Gå til innhold

Gamle skolebøker

Snikkersen

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere med gamle skolebøker som er ferdig utskrevet? nå har vi to skolebarn, og det hoper seg bra opp, men kaste dem har jeg jo ikke hjerte til....de har jo jobbet SÅ mye med dem!

Kan jo legge dem på loftet, men det er nesten som å kaste dem det også. Da blir de liggende der til vi rydder-og da kaster vi vel sikkert....

Finnes det en lur måte å oppbevare dem på? I hvert fall noen av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er ikke lette å kaste, sant det :) Jeg sparer på bøker der de har hatt skriving med historier som inneholder endel skrivefeil. Det er så søtt med de første skoleårene :) Jeg har også spart på ei mattebok fra 7klasse. Grei å ha når minsten skal til med det trinnet senere fordi min egen matte ikke er helt trygg :)

Lur oppbevaring? Hm, jeg har dem i et skap i stua. Der har jeg også tegninger og bilder som de har laget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt vare på noen få bøker. Gjerne de som inneholder tegninger og egne fortellinger. Jeg har en eske hvor jeg legger sånne ting. Der ligger også tegninger og småting de har lagd. Nå står esken på loftet. Blir en slags minneeske.

Jeg har akkurat ryddet ut av barndomshjemmet mitt. Det var skikkelig morsomt å finne noe jeg malte da jeg var 4 år og mine første skrivebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt arkivbokser på papirengros. En boks for hvert klassetrinn/ barnehageår. På ryggen på boksen står navn på ungen og for hvilket skoleår det gjelder. Så står de i ei hylle i boden. Der legger jeg utskrevne skolebøker, resultater på prøver, stiler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så lang erfaring, men husets 3.klassing har sine sklebøker fra 1. og 2. i en tidsskriftsamler i hylla si. I tillegg har jeg laget en perm med div fra 1.klasse, ukeplaner, tegninger, bilder, beskjeder fra lærer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamsemor

Jeg har tatt vare på skrivebøkene og èn mattebok pr år. Jeg har kjøpt plastkasser på Ikea, her har jeg skolebøker, litt babyklær, yndlingsleker, gode minner opp i gjennom, barna har permer, hvor jeg setter inn diplomer, noen tegninger o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tatjana

Jeg plukker ut noen få som jeg sparer på. Det er brutalt å kaste, men jeg kan ikke spare på alt heller har jeg funnet ut. Det jeg liker best å ta vare på er bøker med fortellinger de har diktet sjøl, gjerne med tegninger til. En og annen mattebok eller naturfagbok.

Bøkene legges i en eske og når esken er ful settes den på loftet. Da merker jeg esken tydelig med barnets navn, klassetrinn bøkene er fra, og årstall. Så får ungene rydde i det sjøl når jeg er borte... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer på et veldig lite utvalg, noe førsteklasseting samt noen skrive/tegnebøker hvor de har utfoldet seg med fri penn. Mattebøker etc kaster jeg alt av.

Det er ikke mengden det kommer an på, er min konklusjon. Jeg synes det er gøy å ha litt småtteri fra egen barndom, men ikke store hauger med tegninger og bøker. Én dorullnisse og to vattkulekyllinger er egentlig mer enn nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...