Sofline Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Hvor sitter dere fast hen, da? Altså: Står dere helt milevis fra hverandre, hvor feks den ene liker korte, norrøne navn, mens den andre vil ha blomstrende, internasjonale varianter? Eller er det på assossiasjonsnivå det stopper, at en av dere kjenner noen som ikke er ålreit som heter det den andre liker osv.? Er det ikke sånn at samboeren din er dansk? Da bør det vel kanskje være et navn som i hvert fall er brukbart i begge landene? Jo, han er dansk, men de fleste danske navn brukes også i Norge og omvendt. Vi har ganske lik navnesmak, men han har forkastet mine to favoritter. Han har imidlertid ingen favoritter, så nå har vi bare en del tja-navn vi vurderer, ingen JA, det skal det være-navn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er vanskelig å si hva jeg ville ha valgt i dag. Men på den ene siden liker jeg veldig godt korte enkle navn som f eks Olav og Per (men IKKE Per Olav!*S*), men av og til tenker jeg at det hadde vært kult å kalle en gitt for Njord eller Einride. ;-) Njål er tøft! Kanskje ikke så praktisk i dataalderen, men jeg synes det er knallstilig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Njål er tøft! Kanskje ikke så praktisk i dataalderen, men jeg synes det er knallstilig! Jeg liker også Njål, men da kanskje skrevet Njaal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Fingar og Faltin?? Aldri hørt om. Det høres ut som tøysenavn fra et morovers av André Bjerke. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jo, han er dansk, men de fleste danske navn brukes også i Norge og omvendt. Vi har ganske lik navnesmak, men han har forkastet mine to favoritter. Han har imidlertid ingen favoritter, så nå har vi bare en del tja-navn vi vurderer, ingen JA, det skal det være-navn. Skjønner. Og dere begynner kanskje å føle at det er på tide at den unge mannen får navnet sitt? ;o) Mine favoritter er de korte, nordiske; som Ola, Iver, Sigurd, Storm, Jens, Sverre, Håvard, Lars, Even og Nils. Anton og Karl er også ålreite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det høres ut som tøysenavn fra et morovers av André Bjerke. ;o) *S* "Bare jeg kan få en mann, kan han hete hva han vil" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Aksel eller Axel, tror jeg. Eller kanskje Mats/Mads. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jens 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Johannes, Morten eller Tuve tror jeg. Tuve? Er ikke det et etternavn det da...?! Eller så minner det såpass om jentenavnet Tuva at de blir litt snålt... Ture derimot... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosen Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Linus eller Jonathan. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Tuve? Er ikke det et etternavn det da...?! Eller så minner det såpass om jentenavnet Tuva at de blir litt snålt... Ture derimot... Jeg vet om en gutt som heter Tuve til fornavn ja. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karisma Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jesper eller Erlend. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 I Danmark er Sebastian et fint navn, og i Norge er det et mye brukt navn i de senere år. iflg. www.ssb.no Jeg ville kalt mitt barn Sebastian, men fikk ikke lov av min norske mann. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Der var det mange "Bærumsnavn", hva er galt med: Ola Vigleik Per Johannes Geir Trygve Terje Kåre og Gunnar ??? Navnetoppen fra 60-tallet? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg liker også Njål, men da kanskje skrevet Njaal. Har aldri hørt at noen heter Njaal i Danmark. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Johannes er det da mange som foreslår - et av de fineste guttenavnene jeg vet om! ) Joda, men jaggu er det mange rare navn også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hehe, jeg bor iallefall langt fra Bærum og jeg tror ikke disse navnene er typisk Bærums'ke heller Ola og Johannes er greie navn, men de andre liker jeg ikke (bortsett fra Geir da, selvsagt ;-)) Kåre er også et staut navn, for det het morfaren min:) Vigleik er forresten grusomt...... Jeg får assosiasjoner til nynazister.. sorry ;-) Jeg like navn som ikke er altfor vanlige. Sikkert fordi jeg blir lett "lei" av navn. Jeg kan like et navn godt, men så blir det kjempepopulært og jeg går lei... Forøvrig har jeg en datter med det kanskje mest vanlige jentenavnet nå, men hun er oppkalt etter min oldemor, så navnet var bestemt lenge før det ble populært ''Vigleik er forresten grusomt...... Jeg får assosiasjoner til nynazister.. sorry ;-)'' Det har eg aldri tenkt på før du skreiv det nå, men du har rett i at det gir litt assosiasjoner i den retning, tenker på en blanding av Vidkun og Vigrid...*stygg sak* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Näckrosa Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Fingar og Faltin?? Aldri hørt om. ;o) Fingar og Faltin er gamle navn, som ble en del brukt her vi bor før i tiden. Bestefaren til ei venninne het Fingar. Faltin har jeg sett på et par gravstener. -Er nok ingen tullenavn, nei, men selvfølgelig annerledes, og spesielt hvis man ikke har hørt de før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Näckrosa Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Skjønner. Og dere begynner kanskje å føle at det er på tide at den unge mannen får navnet sitt? ;o) Mine favoritter er de korte, nordiske; som Ola, Iver, Sigurd, Storm, Jens, Sverre, Håvard, Lars, Even og Nils. Anton og Karl er også ålreite. Storm er fint. Nils går an, men Anton og Karl er ikke fine.. er min mening... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Navnetoppen fra 60-tallet? :-) Det _kunne_ det ha vært ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.