Spirello Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 På årets sommeravslutning, selv om barna skal gå der flere år til? vi skal snart ha sommeravslutning, og en mor har spurt meg om vi bør gi en liten ting/blomst. Er det vanlig da? Så et spørsmål om mat.. Vi skal ha koldtbord, og jeg skal ha med sommerskinke, potetsalat og pasta med pesto og minitomater.. Skal ha skinka oppskjært på et fat, men il ha noe grøntfor ved siden av så det ser litt delikat ut.. Hva er godt ved siden av her da? Bør være noe som ikke sklir av i bilen på vei til barnehagen, hehe.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 I vår barnehage var det vanlig at det ble gitt en fellesgave til jul og sommer, fra alle foreldrene på avdelingen til de ansatte samme sted. Typen blomster eller vin. De som skulle slutte, ga evt. en gave til barnehagen eller de ansatte etter eget ønske og "bare" fra seg selv. Det varierte ganske mye hva folk gjorde her. Noen "uteksaminerte" f.eks. sitt tredje og siste barn fra samme barnehagen etter tilsammen maaange år som foreldre der, og da virker det jo naturlig med en markering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Styrer og personalet i barnehagen får gaver til jul og sommerferie hvert år. Til jul får de hver sin kransekake, kjøpt på hjemmebakeriet her i nærheten. Til sommerferien får de hvert sitt gavekort på 500 kr til kjøpesenteret. Kan brukes i alle forretningene. Jul- og sommer gavene blir betalt av foreldrekassa. Hva som passer på et far med skinke? Jeg syns asparges er veldig godt til skinke. Ellers pleier jeg å pynte med salat i forskjellige farger. Det er både pent og godt. Noen båter med kokte egg eller litt eggerøre passer også fint, syns jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 I barnehagene her er det vanlig at foreldrene til de barna som skal slutte i barnehagen arrangerer avslutningsfest før sommeren. Disse foreldrene pleier også å spleise på gave enten til barnehagen eller til de ansatte. Vi som har barn som skal fortsette der til høsten, gir ikke noe. Jeg syns det ville bli litt mye hvis jeg skulle forventes å kjøpe gave til de ansatte i barnehagen hver vår, og kanskje til jul i tillegg. Vi betaler for plassen, de voksne gjør jobben sin og jeg har ikke _så_ god råd. Vi har i stedet ved enkelte anledninger kjøpt en konfekteske til de voksne og skrevet et hyggelig kort. I tilleg passer vi på å si fra om alt vi er fornøyd med. Og når jeg rydder i barnas bokhyller og leker, hender det at jeg plukker ut ting som de får i barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hva passer til skinka? Jo: Melon oppdelt i båter (eks.honningmelon ikke vannmelon), jordbær, kokte egg (oppdelte), kruspersille, tomat... Lykke til! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Antar det er snakk om barnehage? Hos oss er det ikke vanlig å gi de ansatte "sommergave". Hos oss liker ungene veldig godt minigulerøtter og sukkererter. Veldig kjekt å ha med seg og lett og greit å spise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hos oss gir eierene (=foreldrene) en sommergave til de ansatte. Ikke noe store greier, men en liten oppmerksomhet. Dette blir overlevert på sommerfesten. Det samme til jul, men da har de fått en litt større påskjønnelse dersom det har vært penger til det. Vi har gitt en presang til bhg fra oss selv privat når barna har sluttet. Jeg har gitt et utvalg barnebøker til avdelingen. Synes det er vanskelig å finne på noe til de ansatte, ikke vet jeg hva de liker og de er relativt mange. Men jeg vet at andre gir de ansatte presang, så det jevner seg vel ut. Nå er vi snart ferdig med barnehaglivet, og minstemann skal få gi bhg lego, siden han er selvutnevnt "legokonge" i heimen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hos oss pleier de å få hver sin flaske vin som foreldrene har spleiset på, mao ikke store summen - kun for oppmerksomheten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurifaksene Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg jobber i barnehage selv,og hos oss er det svært forskjellig hva som blir gjort. De barna som slutter,pleier å gi en liten gave til avdelingen sin. Det kan være en bok,en leke,noen strikker dukkeklær. Kaptein Sabeltann bøker er veldig populært. Noen foreldre gi noe hvert år,både til jul og sommer,helt til barnet slutter. Andre gir gave til personalet,f.eks. en kurv full i frukt og andre godsaker som settes på personalrommet. Det er alltid kjekt å bli satt pris på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.