Gå til innhold

Guttenavn

Sofline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

13

• Lillemus

8

• morsan

8

• Mrs. Wallace

5

Mest aktive i denne tråden

Det er jo et navn som holder seg ganske stabilt, så jeg tipper det ikke blir den store oppsvingen på det navnet. Men et nydelig navn er det :)

Hehe, vi har ganske lik smak sånn sett :-)

Men jeg er faktisk mest fornøyd med navnet på minsten, ihvertfall nå, som førstemann har blitt så vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Selv om navnene du skisserer ikke ligger på navnetoppen, er de jo typiske motenavn, alle som en. Kjenner flere småttiser som heter noe fra lista di.

Da bor jeg tydeligvis på feil sted i landet ;)

Jeg kjenner ingen som heter disse navnene her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Vigleik er forresten grusomt...... Jeg får assosiasjoner til nynazister.. sorry ;-)''

Akkurat det samme tenkte jeg da jeg så navnet!

Sikkert fordi det ligner på Vidkun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ettersom du har fått så mange kommetarer fra andre, så kliner jeg til også *S*:

Axel - Vi vurderte faktisk sterkt "Aksel" selv, men altså da med mer norsk skirvemåte.

Elliott - Dette synes jeg er et kult navn!! Men ville neppe valgt det selv pga etternavnet.

Scott - fint på _andres_ unger

Arjan - liker ikke

Viljar - liker ihvertfall ikke! Dette har vært en gjenganger på dol - det dukker stadig opp her, men har aldri hørt om noen som heter det. Er det vet sånn Sagaen om isfolket-navn, eller?

Max - Kult på Max Manus, men ville være rart på de fleste, ytror jeg.

Leo - sønnen til Blair! Artig, men ikke min smak.

Dominik - Huff nei.

Isak - Ja, det synes jeg er et fint navn - Isak på Sellanrå! Slikt blir det jo til og med nobelrpiser av;-)

Birk - dette var ett av våre svært tidlige kandidater. Et fint navn, men etter en stund syntes vi det ble litt sånn birk - dirk - pirk.

Imre - aldri hørt om. Ikke min smak.

Jeg drømte virkelig om å kunne klare å overtale gubben til å kalle minstemor for Viljar (om hun var gutt da ;)), men han syntes navnet var grusomt han også ;)

Jeg kan ikke huske Viljar fra Isfolket, men Imre tror jeg kommer fra de bøkene. Hadde jeg fått en gutt nå, så hadde det nok blitt Axel. Vi grubla på hva vi skulle velge av Axel eller Aksel, men jeg tror nok det hadde blitt Axel hos oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Vigleik er forresten grusomt...... Jeg får assosiasjoner til nynazister.. sorry ;-)''

Det har eg aldri tenkt på før du skreiv det nå, men du har rett i at det gir litt assosiasjoner i den retning, tenker på en blanding av Vidkun og Vigrid...*stygg sak*

*hehe* Vidkun, ja... Det er der jeg tror mine negative assosiasjoner kommer fra. Vigrid kom jeg ikke på i farta, men jeg velger neppe et navn som minner meg om den organisasjonen *grøsser langt inni beinmargen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Hehe, vi har ganske lik smak sånn sett :-)

Men jeg er faktisk mest fornøyd med navnet på minsten, ihvertfall nå, som førstemann har blitt så vanlig...

Det er litt den samme følelsen jeg kjenner på... Hadde neppe valgt det navnet nå. På den annen side elsker hun navnet sitt og hun kler det godt :) Det er også kjekt at oldemor het det samme :)

Jeg ønsket å kalle henne Embla, men papsen og storesøster fikk siste ordet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...