Gå til innhold

Amme-spørsmål

Sofline

Anbefalte innlegg

Noen av våre blånektet smukk. Slik var det bare.

mvh

Det er ingen barn i slekta mi som har villet ha smokk. Jeg begynner å tro det er genetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saken er den at han suger svært så effektivt allerede. Det virker som om brystet er tømt etter bare ti minutter noen ganger, og melken flommer over. Men det kan jo hende det bare er meg som tror at brystet er tomt og at han faktisk trenger mer tid og at det ikke er kosesutting i en halv time selv om han gjerne ligger tre kvarter ved det ene brystet.

Se om og hvordan han svelger. Se også litt på hvor stor kjevebevegelsen er.

Det kan hende han trenger litt mer enn 10 minutter for å få ut alle godsakene, men kanskje ikke riktig så lenge som du sitter. Prøv deg litt fram. Kjenn evt på brystet med ti min. mellomrom og test hvor enkelt det er å skvise ut noen dråper.

En av mine brukte meg til smokk så snart h*n fikk anledning. Iblant var det greit. Andre ganger hadde jeg andre planer...

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du hvor ofte du ammet?

Hmmm, det var ganske uregelmessig på den tiden. Jeg ammet stort sett når ungene ville ha...

Vil tro det var mellom 1 og 3 timer mellom måltidene, men jeg husker ikke helt lenger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen barn i slekta mi som har villet ha smokk. Jeg begynner å tro det er genetisk.

Vent bare noen år. Så har forskerne funnet "nekte-plent-å-ta-smukk-genet".

Jeg ser forresten en klar sammenheng mellom motviljen mot gummismukk og hangen til mammasmukk...

;-)

Om du gir ungen lillefingeren din å suge på og h*n er like fornøyd som når h*n henger i puppen, er kanskje ikke melken så viktig lengre...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om og hvordan han svelger. Se også litt på hvor stor kjevebevegelsen er.

Det kan hende han trenger litt mer enn 10 minutter for å få ut alle godsakene, men kanskje ikke riktig så lenge som du sitter. Prøv deg litt fram. Kjenn evt på brystet med ti min. mellomrom og test hvor enkelt det er å skvise ut noen dråper.

En av mine brukte meg til smokk så snart h*n fikk anledning. Iblant var det greit. Andre ganger hadde jeg andre planer...

;-)

mvh

Takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent bare noen år. Så har forskerne funnet "nekte-plent-å-ta-smukk-genet".

Jeg ser forresten en klar sammenheng mellom motviljen mot gummismukk og hangen til mammasmukk...

;-)

Om du gir ungen lillefingeren din å suge på og h*n er like fornøyd som når h*n henger i puppen, er kanskje ikke melken så viktig lengre...

mvh

Det var jo en idé å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm, det var ganske uregelmessig på den tiden. Jeg ammet stort sett når ungene ville ha...

Vil tro det var mellom 1 og 3 timer mellom måltidene, men jeg husker ikke helt lenger :(

Takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...