Lillemus Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Da jeg sjøl fikk en gutt for 9 år sida, snakka vi om Christopher, Nicholas, William, Sebastian, Adrian og Mathias. Da jeg var gravid 2. gangen snakka vi mest om Andreas, Martin og Henrik. Dersom jeg skulle velge noe nå, ville jeg nok vurdert Linus også, det synes jeg er veldig koselig. *Hehe* Eldsten min het jo Adrian lenge mens han lå inne i magen, men det ble noe annet når han kom ut da. Og lillemor skulle etter min mening hete Linus om hun ble gutt. ) Dette var lenge før Linus i Svingen da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1213130813' post='3896518] Tuve... Lokalt, gitt ;o) Han er søt da! ) Stussa litt da jeg hørte navnet første gangen, men nå synes jeg det er fint. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Vi venter en gutt om noen måneder og vurderer sterkt Olve. Dette ble også vurdert ved forrige fødsel men da valgte vi å kalle han opp (et gammelt og litt uvanlig slektsnavn - men perfekt til sønnen vår). Hadde imidlertid navnet klart til førstefødte (jente), men endret totalt mening etter fødselen, så jeg skal aldri si aldri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tippertipp Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Johannes, Morten eller Tuve tror jeg. Tuve?? Er da ingen som heter det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Vi venter en gutt om noen måneder og vurderer sterkt Olve. Dette ble også vurdert ved forrige fødsel men da valgte vi å kalle han opp (et gammelt og litt uvanlig slektsnavn - men perfekt til sønnen vår). Hadde imidlertid navnet klart til førstefødte (jente), men endret totalt mening etter fødselen, så jeg skal aldri si aldri. Olve er et nydelig navn! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Tuve?? Er da ingen som heter det? Joda, Tuve er et guttenavn. ) Snakker med en liten kar som heter Tuve rett som det er jeg. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg vil ikke si hva vår sønn skal hete, men vi har funnet et fint navn som ikke "alle" småbarna heter nå, samtidig som vi ikke forbinder det med "gamle menn" Vi gikk igjennom alle guttenavnene på en nettside med navnevalg, og så luket vi ut de vi likte. Jeg synes Jonas, Matias, Sebastian, Christoffer, Sander, Elias osv er fine men så kjedelig at alle heter det. Jeg har selv et navn som ikke mange på min alder heter og jeg er glad for det, sikkert derfor jeg vil gi gutten vår et skjeldent navn også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tippertipp Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Joda, Tuve er et guttenavn. ) Snakker med en liten kar som heter Tuve rett som det er jeg. ) Da er han temmelig alene om det i såfall. ''Du søkte på mannsnavnet: Tuve Det er 3, 2, 1 eller 0 menn som har Tuve som første fornavn.'' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Han er søt da! ) Stussa litt da jeg hørte navnet første gangen, men nå synes jeg det er fint. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest syns det er fint jeg Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Gutten min heter Kevin :-) Min heter også Kevin:o) Nyyyydelig gutt, som er langt fra harry! Bare fått positive tilbakemeldinger på navnet jeg og... hehehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Guttenavn jeg synes er fine (jeg ville ikke vurdert dem alle til mitt eget barn, da ikke alle navnene "passer til" etternavnet og søskenenes navn): Axel Elliott Scott Arjan Viljar Max Leo Dominik Isak Birk Imre Der var det mange "Bærumsnavn", hva er galt med: Ola Vigleik Per Johannes Geir Trygve Terje Kåre og Gunnar ??