Gå til innhold

Amming og publikum

Gjest liker litt privatliv da...

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en venninne på besøk en dag og, hun er sykepleier og hadde stor interesse i å følge med på ammingen... men jeg syns hun ble litt vel nærgående når hun liksom skulle komme bort til meg i stolen og stirre...

liksom- åh så søtt...

(hun har dessuten sagt før at hun er bifil - så om motivet for å se var å se puppene mine eller babyen er uvisst hehe)...

Jeg syntes det var greit at hun var i samme rom og sånn, men å komme helt bort for å se... jeg syns også det var litt forstyrrende, da dette var helt i starten og jeg ikke helt hadde dreisen på ammingen, fikk jo litt prestasjonsangst, og hadde såre brystvorter. men så ville jeg ikke være frekk heller og si, eh kan ikke du bare sitte der i sofaen så jeg får amme i fred?

Nå virker det som om svigermor gir meg litt fred, vet ikke om mannen min har sagt noe (jeg sa han ikke fikk lov), men jeg setter meg i et annet rom når jeg skal amme og hun har ikke fulgt etter meg :D

Ammingen er liksom en kosestund for meg og babyen min.. og enkelte dager er babyen ekstra grinete og vanskelig å få til ro, og da føler jeg at jeg trenger litt ro når jeg skal amme så verken jeg eller baby blir stresset.

Det kan jo tenkes at farmor ikke synes det har nyhetens interesse lenger. Etter hvert daler jo det verste hysteriet for mange besteforeldre, og ender opp på et normalt, hyggelig nivå.

Ellers synes jeg du kan "skylde på" babyen, om nødvendig: "Beklager, men h*n er inne i en periode nå da h*n blir så lett distrahert, så det går fortere / greiere hvis vi får gjøre unna dette i fred, hvis du skjønner"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Hvis du er hjemme hos henne, så spør du henne om du kan låne et stille rom for å amme pga at babyen blir roligere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liker litt privatliv da...

Det er noen som ser ut til å mene at en gravid eller ammende kvinnes kropp er offentlig eiendom...

mvh

Ja, det har jeg merket... det er liksom lov å stirre på gravide mager og ammende kvinner... Glemmer at vi fortsatt er et individ med grenser. Ingen liker jo å bli stirret på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som ser ut til å mene at en gravid eller ammende kvinnes kropp er offentlig eiendom...

mvh

Ja, når man er gravid synes enkelte plutselig det er helt i orden å klå en på magen -uten å spørre, og når en ammer er det i orden å stirre puppene i senk synes visst enkelte. Irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville endt med å bli skikkelig irritert til slutt. Jeg liker heller ikke å amme i full offentlighet, og jeg kan godt bli litt stresset hvis babyen ikke tar puppen med en gang. Det går heldigvis fortere jo eldre babyen blir.

Jeg støtter forslaget om å i at babyen ikke kan konsentrere seg hvis dere ikke får fred. Hjelper ikke det får du be mannen din si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo tenkes at farmor ikke synes det har nyhetens interesse lenger. Etter hvert daler jo det verste hysteriet for mange besteforeldre, og ender opp på et normalt, hyggelig nivå.

Ellers synes jeg du kan "skylde på" babyen, om nødvendig: "Beklager, men h*n er inne i en periode nå da h*n blir så lett distrahert, så det går fortere / greiere hvis vi får gjøre unna dette i fred, hvis du skjønner"...

Jo, det er i mange situasjoner greit å ta omveien om å "skylde på babyen"

Men jeg synes det er både litt trist og merkelig at det skal være så vanskelig og så lite stuerent for en nybakt mor å kunne hevde noen enkle egne behov...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det er i mange situasjoner greit å ta omveien om å "skylde på babyen"

Men jeg synes det er både litt trist og merkelig at det skal være så vanskelig og så lite stuerent for en nybakt mor å kunne hevde noen enkle egne behov...

mvh

Enig. Men noen har _veldig_ vanskelig for å si ting på den måten (altså ved å henvise til egne behov), uansett om de snakker til svigermor eller noen andre.

(Generelt, ikke nødvendigvis i trådstarters tilfelle:) Jeg tror ikke alltid det er den andre part som er hensynsløs, det kan være tankeløshet - og når da ingen tør å si fra, fortsetter det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Men noen har _veldig_ vanskelig for å si ting på den måten (altså ved å henvise til egne behov), uansett om de snakker til svigermor eller noen andre.

(Generelt, ikke nødvendigvis i trådstarters tilfelle:) Jeg tror ikke alltid det er den andre part som er hensynsløs, det kan være tankeløshet - og når da ingen tør å si fra, fortsetter det bare.

Jepp.

Få ting kan være så frustrerende som å få greie på at man over tid har irritert noen med noe man ville sluttet med på flekken om noen bare hadde sagt ifra.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...