Gjest dhfdd Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Jeg fikk resept på dette i dag, men da jeg leste bivirkningene, tror jeg ikke jeg våger å ta den. Men greit å ha i medisinskapet, i tilfelle, kjenner jeg. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Har tatt 1/2 innsovingstablett når jeg har reist med nattoget. Funka som bare det, men jeg var litt tung i hodet dagen etter. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Det har jeg prøvd og skal få det snart igjen,har ikke fått bivirkninger jeg ihvertfall : ) 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 For 4-5 år siden var jeg under enormt press, som tok mye av nattesøvnen også. Jeg fikk da resept på sovetabletter. Det hjalp. Altså å få resepten. :-) Jeg forsøkte med 1/4 eller 1/2 noen ganger når det trengtes. Og det ble sjeldent- siden jeg visste at "hjelpen" var i skapet om det ble for ille. Vel, tablettene gikk ut på dato. Bivirkninger? Jeg tok aldri mer enn en 1/2 tablett. Merket ingen bivirkninger. 0 Siter
Gjest SleeplessGirl Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Ja, det har jeg. Merket ingen bivirkninger annet enn at jeg ble total utslått, netsen i bakrus i 1-2 døgn etterpå. Enda tok jeg bare 1 tbl, legen hadde skrevet 3 på resepten! Har senere forsøkt både med 1/2 (virket også litt for godt) og med 1/4 (virket ikke i det hele tatt)... 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Ja, det har jeg. Merket ingen bivirkninger annet enn at jeg ble total utslått, netsen i bakrus i 1-2 døgn etterpå. Enda tok jeg bare 1 tbl, legen hadde skrevet 3 på resepten! Har senere forsøkt både med 1/2 (virket også litt for godt) og med 1/4 (virket ikke i det hele tatt)... Ja, prøvde imovane en gang jeg skulle på en undersøkelse jeg grudde veldig til. Sov som et barn hele natta, og merket ingenting dagen etter 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Ja, det har jeg. Merket ingen bivirkninger annet enn at jeg ble total utslått, netsen i bakrus i 1-2 døgn etterpå. Enda tok jeg bare 1 tbl, legen hadde skrevet 3 på resepten! Har senere forsøkt både med 1/2 (virket også litt for godt) og med 1/4 (virket ikke i det hele tatt)... Den skulle til trådstarter da 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Har brukt innsovningtabletter. Jeg hadde ikke noen bivirkninger. 0 Siter
Gjest søvnsliteren Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Har brukt det ofte i perioder pga søvnproblemer. Fikk det til og med på barselsavdelingen og i ammeperioden, men i små doser. Det var ansett viktigere med en uthvilt mor av barnespesialistene enn det bittelille som evt gikk over til barnet i melken. Det har vært litt opp og ned med bivirkninger, så det blir en avveining om det er verdt det å ta. Får imovane 7,5 mg og prøver å greie meg med en halv. Bivirkningene jeg får noen ganger er hodepine og tretthet, litt dagen derpå følelse. I tillegg en litt besk smak i munnen. Tabletten bør tas tidlig (før man har ligget i senga og vridd seg i flere timer...), slik at virkningen er mer eller mindre ute på morgenen. Jeg har arvet min mors søvnproblemer. Hun har også vært nødt til å bruke innsovningstabletter nokså jevnlig og har ikke hatt noe snev av bivirkninger. Heller har de ikke mistet sin virkning etter lang tids bruk, som noen erfarer. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Har innsovningstabletter som jeg tar avogtil. Men tar bare en halv en, og veldig sjelden. Fort å bli avhengig.... Ikke merket noen bivirkninger. 0 Siter
Speak Skrevet 11. juni 2008 Skrevet 11. juni 2008 Tok en for to dager siden. Følte meg elendig i går formiddag. Vet ikke om det var noen sammenheng. Men var helt utslitt og bare MÅTTE få sove litt ekstra. Men jeg har bare prøvd dette en håndfull ganger..... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.