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Näckrosa Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Mange fine navn, men ja, det er vanskelig.. Når dere er inne på navn dere liker, så se an barnet også.. det skal liksom "passe" ) Trym Olve (Odin er på opptur, men jeg forbinder det med hester...) Marcus Petter Jens Tuve Torje August Ellias Fingar Faltin Liker navn litt utenom de helt moderne, men.. man skal jo også tenke på den som skal bære navnet ) De to øverste er mine absolutte favoritter.. Lykke til ))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Näckrosa Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Da er han temmelig alene om det i såfall. ''Du søkte på mannsnavnet: Tuve Det er 3, 2, 1 eller 0 menn som har Tuve som første fornavn.'' -Men da er det jo gøy å la en til få navnet!! Kjempe gøy med navn som ikke er så vanlige..!! Hørte om et par som ville døpe barnet sitt for Toaletta... DET fikk de IKKE lov til! (Og jammen godt var det )) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Olay har jeg glemt å nevne Sjeldent navn, men pent, og kanskje best med et annet navn foran? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Der var det mange "Bærumsnavn", hva er galt med: Ola Vigleik Per Johannes Geir Trygve Terje Kåre og Gunnar ??? Johannes er det da mange som foreslår - et av de fineste guttenavnene jeg vet om! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Der var det mange "Bærumsnavn", hva er galt med: Ola Vigleik Per Johannes Geir Trygve Terje Kåre og Gunnar ??? Hehe, jeg bor iallefall langt fra Bærum og jeg tror ikke disse navnene er typisk Bærums'ke heller Ola og Johannes er greie navn, men de andre liker jeg ikke (bortsett fra Geir da, selvsagt ;-)) Kåre er også et staut navn, for det het morfaren min:) Vigleik er forresten grusomt...... Jeg får assosiasjoner til nynazister.. sorry ;-) Jeg like navn som ikke er altfor vanlige. Sikkert fordi jeg blir lett "lei" av navn. Jeg kan like et navn godt, men så blir det kjempepopulært og jeg går lei... Forøvrig har jeg en datter med det kanskje mest vanlige jentenavnet nå, men hun er oppkalt etter min oldemor, så navnet var bestemt lenge før det ble populært 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Forslaget fra sidelinjen her er å droppe navnet/navnene man har hengt seg helt opp i, og konsentrere seg om noe nytt. Og så fortsatte han med å si at etter åtte uker var det kanskje et litt enkelt forslag, siden det sikkert hadde skjedd allerede :-) Og sånn bare for å ha sagt det: Helt siden jeg var sju-åtte år har jeg syntes at Martin var det aller, aller fineste guttenavnet, og det synes jeg ennå. Det har vært på ti på topp-listene i Norge siden 11-åringen min ble født, og både jeg og sidelinjen er enige om at navn som alle har vil vi unngå. Heldigvis har vi to jenter.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Guttenavn jeg synes er fine (jeg ville ikke vurdert dem alle til mitt eget barn, da ikke alle navnene "passer til" etternavnet og søskenenes navn): Axel Elliott Scott Arjan Viljar Max Leo Dominik Isak Birk Imre Dominik?!?!?!? Finnes vel ikke mange norske etternavn som går godt sammen med det navnet? Dominik Jensen. *Hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Forslaget fra sidelinjen her er å droppe navnet/navnene man har hengt seg helt opp i, og konsentrere seg om noe nytt. Og så fortsatte han med å si at etter åtte uker var det kanskje et litt enkelt forslag, siden det sikkert hadde skjedd allerede :-) Og sånn bare for å ha sagt det: Helt siden jeg var sju-åtte år har jeg syntes at Martin var det aller, aller fineste guttenavnet, og det synes jeg ennå. Det har vært på ti på topp-listene i Norge siden 11-åringen min ble født, og både jeg og sidelinjen er enige om at navn som alle har vil vi unngå. Heldigvis har vi to jenter.... Jeg synes også Martin er kjempefint, men jeg valgte det bort pga at så mange het det på den tiden da sønnen vår ble født. På skolen hans er faktisk Anders et enda mer brukt navn. I flere klasser er det både to og tre som heter det. Sønnen min har flere venner med navnet Anders. Han kan ikke bare si at han er hos Anders uten å utdype det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Dominik?!?!?!? Finnes vel ikke mange norske etternavn som går godt sammen med det navnet? Dominik Jensen. *Hehe* Presis. Derfor vi ikke kunne brukt det navnet Dessuten synes jeg kanskje ikke navnet helt kler en helnorsk gutt.. Hadde jeg derimot vært Italiener eller engelskmann, så hadde valget vært soleklart ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.