AAA Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Så var det den tiden på året igjen. :-) Har jo sett at disse trådene har kommet opp hvert år, men har aldri brydd meg særlig med dem før. Men i år er det altså vi som har 6-åring som skal begynne på skolen. Så da lurer jeg på... Dere som har hatt barnehagebarn, hva har dere gitt? Tenker både rent konkret hva, og for hvor mye penger. Og gir dere til barnehagen eller til personalet? Vi er så heldige at vi har barna våre i en barnehage som jeg kunne gullforgylt. Det er en liten 2 avdelings privat barnehage, som er ekstra gode på det som har med musikk og teater å gjøre. Lillesøster skal gå der i to år til, men storesøster er altså ferdig nå. Hva hvis vi slår oss sammen noen foreldrepar, da kan vi evnt kjøpe noe dyrere.. Forslag da? Takk takk for alle lure ideer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Da storesøster sluttet i barnehagen i fjor vår, ga vi to barnebøker og ei paradismatte i gave til barnehagen. Vi brukte i underkant av 500 kr. til gaven. Vi ga ingen gave til de ansatte, da lillesøster skulle fortsette der i 2 år til. Neste vår er det slutt på bhg.barn, så da regner jeg med at vi båd gir gave til barnehagen og til personalet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Da minsta sluttet på småbarns der begge hadde gått fikk de en rosemalt liten kost som ungene kunne koste garderoben med. ) Da hun sluttet på storbarn, der også begge hadde gått, kjøpte vi en haug med bøker til barnehagen, bl.a. en stor sangbok - en gave som virkelig ble satt stooooor pris på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hos oss er det foreldrerådet i barnehagen som ordner med gaver til personalet. Bruker av foreldrerådskassa(har fått inn penger bl.a ved hjelp av kakelotteri) Et år gav de en dekorasjon til hver ansatt. Et annet år et pent starinlys. Det virket som om de ansatte satte stor pris på oppmerksomheten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Vi kjøpte 2 stressless-stoler i barnestørrelse til dokkestua (innendørs). Vi var flere foreldre som spleiset, 500 kr hver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Vi som barnehage har aldri fått noe, men de ansatte har fått gavekort på spa, vin, reisegavekort, gavekort på bøker, bøker, kopper, håndklær, tur-utstyr, bla. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Vi som barnehage har aldri fått noe, men de ansatte har fått gavekort på spa, vin, reisegavekort, gavekort på bøker, bøker, kopper, håndklær, tur-utstyr, bla. Joho! Da er det nok en annen kultur i barnehagen vår. Jeg ser at de tidligere år har fått f.eks epletre, hagebenk, fotballmål, fotballer, bøker og musikk. Så noe til barnehagen blir det nok. Vet bare ikke helt hva. ;-D Når det gjelder til de ansatte må det i tilfelle være noe til alle, har ikke lyst å gi bare til en eller to. Datteren vår er glad i dem alle. ;-) Både blomster og sjokolade, til og med vin, er aktuelt, men andre forslag mottas også med takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Joho! Da er det nok en annen kultur i barnehagen vår. Jeg ser at de tidligere år har fått f.eks epletre, hagebenk, fotballmål, fotballer, bøker og musikk. Så noe til barnehagen blir det nok. Vet bare ikke helt hva. ;-D Når det gjelder til de ansatte må det i tilfelle være noe til alle, har ikke lyst å gi bare til en eller to. Datteren vår er glad i dem alle. ;-) Både blomster og sjokolade, til og med vin, er aktuelt, men andre forslag mottas også med takk. De får som oftest det samme alle sammen, om enn kanskje gavekort på forskjellige butikker f.eks. Men det er kanskje vanligere å gi noe til barnehagen i kommunale barnehager? Eller bhg med dårligere råd? Jeg vet ikke... Jeg som eier får også ofte gaver, men altså ikke noe til selve barnehagen. Vi får det ofte ila året da, bøker, utkledningstøy, materialer osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Vi kommer til å gi en gave når det minste barnet går ut av barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 De får som oftest det samme alle sammen, om enn kanskje gavekort på forskjellige butikker