

Ny redningsvest?

Lillemus

Anbefalte innlegg

Poden (9,5 år) er i naken tilstand ca. 27-28 kg, med klær og støvler er han sikkert et par kg tyngre. Redningsvesten hans er fra 15-30 kg og jeg synes den ser litt knapp ut nå.

Kjøpe ny? Eller bruke den gamle enda en sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at jeg hadde kjøpt ny da.. Men jeg er ingen ekspert altså ;) Høres litt knapt ut med (evt våte da) klær som jo veier en god del... Selvom det sikkert er LITT slingringsmonn på vektanvisningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jeg hadde kjøpt ny da.. Men jeg er ingen ekspert altså ;) Høres litt knapt ut med (evt våte da) klær som jo veier en god del... Selvom det sikkert er LITT slingringsmonn på vektanvisningen...

Ja, jeg er enig, det blir nok ny vest. :o) Selv om de koster noen kroner så er det jo mange år til han vokser ut av neste str! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Synes du den ser knapp ut, kjøp ny. Når det gjelder redningsvester sitter pengene mine løst, det er så viktig!

Jeg må kjøpe ny til guttungen i år.

Han ramlet forresten på sjøen en sommer, så da fikk jeg virkelig se at vesten virket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1212828706' post='3893672]

Synes du den ser knapp ut, kjøp ny. Når det gjelder redningsvester sitter pengene mine løst, det er så viktig!

Jeg må kjøpe ny til guttungen i år.

Han ramlet forresten på sjøen en sommer, så da fikk jeg virkelig se at vesten virket

Ja, det blir nok ny vest. 30-50 kg. Guttungen begynner å bli stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir nok ny vest. 30-50 kg. Guttungen begynner å bli stor!

De vokser så fort! Guttungen har snart gått 1 år på skolen, og han har vokst så ekstremt, både i kropp og modenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1212831288' post='3893688]

De vokser så fort! Guttungen har snart gått 1 år på skolen, og han har vokst så ekstremt, både i kropp og modenhet.

Jeg var hos fotografen med mine i april og på spesielt ett av bildene ser 9,5 åringen ut som en tenåring!

Jeg klaget til eksen her forleden på at tiden gikk så fort, til høsten er poden 10 år! Og fikk til svar:"Og om 10 år til så er han 20 og vi 50." Takk for den du.... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Om dere har båt, og bruker vesten mye ville jeg kjøpt ny.

Jeg skal kjøpe en ny vest i brsdagsgave til min nevø, 149kr på Mx-sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har båt, og bruker vesten mye ville jeg kjøpt ny.

Jeg skal kjøpe en ny vest i brsdagsgave til min nevø, 149kr på Mx-sport.

Får ta en kikk på Europris og MX-sport til uka. :o) Vi er ute med båten noen ganger i løpet av sommeren ja og da må _alle_ ha redningsvest eller flytevest på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Får ta en kikk på Europris og MX-sport til uka. :o) Vi er ute med båten noen ganger i løpet av sommeren ja og da må _alle_ ha redningsvest eller flytevest på seg.

Da hadde jeg kjøpt ny..For sikkerhets skyld..

Men nå er jeg redd i båt.. ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Kjøpe ny, utvilsomt. Men jeg er overhysterisk når det gjelder redningsvester når man er ute i båt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos fotografen med mine i april og på spesielt ett av bildene ser 9,5 åringen ut som en tenåring!

Jeg klaget til eksen her forleden på at tiden gikk så fort, til høsten er poden 10 år! Og fikk til svar:"Og om 10 år til så er han 20 og vi 50." Takk for den du.... ;o)

*flire* Guttungen spør hele tiden hvor gammel jeg er når han er 10, 20, 30 osv. Er det nå jeg skal være glad for at jeg fikk han som attenåring? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny redningsvest må han ha.

Men støvler og båt er ikkje en kombinasjon som eg vil anbefale, om ikkje det er mulig å sparke de av seg da.

Kjøp kvalitetsvest, ikkje kjøp på "Europris" og sånne "tullebutikker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fjæren

Hvis du har sjansen ville jeg testet den, med vanlige klær han bruker ha ombord i båten. Om ikke annet for at barnet får opplevd hvordan det er å svømme med redningsvest, for det er ganske annerledes ennn å svømme uten. Tyngdepunktet blir annerledes osv.. Og så synes ofte barna det er gøy å få lov å bade med redningsvest og klær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du bør kjøpe 30-50 kilo. Mye verre å ha en vest som er beregnet på høyere vekt enn man er, enn for lite.Hvis han sitter i bare badebuksa og ikke veier mer enn 27 kilo da, skal han ikke ha en vest som er beregnet fra 30 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Jeg ville prøvd først jeg. Virker den dere har trang og for liten? Om du får for stor vest vil den "slenge" rundt en tynn barnekropp (mere du har sagt han er tynn?), og jeg vet ikke om det er sikrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd først jeg. Virker den dere har trang og for liten? Om du får for stor vest vil den "slenge" rundt en tynn barnekropp (mere du har sagt han er tynn?), og jeg vet ikke om det er sikrere.

Jeg er veldig usikker for han er tynn og spinkel ja. Hm. Hvorfor finnes det ikke vester fra 20-40 kg?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gutter veier og ca 28 - 29 kg og bruker vest som er beregnet på 30 - 40 kg. Denne passer fint, og er ikke for stor. Tror nok du klarer deg en sommer til med den vesten du har, i hvertfall i forhold til vekt. Blir den for trang på, så ville jeg nok kjøpt ny, ihvertfall om dere er mye ute i båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gutter veier og ca 28 - 29 kg og bruker vest som er beregnet på 30 - 40 kg. Denne passer fint, og er ikke for stor. Tror nok du klarer deg en sommer til med den vesten du har, i hvertfall i forhold til vekt. Blir den for trang på, så ville jeg nok kjøpt ny, ihvertfall om dere er mye ute i båt.

Jeg fant nettopp ut at HH har en vest som går på 30-40 kg og den må da være en del mindre enn de fra 30-50. Må se på den tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...