Gjest Hvor ble det av den rolige gutten min Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Gutten min har blitt 7 år og språket har virkelig forandret seg etter han startet på skolen.Istedet for rompe sier han:ræva.for tissen sier han.pekken. Til faren sin sier han:du kis.Er dette en fase eller bør vi plukke dette av han?.Har prøvd men det varer i 5 minutter og så begynner han igjen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det er nok en fase. Nå er jo piss og dritt og kropp veldig stas i den alderen. *Huff* Det er bare å stå på kravene om bedre språkbruk likevel slik at de ikke fester seg i språket.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mor til flere gutter Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Herre min *ler* Jeg ha to gutter som har gått småskolen og en er til og med snart ferdig med storskolen, og ingen av dem har hatt behov for å si ræv, pikk og kis. Det hadde jeg ikke plukket, men røsket av ham først som sist. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det går seg til... Jeg sier i fra hva som er ønsket språkbruk, og gjør det tydelig hva som er uønsket. Hos oss er det lillebror på straks 6 som har det saftigste vokabularet :s Han er en type 2B som gir beng i hva jeg sier for tiden *knurr* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Gutten min er jevngammel med din, og jeg har aldri hørt at han sier slike ord! Hadde han gjort det, hadde jeg tatt en lang prat med han og snakket om stygge ord vi bør unngå. Vi snakker faktisk ganske ofte om det, særlig fordi faren banner ganske mye (ikke lett å endre på det....han hører det ikke selv engang...vil ikke at ungene skal bli som han!) Prøv å plukk det av han nå, så det ikke blir så automatiskert i språket hans! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Ta en skikkelig prat med ham, kanskje han har noen forslag til "straff" for banning sjøl? Hvis du ikke får plukket det av ham i løpet av sommeren kan du ta en prat med læreren. Hvis det er noe han har plukket opp på skolen er det sikkert et problem de kunne jobbet med der. Vet skolen til sønnen min hadde en anti-banne-aksjon her i vår etter mye språkbruk på enkelte trinn. -en mor jeg kjenner vaska faktisk ungenes munn med såpe, de ga seg etter det påstår hun... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sett igang å jobb med saken Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Dere bør ikke bare *prøve* å plukke det av han .... den jobben skal dere starte med med en eneste gang, helst i går lissom. Om han er inne i en *fase*, det hjelper da ikke, skal ikke godta slikt snakk fordet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Ikke godta at han snakker slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Mine skolebarn har også prøvd seg litt med disse nye og spennende ordene, men jeg aksepterer ikke slik prat her i huset. Heldigvis godtar de det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvis noen av mine barn snakker sånn, tar jeg dem for meg med en gang. Jeg ser dem direkte i øynene og sier med alvor i stemmen at jeg ikke godtar sånt snakk i mitt hus. Det funker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg godtar ikke slikt snakk. Et alternativ er å si at skittsnakk skal være på do, og forvise dem til doen lenge nok til at det blir gørr kjedelig hver gang. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.