f.eks. Men det er kanskje vanligere å gi noe til barnehagen i kommunale barnehager? Eller bhg med dårligere råd? Jeg vet ikke... Jeg som eier får også ofte gaver, men altså ikke noe til selve barnehagen. Vi får det ofte ila året da, bøker, utkledningstøy, materialer osv. Her er det vanlig å gi gave til barnehagen når barna slutter for å begynne på skolen. Styrer og personalet får gaver til jul og sommerferie hvert år. Til jul får de hver sin kransekake, kjøpt på et hjemmebakeri her i nærheten. Til sommerferien får de hvert sitt gavekort på 500 kr til kjøpesenteret. Kan brukes i alle forretningene. Jul- og sommer gavene blir betalt av foreldrekassa. Avslutningsgaven fra skolestarterne spleiser de aktuelle foreldrene på. Eieren som ikke jobber i barnehagen får ingenting. Men en fredagskveld han åpnet barnehagen for oss fordi vi hadde glemt reseptpliktige medisiner, tok vi med en nybakt kake og 3 kg elgkarbonade til han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Da eldstemann sluttet ga jeg fellesgave til selve barnehagen: to-tre brettspill og noen firkort med ulike tema (Mummi etc). Litt i tvil om hva det blir når lillebror slutter nå til sommeren, men noe i samme gata blir det vel. Ingen av de ansatte har vel egentlig hatt noe spesielt forhold til noen av mine - det er ulike som er på stor- og småbarnsgruppa, pluss at det har vært en del langtidsfravær - slik at det faller ikke naturlig å gi noe til noen av de voksne "privat". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 De får som oftest det samme alle sammen, om enn kanskje gavekort på forskjellige butikker f.eks. Men det er kanskje vanligere å gi noe til barnehagen i kommunale barnehager? Eller bhg med dårligere råd? Jeg vet ikke... Jeg som eier får også ofte gaver, men altså ikke noe til selve barnehagen. Vi får det ofte ila året da, bøker, utkledningstøy, materialer osv. Hmmmm... Barnehagen vår er høyst privat og har en sunn og god økonomi, så den sammenhengen ser jeg ikke. Da er det vel mer foreldremixen som gjør utslaget tenker jeg, det er jo tross alt de som evnt kjøper presangene. Jaja, presang skal det nok bli. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg har kjøpt bøker til barnehagen, for 100-200,-. Kommer nok til å gjøre det når minstemann slutter også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg har kjøpt bøker til barnehagen, for 100-200,-. Kommer nok til å gjøre det når minstemann slutter også Bøker er alltid en flott gave til barnehagene. Bøker er en forbruksvare med så mange barnehender rundt omkring, i tillegg til at vi som jobber der blir utrolig leie av å lese de samme om og om og om og om og om igjen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malu Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Vi kjøpte en stooor "kosekurv" (frukt, sjokolade +++) som "skolegutten" stolt bar inn på personal-rommet. Syntes det var praktisk, siden det var mange av de voksne han satte pris på - ikke bare dem på egen avdeling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Vi kjøpte en stooor "kosekurv" (frukt, sjokolade +++) som "skolegutten" stolt bar inn på personal-rommet. Syntes det var praktisk, siden det var mange av de voksne han satte pris på - ikke bare dem på egen avdeling. Det syns jeg var en veldig god ide! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Bøker er alltid en flott gave til barnehagene. Bøker er en forbruksvare med så mange barnehender rundt omkring, i tillegg til at vi som jobber der blir utrolig leie av å lese de samme om og om og om og om og om igjen... Det er akkurat slike tanker jeg har hatt når jeg har kjøpt bøker - i tillegg til at jeg brenner for å gi barna leseglede fra de er små 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Vi har blitt enige om å kjøpe noe sammen fra alle familiene til avgangsbarna. Det blir ca 300 kr pr familie, og så kjøper vi noe flott utstyr til den nye uteplassen som ble laget på dugnad i fjor høst. Og siden alle ville være med så er det nok til at det blir noe skikkelig også. Er veldig fornøyd med det. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.