Gå til innhold

Guttenavn

Sofline

Anbefalte innlegg

"men samboeren min mener at men ikke kan kalle opp før vedkommende er død..."

Det synes jeg da du kan. I allefall hvis det ikke er veldig næreboende og nære i alder.

Men når broren min for noen måneder siden skulle ha en sønn til og spurte om jeg ble sur om de satte samme navn som min eldste (som bare er 14) synes jeg "grensa var nådd" :)

Litt bedre fantasi bør en jo ha.

Den lille fikk navnet Sebastian, som jeg forøvrig synes er et lite lekkert navn bare for sånn å ha sakt det :D

Det er snakk om å kalle opp etter bestefar, oldefar eller bruke mellomnavnet til en onkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

13

• Lillemus

8

• morsan

8

• Mrs. Wallace

5

Mest aktive i denne tråden

Sigurd var andrevalget da vi fikk minstemann. Synes det fremdeles er et fint navn.

Ellers liker jeg:

Johannes, Ola, Halvor, Hallvard, Erlend, Erling, Anders, og mange fler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om å kalle opp etter bestefar, oldefar eller bruke mellomnavnet til en onkel.

Det synes jeg absolutt at går an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Jeg liker:

Adam

Petter

Anders

Herman

Kasper

Erlend

Jesper

Christian

Tord

Markus

med mange mer. Utrolig mange fine guttenavn, men jeg liker ikke alt for sukkersøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mallet

Guttenavn jeg synes er fine (jeg ville ikke vurdert dem alle til mitt eget barn, da ikke alle navnene "passer til" etternavnet og søskenenes navn):

Axel

Elliott

Scott

Arjan

Viljar

Max

Leo

Dominik

Isak

Birk

Imre

Tre av disse navnene har vi vurdert selv (ett av dem skulle den yngste hatt hvis det hadde vært en gutt), og resten er navn jeg aldri ville drømme om å bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutter er hærlige

Det er jo ingen problem synes jeg. De blir vel heller veldig stolte de voksne når en liten bærer videre deres navn skulle en tro :)

Jeg ville for eks.tatt et av de jeg skrev først hadde jeg valgt alene, men for å glede pappan så ville han fått avdøde bestefars fornavn og pappans andre navn (han har to navn med bindestrek) Det ville måttet bli slik pga klangen, men da hadde det også blitt pent, men ganske "gammeldags" etter min smak da som sakt.

Liker litt spaca navn også jeg, som Prangelina`s Pax, for ikke å snakke om Maddox :D

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Da jeg sjøl fikk en gutt for 9 år sida, snakka vi om Christopher, Nicholas, William, Sebastian, Adrian og Mathias.

Da jeg var gravid 2. gangen snakka vi mest om Andreas, Martin og Henrik.

Dersom jeg skulle velge noe nå, ville jeg nok vurdert Linus også, det synes jeg er veldig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg har også noen fine navn i slekta som jeg kunne ønske å kalle opp etter, men samboeren min mener at men ikke kan kalle opp før vedkommende er død...

Det er jo bare tull! Klart dere kan kalle opp etter en som fortsatt lever! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Tre av disse navnene har vi vurdert selv (ett av dem skulle den yngste hatt hvis det hadde vært en gutt), og resten er navn jeg aldri ville drømme om å bruke :)

Hehe, jeg venta bare på at noen skulle kommentere navnene negativt, men det er altså navn jeg synes er flotte:) Bra du likte noen av dem iallefall;-)

Det er nok bare et par-tre av disse navnene jeg ville brukt på min egen sønn, men jeg liker alle allikevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En lillebror i magen

Har to flotte sønner jeg da, men svært fine navn ;)

Hadde jeg fått en sønn nr. tre (kunne egentlig tenkt meg et helt forballag, gutter er hærlig) så hadde han mest trolig blitt oppkalt etter min mann og hans far. Veldig "gammeldags" men pent, to navn.

Men selv så liker jeg Kevin og Morten bla :)

Gutten min heter Kevin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En lillebror i magen

Det må da være et av de mest harrye navnene som finnes.

Synes du ja.Alle kan jo ikke ha bra smak.Har bare fått positiv tilbakemelding på navnet vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tippertipp

Synes du ja.Alle kan jo ikke ha bra smak.Har bare fått positiv tilbakemelding på navnet vi

''Alle kan jo ikke ha bra smak''

Nei, tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Hvor sitter dere fast hen, da? Altså: Står dere helt milevis fra hverandre, hvor feks den ene liker korte, norrøne navn, mens den andre vil ha blomstrende, internasjonale varianter?

Eller er det på assossiasjonsnivå det stopper, at en av dere kjenner noen som ikke er ålreit som heter det den andre liker osv.?

Er det ikke sånn at samboeren din er dansk? Da bør det vel kanskje være et navn som i hvert fall er brukbart i begge landene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...