Gjest loststitutt Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Bor nå i landelige omgivelser, og har et godt nettverk. Føler det har vært lett å bli kjent med andre rundt her, og nå skal vi altså flytte ganske langt unna til en storby, p.g.a jobbsituasjon. Har hørt gjennom andre at det er svært vanskelig å bli kjent med naboer,og få nære venner i storbyen. Hører om folk som aldri har hilst på nærmeste nabo , og om enkelte som ikke passer inn i storbyer,fordi det vanskleligere å bli kjent med folk der. Hvordan opplever andre dette?Er det noe i det at det på dette området er stor forskjell fra landbygda og byen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg tror din personlighet har mer betydning. er du utadvendt klarer du alltid å bli kjent med folk. Intressant å se hva andre svarer. Min erfaring er at noen er sånne som hilser og prater med alle (også i byen) mens andre går og ser ned i bakken. Vet ikke om det er mer vanlig i byen enn på landet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det finnes vel et visst grunnlag for å generalisere, men det er også store forskjeller på sånt innad i hver by. I noen bygårder/borettslag/småsentra i de største byene er det veldig sosialt og tett naboskap, mens i andre er det knapt så man gjenkjenner naboen vegg i vegg. Jeg har opplevd begge deler innenfor en radius på noen kilometer. Det kommer selvsagt an på deg selv også. Og det kan være rom for å bli kjent med hyggelige folk via jobb/studier og fritidsinteresser også, ikke bare i egenskap av at man har nesten samme adresse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silo Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg tror din personlighet har mer betydning. er du utadvendt klarer du alltid å bli kjent med folk. Intressant å se hva andre svarer. Min erfaring er at noen er sånne som hilser og prater med alle (også i byen) mens andre går og ser ned i bakken. Vet ikke om det er mer vanlig i byen enn på landet min erfaring har vært at det er lettere å bli kjent med folk i en stor by slik vi bor i nå, enn på landet der vi bodde før. På landet har folk gjerne de samme vennene og nettverkene som voksen, som de de vokste opp med, og når man er ny på et lite sted blir man alltid litt utenfor den interne kretsen. Men i byen er gjerne mange innflyttere og mer åpne for nye bekjentskaper, synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Nå vet ikke jeg hva du mener med storby, men jeg har vokst opp i en mellomstor norsk by, og der hadde vi alltid masse kontakt med naboene. Da foreldrene mine flyttet for noen år siden innenfor samme by, kom naboene nærmest strømmende for å hilse på osv. Jeg tror kontakt med naboene kommer mye an på om man er i samme aldersgruppe, har barn eller ikke osv. Det blir nok ikke like mye nabokontakt for en småbarnsfamilie hvis alle naboene har feiret sølvbryllup. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Tror det er litt opp til deg selv og hva du gjør det til.. og hvor sosial du er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.