Mrs. Wallace Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg har et veldig godt forhold til min svigermor. Men det må sies at da vi fikk vårt første barn, da ringte hun til oss flere ganger om dagen for å høre hvordan det gikk!?! Jeg følte det som hun ikke hadde tro på oss som foreldre, mens hun selv sikkert trodde hun viste stor interesse, altså positivt. Vi fikk sagt ifra at vi følte det slik, og tlf ble færre Jeg tror det er mange sånne svigersforhold som knirker litt når den førstefødte kommer, rett og slett fordi svigermors behov ofte ikke går heelt overens med behovene hos den nybakte mor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Min første svigermor var litt sær. Jeg var sammen med sønnen hennes 2-3 år. Hun hadde en utslagsvask på kjøkkenet som hun brukte som toalett, gjerne med meg tilstede. Hun tørket seg ikke etterpå heller. Ofte orket hun ikke å sette i gebisset, så hun gikk gjerne hele halve dagen uten tenner i munnen. Når sønnen hennes skulle dusje fikk han alltid beskjed om å vaske seg godt og å bytte truse. Vi kunne ikke ha noe godt i huset uten å gjemme det godt, for hun forsynte seg alltid uten å spørre først. Hun laget mange problemer for min mor ved å bestille masse varer i hennes navn. Betale gjorde hun ikke. Hun brukte min mors navn for å skaffe seg Ellos-konto, mens varene ble sendt til henne. Det vil jeg ikke kalle litt sær, men svært unormal, frekt og uten sosiale antenner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Min eks svigermor var... Vel... hun var altså i stand til å oppdra han jeg var gift med til en slik mann han ble. Og mer vakkert er det ikke å si om henne... Min nåværende svigermor bor i Spania, så hun treffer jeg så sjelden at det skal godt gjøres at det skal bli noe problem nesten uansett hva som skulle skje tror jeg :-) Uff. Jeg sier som før, du har hatt litt å stri med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Åh herlighet, så sjukt. Nei, der holder det ikke akkurat med overbærenhet.... Jeg klarte faktisk å venne meg til det, og jeg sa ikke noe av hensyn til hennes sønn som ofte skjemtes over sin mor Hun hadde en kjekk sønn som jeg var veldig glad i. Hun kunne også være riktig så hyggelig til tross for sine sære sider. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg har ingen grusomme historier å fortelle om min svigermor. Hun er verdens aller beste. ;-) Jeg tror en av grunnene til at vi har et supert forhold er at vi kan si ifra til hverandre. Da slipper vi at ting går seg sure. Hun er nok langt mer overbærende enn meg.... Men de får gangene det har vært nødvendig har min mann tatt det. Det har funket utmerket. Han klarer å gjøre det så vennlig og høflig at det ikke blir noen stor sak. Jeg overlater også til ham og lodde stemningen om jeg er usikker på hva som er ønskelig fra svigers side. Svigerdøtre kan jo også trå over... Anstrengt høflighet og antagelser er noe av det mest drepende som finnes for gode vennskap. Jeg synes man skal si ifra om de tingene som man kjenner kan vokse seg til en bebreidelse. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg klarte faktisk å venne meg til det, og jeg sa ikke noe av hensyn til hennes sønn som ofte skjemtes over sin mor Hun hadde en kjekk sønn som jeg var veldig glad i. Hun kunne også være riktig så hyggelig til tross for sine sære sider. Se der, da var du virkelig et stort menneske. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg har ingen grusomme historier å fortelle om min svigermor. Hun er verdens aller beste. ;-) Jeg tror en av grunnene til at vi har et supert forhold er at vi kan si ifra til hverandre. Da slipper vi at ting går seg sure. Hun er nok langt mer overbærende enn meg.... Men de får gangene det har vært nødvendig har min mann tatt det. Det har funket utmerket. Han klarer å gjøre det så vennlig og høflig at det ikke blir noen stor sak. Jeg overlater også til ham og lodde stemningen om jeg er usikker på hva som er ønskelig fra svigers side. Svigerdøtre kan jo også trå over... Anstrengt høflighet og antagelser er noe av det mest drepende som finnes for gode vennskap. Jeg synes man skal si ifra om de tingene som man kjenner kan vokse seg til en bebreidelse. mvh '' Jeg overlater også til ham og lodde stemningen om jeg er usikker på hva som er ønskelig fra svigers side. Svigerdøtre kan jo også trå over... Anstrengt høflighet og antagelser er noe av det mest drepende som finnes for gode vennskap. Jeg synes man skal si ifra om de tingene som man kjenner kan vokse seg til en bebreidelse.'' Veldig gode poenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym for anledningen... Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Min første svigermor var nok et psykisk kasus, selv om verken hun eller sønnen innså det. Hun snakket om underlivet sitt i enhver sammenheng, hun snudde gebisset i munnen under samtaler (om sitt eget underliv, ja), hun gikk i skitne klær og bodde i en svinesti. Henne var jeg svært overbærende med, selv om hun trampet over alle streker som fantes. Min andre svigermor var et helt annet kaliber, et mer normalt menneske. Henne behandlet jeg som en hvilken som helst annen person, selv om jeg nok la mer godvilje til innimellom. Hun var veldig gammel, og fikk nok litt "oldis-godvilje". Jeg behandler nok alle gamle mennesker med en større dose respekt/ærbødighet. Svigermødre er mennesker, og selv om man kommer tettere inn på svigerfamilien så er ikke det et fripass til uhøflig opptreden. Det gjelder forsåvidt også svigerdøtre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Uff. Jeg sier som før, du har hatt litt å stri med. Joda, men jeg har jo fått det ganske bra etterhvert - og ballast nok til å vite å sette pris på det også :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Joda, men jeg har jo fått det ganske bra etterhvert - og ballast nok til å vite å sette pris på det også :-) Psst: Åssen går det med vekta? Har ikke vært her så mye i det siste, men jeg kan ikke se noen nye oppdateringer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg blir i hvertfall overbærende med min svigermor etter å ha lest alle innleggene her :-). Enkelte ganger kan småting irritere meg, men alt i alt har jeg nok vært usedvanlig heldig. Og denne tråden var en fin påminnelse om nettopp dét. Jeg har nok valgt min svigermor med omhu! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Psst: Åssen går det med vekta? Har ikke vært her så mye i det siste, men jeg kan ikke se noen nye oppdateringer? Går kjempefint - tatt tre kilo til siden sist gang jeg oppdaterte, tenkte bare jeg skulle drøye med å legge ut noe til jeg har vært hos legen igjen og fått nøyaktig fordeling på fett/vann osv :-) Nå spiser jeg jo mer og mer mat igjen og trapper ned kurens mest intense periode og over til de fasene som skal vare en stund og da skal vekttapet begynne å gå saktere etterhvert. Føler meg veldig fin nå :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Går kjempefint - tatt tre kilo til siden sist gang jeg oppdaterte, tenkte bare jeg skulle drøye med å legge ut noe til jeg har vært hos legen igjen og fått nøyaktig fordeling på fett/vann osv :-) Nå spiser jeg jo mer og mer mat igjen og trapper ned kurens mest intense periode og over til de fasene som skal vare en stund og da skal vekttapet begynne å gå saktere etterhvert. Føler meg veldig fin nå :-) Så bra! Det er så deilig når man virkelig SER resultater, og ikke minst - å føle seg litt sexy igjen! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Så bra! Det er så deilig når man virkelig SER resultater, og ikke minst - å føle seg litt sexy igjen! :-) Jepp :-) Men jeg har igrunnen følt meg både flott og sexy lenge jeg :-) Når jeg tenker meg om så kom det igrunnen på plass ikke så lenge etter at jeg skilte meg ;-) Den største overgangen var da jeg endelig kunne krabbe ut av avdelingene for store størrelser - dit har jeg sverget en hellig ed på at jeg aldri mer skal! Jeg vet jo at jeg fortsatt er litt rund til å gå rundt i korte kjoler, men det blåser jeg i - jeg føler meg superflott, så da går jeg i de kjolene jeg liker :-)))) Og snart er jeg nok ikke for rund for dem heller håper jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jepp :-) Men jeg har igrunnen følt meg både flott og sexy lenge jeg :-) Når jeg tenker meg om så kom det igrunnen på plass ikke så lenge etter at jeg skilte meg ;-) Den største overgangen var da jeg endelig kunne krabbe ut av avdelingene for store størrelser - dit har jeg sverget en hellig ed på at jeg aldri mer skal! Jeg vet jo at jeg fortsatt er litt rund til å gå rundt i korte kjoler, men det blåser jeg i - jeg føler meg superflott, så da går jeg i de kjolene jeg liker :-)))) Og snart er jeg nok ikke for rund for dem heller håper jeg... Hvis jeg husker riktig, så er du høy - og da er du helt sikkert både sexy og flott! Jeg direkte _misunner_ dere med så mange cm! Jeg er liten, og når jeg blir overvektig blir jeg veldig lite sexy i hodet mitt. Gubben påstår at han elsker kroppen min uansett, men når ikke jeg gjør det - så hjelper det så lite. Men nå er jeg "on the track again", og det er så herlig. Jeg blir liksom mye mer levende! Mangler bare en drøy kg på 10 minus siden begynnelsen av mai. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hvis jeg husker riktig, så er du høy - og da er du helt sikkert både sexy og flott! Jeg direkte _misunner_ dere med så mange cm! Jeg er liten, og når jeg blir overvektig blir jeg veldig lite sexy i hodet mitt. Gubben påstår at han elsker kroppen min uansett, men når ikke jeg gjør det - så hjelper det så lite. Men nå er jeg "on the track again", og det er så herlig. Jeg blir liksom mye mer levende! Mangler bare en drøy kg på 10 minus siden begynnelsen av mai. Wow!!! Det er jo råbra! Det går greit nå? Ikke mer sug? Jeg skulle gitt mye for å ta av noen cm... Er ikke mulig å finne lange nok bukser til bena mine - og lange skjørt håper jeg ikke kommer på moten mer... Husker med gru de lange subbe-skjørtene som rakk med til over ankelen... Jeg har jo 180 cm, og i tillegg veldig lange bein, så i teorien skulle jeg jo være litt av en rype, men jeg skal love deg at når du slenger på en 150 kilo omtrent så blir resultatet ganske massivt ja ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Wow!!! Det er jo råbra! Det går greit nå? Ikke mer sug? Jeg skulle gitt mye for å ta av noen cm... Er ikke mulig å finne lange nok bukser til bena mine - og lange skjørt håper jeg ikke kommer på moten mer... Husker med gru de lange subbe-skjørtene som rakk med til over ankelen... Jeg har jo 180 cm, og i tillegg veldig lange bein, så i teorien skulle jeg jo være litt av en rype, men jeg skal love deg at når du slenger på en 150 kilo omtrent så blir resultatet ganske massivt ja ;-) Det går bra nå, ja, suget er ikke påtrengende i samme grad - men jeg tror nok det også har litt å gjøre med mens/eggløsning å gjøre. Vi får se neste måned om det blir likedann. 180 cm og lange bein - herregud, jeg kunne gitt høyre hånda for den kroppen! ;-) Men jeg skjønner jo poenget ditt, er man veldig overvektig med den høyden, så blir det jo massivt. Ikke det at 160 cm og 90 kg er så veldig mye mer grasiøst... (Neida, jeg var ikke der nå, men jeg var der for noen år siden. IKKE GØY!) Når disse 10 kg er borte, så satser jeg på de 10 neste. Er 160 cm høy, og 60 kg er minimum for meg. Da ser jeg veldig bra ut, selv om alle tabeller mener jeg bør ned til 52-53 kg. Jeg vet hvordan det blir, utstående skuldre, hofter og knær - nei takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Min første svigermor var litt sær. Jeg var sammen med sønnen hennes 2-3 år. Hun hadde en utslagsvask på kjøkkenet som hun brukte som toalett, gjerne med meg tilstede. Hun tørket seg ikke etterpå heller. Ofte orket hun ikke å sette i gebisset, så hun gikk gjerne hele halve dagen uten tenner i munnen. Når sønnen hennes skulle dusje fikk han alltid beskjed om å vaske seg godt og å bytte truse. Vi kunne ikke ha noe godt i huset uten å gjemme det godt, for hun forsynte seg alltid uten å spørre først. Hun laget mange problemer for min mor ved å bestille masse varer i hennes navn. Betale gjorde hun ikke. Hun brukte min mors navn for å skaffe seg Ellos-konto, mens varene ble sendt til henne. *Dåne* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det går bra nå, ja, suget er ikke påtrengende i samme grad - men jeg tror nok det også har litt å gjøre med mens/eggløsning å gjøre. Vi får se neste måned om det blir likedann. 180 cm og lange bein - herregud, jeg kunne gitt høyre hånda for den kroppen! ;-) Men jeg skjønner jo poenget ditt, er man veldig overvektig med den høyden, så blir det jo massivt. Ikke det at 160 cm og 90 kg er så veldig mye mer grasiøst... (Neida, jeg var ikke der nå, men jeg var der for noen år siden. IKKE GØY!) Når disse 10 kg er borte, så satser jeg på de 10 neste. Er 160 cm høy, og 60 kg er minimum for meg. Da ser jeg veldig bra ut, selv om alle tabeller mener jeg bør ned til 52-53 kg. Jeg vet hvordan det blir, utstående skuldre, hofter og knær - nei takk. Der er jeg enig med deg - jeg vil beholde kvinneformene jeg også, samme hva tabellen sier at jeg skal veie... Også får vi være glade for at vi har helsa med oss - uansett høyde... Men 160 hadde kledd meg tror jeg... :-) Liten og søt - jatakk... (Isteden er jeg stor og sta... langtfra like yndig :-((() 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Der er jeg enig med deg - jeg vil beholde kvinneformene jeg også, samme hva tabellen sier at jeg skal veie... Også får vi være glade for at vi har helsa med oss - uansett høyde... Men 160 hadde kledd meg tror jeg... :-) Liten og søt - jatakk... (Isteden er jeg stor og sta... langtfra like yndig :-((() He-he, yndig er nok ikke et ord som blir brukt om meg, jeg er nok heller "liten og sta". :-) Helsa er viktig, den føler jeg at jeg gjør noe med nå, og det er også en stooor bonus! Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.