Gå til innhold

Guttenavn

Sofline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

13

• Lillemus

8

• morsan

8

• Mrs. Wallace

5

Mest aktive i denne tråden

Nyfødt? Er han ikke åtte uker?

Jo, men nå spør jeg hva andre ville vurdert, og jeg skrev nyfødt fordi det som regel er da man senest begynner å tenke på navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men nå spør jeg hva andre ville vurdert, og jeg skrev nyfødt fordi det som regel er da man senest begynner å tenke på navn.

Guttenavn er vanskelig! Glad jeg har fått to jenter sånn sett... hehe...

Men jeg synes Lukas er et nydelig navn - selv om det vel ligger så og si på navnetoppen akkurat nå...

Andre som er fine;

Herman

Kornelius

August

Linus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttenavn er vanskelig! Glad jeg har fått to jenter sånn sett... hehe...

Men jeg synes Lukas er et nydelig navn - selv om det vel ligger så og si på navnetoppen akkurat nå...

Andre som er fine;

Herman

Kornelius

August

Linus

Et av de navnene du nevner er yndlingsguttenavnet mitt, men det er kraftig nedstemt av faren... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gutter er hærlige

Har to flotte sønner jeg da, men svært fine navn ;)

Hadde jeg fått en sønn nr. tre (kunne egentlig tenkt meg et helt forballag, gutter er hærlig) så hadde han mest trolig blitt oppkalt etter min mann og hans far. Veldig "gammeldags" men pent, to navn.

Men selv så liker jeg Kevin og Morten bla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to flotte sønner jeg da, men svært fine navn ;)

Hadde jeg fått en sønn nr. tre (kunne egentlig tenkt meg et helt forballag, gutter er hærlig) så hadde han mest trolig blitt oppkalt etter min mann og hans far. Veldig "gammeldags" men pent, to navn.

Men selv så liker jeg Kevin og Morten bla :)

Jeg har også noen fine navn i slekta som jeg kunne ønske å kalle opp etter, men samboeren min mener at men ikke kan kalle opp før vedkommende er død...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo brukt opp de to aller fineste navnene til guttene mine da:-)

For en 3. ville jeg vurdert:

Anton

Olaf

Herman

Tinius

Erland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Marius eller Mattias. Johan synes jeg er fint, men på min dialekt, ikke på sambo sin.

Navn er vanskelig, vi hadde heftige diskusjoner når guttungen ble født ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213119564' post='3896202]

Marius eller Mattias. Johan synes jeg er fint, men på min dialekt, ikke på sambo sin.

Navn er vanskelig, vi hadde heftige diskusjoner når guttungen ble født ;o)

Jeg kjenner igjen det med heftige diskusjoner... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutter er hærlig

Jeg har også noen fine navn i slekta som jeg kunne ønske å kalle opp etter, men samboeren min mener at men ikke kan kalle opp før vedkommende er død...

"men samboeren min mener at men ikke kan kalle opp før vedkommende er død..."

Det synes jeg da du kan. I allefall hvis det ikke er veldig næreboende og nære i alder.

Men når broren min for noen måneder siden skulle ha en sønn til og spurte om jeg ble sur om de satte samme navn som min eldste (som bare er 14) synes jeg "grensa var nådd" :)

Litt bedre fantasi bør en jo ha.

Den lille fikk navnet Sebastian, som jeg forøvrig synes er et lite lekkert navn bare for sånn å ha sakt det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi gjorde for 9 år siden var å skrive en topp 10 liste hver. Så strøk vi på den andres liste navn som vi absolutt ikke kunne tenke oss. Tilslutt satt vi igjen med 5 navn som vi rangerte og tygde litt på før vi landet på det ungen ble hetende.

Skulle jeg laget en slik liste i dag ville den vel sett slik ut:

Ludvig

Mats

Joakim

Trygve

Olav/Olaf

Lukas

Håkon

Sindre

Anders

Peder

Oskar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Guttenavn jeg synes er fine (jeg ville ikke vurdert dem alle til mitt eget barn, da ikke alle navnene "passer til" etternavnet og søskenenes navn):

Axel

Elliott

Scott

Arjan

Viljar

Max

Leo

Dominik

Isak

Birk

Imre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...