laban Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Sprøytespisser tror jeg det er større risiko for å tråkke på dersom man går barbeint i en sentrums_park_ enn på asfalten. Dessuten har jeg hørt rykter om at Oslo ikke er den eneste byen i landet som har stoffmisbrukere. Det er ikke sånn at risikoen for å bli besmittet går fra null til hundre idet man krysser bygrensa. Som andre har påpekt - glasskår er den største risikoen når man går barbeint i "urbane strøk". Det er svært mange steder her i landet hvor man risikerer dette. Forklar guttungen poenget og la ham for all del dra på tur. Det er i overkant sært å bruke dette som bevis for at lærerne er uansvarlige synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Sprøytespisser tror jeg det er større risiko for å tråkke på dersom man går barbeint i en sentrums_park_ enn på asfalten. Dessuten har jeg hørt rykter om at Oslo ikke er den eneste byen i landet som har stoffmisbrukere. Det er ikke sånn at risikoen for å bli besmittet går fra null til hundre idet man krysser bygrensa. Som andre har påpekt - glasskår er den største risikoen når man går barbeint i "urbane strøk". Det er svært mange steder her i landet hvor man risikerer dette. Forklar guttungen poenget og la ham for all del dra på tur. Det er i overkant sært å bruke dette som bevis for at lærerne er uansvarlige synes Enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Ligger det sprøyter å slenger rundt om på fortauene i Oslo da? Syns det blir litt hysterisk å skulle holde gutten din hjemme fra skoleturer pga dette.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det hadde kanskje vært greit at foreldrene lærte ungen til ikke å ta av seg skoene når han selv måtte ønske, istedet for å legge dette ansvaret på skolen også. Barna mine går barbeint på stranda og i egen hage, ellers er det sko på beina. Det får da være grenser for hva skolen skal stilles til ansvar for også... Jeg vil tro at det finnes flere glass-skår på en strand enn det gjør i Oslos gater.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg vil tro at det finnes flere glass-skår på en strand enn det gjør i Oslos gater.... Da har ikke vi vært på de samme strendene:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Da har ikke vi vært på de samme strendene:-) På strendene forsvinner eventuelle glass skår ned i sanden, mens de som blir knust i byene som regel blir feid bort. Så det jeg mener er at sjansen for å tråkke på glass er like stor (om ikke større) på en strand enn på et fortau. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det var dumt - men ikke verre enn det. Har til overs å se skoleklasser på tur der sprøytespissene ligger og slenger... Du trenger ikke stresse så mye som at han ikke får dra på tur - du sier bare fra til ham at han neste gang har skoene på seg, for det kan være glass på bakken, og dessuten er det greit å ha på sko når man er ute og farter, utenom på stranda. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 På strendene forsvinner eventuelle glass skår ned i sanden, mens de som blir knust i byene som regel blir feid bort. Så det jeg mener er at sjansen for å tråkke på glass er like stor (om ikke større) på en strand enn på et fortau. Joda, jeg ser den, men poenget mitt var nå uansett at jeg synes det er foreldrene sitt ansvar å lære barna om når og hvor de skal bruke sko, og ikke fullt ut legge dette ansvaret på skolen, og nekte flere skoleturer pga dette... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Ja. Læreren burde satt en stopper for det!!! Ærlig talt! synes godt du kan klage til de ansvalige voksne som vbar med på turen. Gatene i oslo er ikke rene.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Joda, jeg ser den, men poenget mitt var nå uansett at jeg synes det er foreldrene sitt ansvar å lære barna om når og hvor de skal bruke sko, og ikke fullt ut legge dette ansvaret på skolen, og nekte flere skoleturer pga dette... DET er jeg helt enig med deg i. Virker som om enkelte er ute etter å ta skolen og lærerne og bruker det de kan for å få det til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg ville vært mer bekymret for glasskår enn sprøytespisser, som ville vært mer sannsynlig at han tråkket på hvis han hadde vært på strandtur. Du er hysterisk hvis du nekter ham å dra på klassetur igjen etter dette, men jeg synes det var merkelig at lærerne tillot dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hehe... Sprøytespisser ligger ikke akkurat å slenger overalt i oslo da Hvis man ikke går der narkomane vanker da. Det bor faktisk normale mennesker her også.. Litt hysterisk synes jeg du er, men det er ikke noe særlig å gå uten sko pga. glass og sånt da.. Du får si i fra da vettu, men å ødelegge ferien pga. angst for smittefare synes jeg blir hysteri altså... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trallae Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Joda, jeg ser den, men poenget mitt var nå uansett at jeg synes det er foreldrene sitt ansvar å lære barna om når og hvor de skal bruke sko, og ikke fullt ut legge dette ansvaret på skolen, og nekte flere skoleturer pga dette... Vi bor ikke i Oslo og mitt barn er ikke vant til passe på alt mulig slik som byfolk må gjøre, da vi bor på bondelandet. Jeg sa en del han måtte passe på, at han ikke måtte komme bort fra de andre og at han måtte ringe om så skulle skje. Skulle han på et toalett så måtte han også si i fra og helst få en lærer til å se at toalettet så sånn noelunde ut. Da synes jeg faktisk at han hadde nok å huske på. Skulle jeg kommet med en lang liste ville han neppe husket noe. Jeg syns at når skolen legger opp til en slik tur må vi også kunne forvente at de har et forsvarlig opplegg og de fleste burde skjønne at det å gå barbent i den byen er uansvarlig. En kan ikke forvente at barn på bare 8 år skal ha lært alt om hva som kan være farlig i en slik storby når de ikke er vant til å være i by. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Vi bor ikke i Oslo og mitt barn er ikke vant til passe på alt mulig slik som byfolk må gjøre, da vi bor på bondelandet. Jeg sa en del han måtte passe på, at han ikke måtte komme bort fra de andre og at han måtte ringe om så skulle skje. Skulle han på et toalett så måtte han også si i fra og helst få en lærer til å se at toalettet så sånn noelunde ut. Da synes jeg faktisk at han hadde nok å huske på. Skulle jeg kommet med en lang liste ville han neppe husket noe. Jeg syns at når skolen legger opp til en slik tur må vi også kunne forvente at de har et forsvarlig opplegg og de fleste burde skjønne at det å gå barbent i den byen er uansvarlig. En kan ikke forvente at barn på bare 8 år skal ha lært alt om hva som kan være farlig i en slik storby når de ikke er vant til å være i by. Jeg bor også langt ute på bondelandet, og langt i fra i Oslo, min 10-åring har vært 2 ganger i Oslo (eller annen storby). Poenget mitt var at dette med å ha på sko, er noe man bør ha lært barna på generelt grunnlag. Det er ikke bare sprøytespisser som er grunnen til at man bør ha sko på beina når man er utenfor hagen. Knust glass, hundebæsj, tyggegummiklyser osv osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.