Gjest liker litt privatliv da... Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Litt småirritert på svigermor. Hun syns sikkert det er koselig, men jeg føler meg ikke helt komfortabel med det. Når jeg ammer er det greit at hun er i samme rom og ser, men nei da, hun skal absolutt sette seg ved siden av meg og studere.... Hallo! Jeg tør ikke si fra for jeg er redd for å være frekk. Skulle gjerne sagt at jeg helst liker å amme i fred, men da føler jeg meg frekk. Mannen min sa han kunne si fra til henne men jeg er redd hun skal syns jeg er frekk da og... What to do? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hun tenker nok ikke på at du er litt "bluferdig". Hun er nok bare vedig interessert. Hun blir nok ikke sur hvis du på en pen måte sier at du vil sitte litt alene. Hva med å sette seg i en stol der hun ikke kan sitte rett ved siden av uten å ommøblere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Da setter du deg i et annet rom, så er du kvitt hele problemet. Bare å si at dere ternger litt ro for dere selv når barnet ammes, helt naturlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stine i pine Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Si ifra selv om du vil føle deg frekk. Kanskje vil du oppleve at følelsen av å si ifra er god... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hun tenker nok ikke på at du er litt "bluferdig". Hun er nok bare vedig interessert. Hun blir nok ikke sur hvis du på en pen måte sier at du vil sitte litt alene. Hva med å sette seg i en stol der hun ikke kan sitte rett ved siden av uten å ommøblere? ''Hva med å sette seg i en stol der hun ikke kan sitte rett ved siden av uten å ommøblere?'' Det gjorde jeg. Ellers gikk jeg inn i et annet rom. Jeg sa også i fra om at jeg helst ville sitte alene, men de synes jeg var litt rar og sær der... Hos oss var det svigerfar som viste mest interesse da.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liker litt privatliv da... Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Da setter du deg i et annet rom, så er du kvitt hele problemet. Bare å si at dere ternger litt ro for dere selv når barnet ammes, helt naturlig. Har prøvd det og, men hun vil vel holde meg med selskap da, så hender seg faktisk at hun kommer inn til meg når jeg har satt meg i et annet rom. Ikke alle som tar et hint... Er jo hennes hus, så kan liksom ikke si eh vi vil helst sitte her alene litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Har prøvd det og, men hun vil vel holde meg med selskap da, så hender seg faktisk at hun kommer inn til meg når jeg har satt meg i et annet rom. Ikke alle som tar et hint... Er jo hennes hus, så kan liksom ikke si eh vi vil helst sitte her alene litt. Selvfølgelig kan du si at du og ditt barn vil være alene når dere har denne stunden sammen. Trenger dere det, så trenger dere det. Det er det ene og alene du som bestemmer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hvis du ikke tør å si ifra på en hyggelig og ordentlig måte, får du heller leve med situasjonen. For hun er vel ikke tankeleser? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silo Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Men det er vel babyen hun ser på da, ikke puppen din? Jeg synes du burde være overbærende med henne, og heller være glad for at du har en svigermor som er interessert og engasjert i deg og barnebarnet sitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smutters Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Kanskje du bør sette deg i et eget rom, så blir hun ikke fornærmet. Godta at hun gjør det synes jeg ikke du skal, om du synes det er ubehagelig. Ser noen ber deg være overbærende, men ærlig talt, det er da ikke heller vanlig å å gå rundt å stirre på folk som ammer, er det det? Hun bør vel vite bedre og tenke litt over grensene. Jeg tror jeg ville vært meget direkte mot henne, men det er pga at min smor allerede er umulig å snakke til. Hun hører bare det hun vil høre, og da blir hun enten megafornærma eller hun overser oppfordringene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smutters Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Har prøvd det og, men hun vil vel holde meg med selskap da, så hender seg faktisk at hun kommer inn til meg når jeg har satt meg i et annet rom. Ikke alle som tar et hint... Er jo hennes hus, så kan liksom ikke si eh vi vil helst sitte her alene litt. Da høres hun ut som et menneske som trenger klar besked. Selvfølgelig kan du sette deg alene selv om det er deres hus! Et annet alternativ, er å få mannen din til å avlede henne når du skal amme, at han holder henne med selskap slik at hun ikke kommer så langt som å gå inn til deg:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Du lar mannen din få si i fra. Jeg skjønner deg godt jeg. Det er helt greit å sitte i samme rom som andre når man ammer, men at de skal drive å stirre på puppene (det føles jo slik), det likte ikke jeg heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Forstår godt du ikke liker dette. Så flott du har en mann som vil stille opp for deg. La ham orde opp i dette. Han vet helt sikkert hvordan han skal gjøre det mest mulig smidig og vennlig. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Men det er vel babyen hun ser på da, ikke puppen din? Jeg synes du burde være overbærende med henne, og heller være glad for at du har en svigermor som er interessert og engasjert i deg og barnebarnet sitt. Det må være lov å synes at dette blir ubehagelig nærgående. Mamma er forsatt et menneske med grenser og bluferdighet selv om det henger en baby i puppen hennes. Så får farmor vise interesse for barnebarnet på andre måter enn å stirre baby og pupp i senk. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 ''Hva med å sette seg i en stol der hun ikke kan sitte rett ved siden av uten å ommøblere?'' Det gjorde jeg. Ellers gikk jeg inn i et annet rom. Jeg sa også i fra om at jeg helst ville sitte alene, men de synes jeg var litt rar og sær der... Hos oss var det svigerfar som viste mest interesse da.... LOL! Jeg forsøker å se for meg min forsiktige svigerfar stirre ammepuppen i senk... Knis. Gikk ikke. ;-) Men da ville jeg virkelig fått hetta. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liker litt privatliv Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Du lar mannen din få si i fra. Jeg skjønner deg godt jeg. Det er helt greit å sitte i samme rom som andre når man ammer, men at de skal drive å stirre på puppene (det føles jo slik), det likte ikke jeg heller. Jeg hadde en venninne på besøk en dag og, hun er sykepleier og hadde stor interesse i å følge med på ammingen... men jeg syns hun ble litt vel nærgående når hun liksom skulle komme bort til meg i stolen og stirre... liksom- åh så søtt... (hun har dessuten sagt før at hun er bifil - så om motivet for å se var å se puppene mine eller babyen er uvisst hehe)... Jeg syntes det var greit at hun var i samme rom og sånn, men å komme helt bort for å se... jeg syns også det var litt forstyrrende, da dette var helt i starten og jeg ikke helt hadde dreisen på ammingen, fikk jo litt prestasjonsangst, og hadde såre brystvorter. men så ville jeg ikke være frekk heller og si, eh kan ikke du bare sitte der i sofaen så jeg får amme i fred? Nå virker det som om svigermor gir meg litt fred, vet ikke om mannen min har sagt noe (jeg sa han ikke fikk lov), men jeg setter meg i et annet rom når jeg skal amme og hun har ikke fulgt etter meg Ammingen er liksom en kosestund for meg og babyen min.. og enkelte dager er babyen ekstra grinete og vanskelig å få til ro, og da føler jeg at jeg trenger litt ro når jeg skal amme så verken jeg eller baby blir stresset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg hadde en venninne på besøk en dag og, hun er sykepleier og hadde stor interesse i å følge med på ammingen... men jeg syns hun ble litt vel nærgående når hun liksom skulle komme bort til meg i stolen og stirre... liksom- åh så søtt... (hun har dessuten sagt før at hun er bifil - så om motivet for å se var å se puppene mine eller babyen er uvisst hehe)... Jeg syntes det var greit at hun var i samme rom og sånn, men å komme helt bort for å se... jeg syns også det var litt forstyrrende, da dette var helt i starten og jeg ikke helt hadde dreisen på ammingen, fikk jo litt prestasjonsangst, og hadde såre brystvorter. men så ville jeg ikke være frekk heller og si, eh kan ikke du bare sitte der i sofaen så jeg får amme i fred? Nå virker det som om svigermor gir meg litt fred, vet ikke om mannen min har sagt noe (jeg sa han ikke fikk lov), men jeg setter meg i et annet rom når jeg skal amme og hun har ikke fulgt etter meg Ammingen er liksom en kosestund for meg og babyen min.. og enkelte dager er babyen ekstra grinete og vanskelig å få til ro, og da føler jeg at jeg trenger litt ro når jeg skal amme så verken jeg eller baby blir stresset. Det er ikke så greit med amming, nei. Særlig ikke i starten. Man sliter, som du sier, med såre brystvorter og vanskelig påhekting av ungen. At det da sitter noen å virkelig følger med gjør i alle fall meg stresset. Og da blir gjerne ungen stresset også... Trøsten er at om et par mnd så er du dreven amme, og kan hekte ungen på hvor som helst og når som helst 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg hadde en venninne på besøk en dag og, hun er sykepleier og hadde stor interesse i å følge med på ammingen... men jeg syns hun ble litt vel nærgående når hun liksom skulle komme bort til meg i stolen og stirre... liksom- åh så søtt... (hun har dessuten sagt før at hun er bifil - så om motivet for å se var å se puppene mine eller babyen er uvisst hehe)... Jeg syntes det var greit at hun var i samme rom og sånn, men å komme helt bort for å se... jeg syns også det var litt forstyrrende, da dette var helt i starten og jeg ikke helt hadde dreisen på ammingen, fikk jo litt prestasjonsangst, og hadde såre brystvorter. men så ville jeg ikke være frekk heller og si, eh kan ikke du bare sitte der i sofaen så jeg får amme i fred? Nå virker det som om svigermor gir meg litt fred, vet ikke om mannen min har sagt noe (jeg sa han ikke fikk lov), men jeg setter meg i et annet rom når jeg skal amme og hun har ikke fulgt etter meg Ammingen er liksom en kosestund for meg og babyen min.. og enkelte dager er babyen ekstra grinete og vanskelig å få til ro, og da føler jeg at jeg trenger litt ro når jeg skal amme så verken jeg eller baby blir stresset. Det er noen som ser ut til å mene at en gravid eller ammende kvinnes kropp er offentlig eiendom... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 LOL! Jeg forsøker å se for meg min forsiktige svigerfar stirre ammepuppen i senk... Knis. Gikk ikke. ;-) Men da ville jeg virkelig fått hetta. mvh Hi, hi, min svigerfar lå jo nesten nede i kløfta mi... Ahhhrr... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hi, hi, min svigerfar lå jo nesten nede i kløfta mi... Ahhhrr... Øynene triller rundt i hodet på meg... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.