Sofline Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 "men samboeren min mener at men ikke kan kalle opp før vedkommende er død..." Det synes jeg da du kan. I allefall hvis det ikke er veldig næreboende og nære i alder. Men når broren min for noen måneder siden skulle ha en sønn til og spurte om jeg ble sur om de satte samme navn som min eldste (som bare er 14) synes jeg "grensa var nådd" Litt bedre fantasi bør en jo ha. Den lille fikk navnet Sebastian, som jeg forøvrig synes er et lite lekkert navn bare for sånn å ha sakt det Det er snakk om å kalle opp etter bestefar, oldefar eller bruke mellomnavnet til en onkel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Av vanlige navn så synes jeg at Martin er fint Ørjan er da ikke uvanlig. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Ørjan er da ikke uvanlig. :-) Ikke mye brukt her 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Sigurd var andrevalget da vi fikk minstemann. Synes det fremdeles er et fint navn. Ellers liker jeg: Johannes, Ola, Halvor, Hallvard, Erlend, Erling, Anders, og mange fler 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det er snakk om å kalle opp etter bestefar, oldefar eller bruke mellomnavnet til en onkel. Det synes jeg absolutt at går an! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg liker: Adam Petter Anders Herman Kasper Erlend Jesper Christian Tord Markus med mange mer. Utrolig mange fine guttenavn, men jeg liker ikke alt for sukkersøte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Guttenavn jeg synes er fine (jeg ville ikke vurdert dem alle til mitt eget barn, da ikke alle navnene "passer til" etternavnet og søskenenes navn): Axel Elliott Scott Arjan Viljar Max Leo Dominik Isak Birk Imre Tre av disse navnene har vi vurdert selv (ett av dem skulle den yngste hatt hvis det hadde vært en gutt), og resten er navn jeg aldri ville drømme om å bruke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg liker Lars og Jonas. Jonas er hvertfall fint. Skal ikke være lett å velge navn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gutter er hærlige Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det er snakk om å kalle opp etter bestefar, oldefar eller bruke mellomnavnet til en onkel. Det er jo ingen problem synes jeg. De blir vel heller veldig stolte de voksne når en liten bærer videre deres navn skulle en tro Jeg ville for eks.tatt et av de jeg skrev først hadde jeg valgt alene, men for å glede pappan så ville han fått avdøde bestefars fornavn og pappans andre navn (han har to navn med bindestrek) Det ville måttet bli slik pga klangen, men da hadde det også blitt pent, men ganske "gammeldags" etter min smak da som sakt. Liker litt spaca navn også jeg, som Prangelina`s Pax, for ikke å snakke om Maddox 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Da jeg sjøl fikk en gutt for 9 år sida, snakka vi om Christopher, Nicholas, William, Sebastian, Adrian og Mathias. Da jeg var gravid 2. gangen snakka vi mest om Andreas, Martin og Henrik. Dersom jeg skulle velge noe nå, ville jeg nok vurdert Linus også, det synes jeg er veldig koselig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg har også noen fine navn i slekta som jeg kunne ønske å kalle opp etter, men samboeren min mener at men ikke kan kalle opp før vedkommende er død... Det er jo bare tull! Klart dere kan kalle opp etter en som fortsatt lever! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Tre av disse navnene har vi vurdert selv (ett av dem skulle den yngste hatt hvis det hadde vært en gutt), og resten er navn jeg aldri ville drømme om å bruke Hehe, jeg venta bare på at noen skulle kommentere navnene negativt, men det er altså navn jeg synes er flotte:) Bra du likte noen av dem iallefall;-) Det er nok bare et par-tre av disse navnene jeg ville brukt på min egen sønn, men jeg liker alle allikevel 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En lillebror i magen Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Har to flotte sønner jeg da, men svært fine navn Hadde jeg fått en sønn nr. tre (kunne egentlig tenkt meg et helt forballag, gutter er hærlig) så hadde han mest trolig blitt oppkalt etter min mann og hans far. Veldig "gammeldags" men pent, to navn. Men selv så liker jeg Kevin og Morten bla Gutten min heter Kevin :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tippertipp Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Gutten min heter Kevin :-) Det må da være et av de mest harrye navnene som finnes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En lillebror i magen Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det må da være et av de mest harrye navnene som finnes. Synes du ja.Alle kan jo ikke ha bra smak.Har bare fått positiv tilbakemelding på navnet vi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tippertipp Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Synes du ja.Alle kan jo ikke ha bra smak.Har bare fått positiv tilbakemelding på navnet vi ''Alle kan jo ikke ha bra smak'' Nei, tydeligvis ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvor sitter dere fast hen, da? Altså: Står dere helt milevis fra hverandre, hvor feks den ene liker korte, norrøne navn, mens den andre vil ha blomstrende, internasjonale varianter? Eller er det på assossiasjonsnivå det stopper, at en av dere kjenner noen som ikke er ålreit som heter det den andre liker osv.? Er det ikke sånn at samboeren din er dansk? Da bør det vel kanskje være et navn som i hvert fall er brukbart i begge landene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Ivan (etter en helt ubeskrivelig pen type) Nicklas Chrisander Kasper Matheo 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Johannes, Morten eller Tuve tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Johannes, Morten eller Tuve tror jeg. Tuve... Lokalt, gitt ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.