Gå til innhold

Hull i øret?

Gjest Tøff gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Tøff gutt

Sønnen min på snart 7 år maser om å få tatt hull i øret.Han har blitt veldig opptatt av utseende i det siste.Hva synes dere om det?.Pappa`en sier at det er greit med jeg er litt usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med min erfaring med nikkelallergi (ikke disponert på forhånd) og hull i ørene så vil ikke mine unger få det så lenge jeg har noe jeg skulle sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Kan ikke se noe galt i det.

Snuppen her har hull i øret, og er kjempe fornøyd :0)

Og han er snart 5år..Og har hatt hullet i 1år vel...

Om det det bare blir betennelse, så er det jo bare å ta dobben ut igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se noe galt i det.

Snuppen her har hull i øret, og er kjempe fornøyd :0)

Og han er snart 5år..Og har hatt hullet i 1år vel...

Om det det bare blir betennelse, så er det jo bare å ta dobben ut igjen..

''Om det det bare blir betennelse, så er det jo bare å ta dobben ut igjen..''

Om betennelsen har trigget en latent nikkelallergi så er det dessverre ikke så enkelt... Klokker, belter, ja selv skjerf med metalltråder gir meg utslett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Om betennelsen har trigget en latent nikkelallergi så er det dessverre ikke så enkelt... Klokker, belter, ja selv skjerf med metalltråder gir meg utslett!

Ok..

I england er nikkeløredobbr bannlyst..Litt usikker å hva de bruker i stedet, men det finnes noe nytt, og bedre på markedet.

Kanskje ikke dumt å kjøpe slikt om man er disponert for allergi :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..

I england er nikkeløredobbr bannlyst..Litt usikker å hva de bruker i stedet, men det finnes noe nytt, og bedre på markedet.

Kanskje ikke dumt å kjøpe slikt om man er disponert for allergi :0)

For min del har det endt med at det er svært lite jeg tåler av metaller rett mot huden. Selv titanbriller reagerer jeg på med væskende utslett. Selv om damen hos optikeren ikke trodde meg og påsto det var fordi brillen lå så tett innpå huden at det ble klamt og fuktig imellom huden og brillestanga. Men da jeg spurte hvorfor det ikke ble sånn av plaststenger ble hun svar skyldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville satt foten ned pga faren for utvikling av kontaktallergier og kryssallergier. Det andre er faren for revnet øreflipp.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Ikke tale om dersom det var min unge. I tillegg til at det er upraktisk og kan trigge nikkel- og kryssallergi, er det både stygt og harry,

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

For min del har det endt med at det er svært lite jeg tåler av metaller rett mot huden. Selv titanbriller reagerer jeg på med væskende utslett. Selv om damen hos optikeren ikke trodde meg og påsto det var fordi brillen lå så tett innpå huden at det ble klamt og fuktig imellom huden og brillestanga. Men da jeg spurte hvorfor det ikke ble sånn av plaststenger ble hun svar skyldig...

Uff, så kjipt..Det må være slitsomt å ha det slik...

Da hadde nok ikke jeg heller latt ungene få hull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt så mye trøbbel med mine egne ørehull (som jeg tok som 16-åring) at jeg ikke ville latt mine egne barn ta hull i ørene i 7-årsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På H2O (frisør), har det begynt med plastikkøredobber nå. isstnok fordi plastikk ikke trigger noen allergiformer. Rosa plastøredobber hadde nok vært ensbetydende med lykke for småjenter ;D

Snuppa får ikke ennå, pga at hun er for turbo = revning ser jeg for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1212871585' post='3894017]

På H2O (frisør), har det begynt med plastikkøredobber nå. isstnok fordi plastikk ikke trigger noen allergiformer. Rosa plastøredobber hadde nok vært ensbetydende med lykke for småjenter ;D

Snuppa får ikke ennå, pga at hun er for turbo = revning ser jeg for meg...

Jeg tåler ikke plast heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1212940270' post='3894425]

Det må da være det eneste kroppshullet du ikke tåler plastikk i! ;p

*Fnis* Nå vet jeg ikke hva du gjør, men jeg pleier ikke å gå med plastdingser i andre hull i kroppen i dagesvis da.... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis* Nå vet jeg ikke hva du gjør, men jeg pleier ikke å gå med plastdingser i andre hull i kroppen i dagesvis da.... ;o)

Neida, det gjør du sikkert ikke, det bare høres slik ut.. Grasjur ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1212940584' post='3894430]

Neida, det gjør du sikkert ikke, det bare høres slik ut.. Grasjur ;p

Foretrekker da virkelig ordentlig vare fremfor plast! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gutter på 9 år, og de har også spurt om hull i øret, men her i huset er det bestemt nei. De kommer aldri til å få hull i øret så lenge de er så små at vi voksne bestemmer slike ting. Synes rett og slett ikke det er pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1212940270' post='3894425]

Det må da være det eneste kroppshullet du ikke tåler plastikk i! ;p

He, he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille harry

Beklager å si det, men jeg synes hull i ørene på gutter er harry. Er jeg den eneste som synes det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...