Gå til innhold

Guttenavn, igjen..

Gjest LisaLobec

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke min favoritt, tenker automatisk "det er helt nils" og på Nils i Mot i brøstet, som vel ikke var verdens mest oppegående...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... Nils er et av de navnene jeg forbinder med en fra barndommen. Er du helt "nils", eller!? Derfor er det vel ikke det fineste navnet jeg vet om.

De guttenavnene jeg syns er finest er Bendik, Johannes og Mathias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Ikke min favoritt, tenker automatisk "det er helt nils" og på Nils i Mot i brøstet, som vel ikke var verdens mest oppegående...

Haha, det sier vel mer om TV-vanene dine enn om navnet som såden.... ;oP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et helt greit navn det. Jeg synes det er litt artig å se at de vanlige navnene er tilbake (mange i forrige tråd). Nils Lobec høres fint ut :) Mens Nils Nilsen er _litt_ kjipt synes jeg :) Jeg synes vi skal se hele navnet når vi velger fornavn. Også er det dette med initialene, de kan bli mye rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LisaLobec

Jeg synes Nils er kjempefint!

Takk! Bestefaren min het det og han var en så utrolig koselig og kjærlig person. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LisaLobec

Det er et helt greit navn det. Jeg synes det er litt artig å se at de vanlige navnene er tilbake (mange i forrige tråd). Nils Lobec høres fint ut :) Mens Nils Nilsen er _litt_ kjipt synes jeg :) Jeg synes vi skal se hele navnet når vi velger fornavn. Også er det dette med initialene, de kan bli mye rart.

Initialene blir NL eller kanskje NS. Ikke noe Nils Nilsen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker delvis på "helt nils" og delvis på nysgjerrige Nils, som vel har vært kjørt fram som en populær figur for de minste de siste årene.

Så totalt sett skygger "misbruket" av navnet litt over hvordan jeg synes det klinger i seg selv, for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det navnet får meg til å tenke på en gammel og alkoholisert mann i strøket der jeg vokste opp. Han ble kalt Nils-Pils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ingen Nils her i huset

Hehe.. ja, det er viktig å tenke på sånt også. Vi måtte skygge unna alle navn på J, ellers ville initialene bli et ord som ingen vil gå med på treningsdrakten.... (vi har to etternavn).

Forøvrig syns jeg personlig ikke noe om navnet Nils, men det er nå meg da ;o)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at "gamle" navn skal komme i bruk igjen må noen være "først" ute :) Jeg er sikker på at kommer Nils i bruk igjen blant barn, så forsvinner "helt nils" - det er jo mange voksne som heter Nils. :)

Jeg hadde lyst til å kalle eldstemann Bendik (det var "ingen" som hette det da, på slutten av 80-tallet), men vi valgte et annet gammelt navn.

En dag den siste uken leste jeg på bursdagsgratulasjoner i lokalavisen. 4 stk. Bendik på samme dag, aldersspekteret 1-14 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en OB i familien - og det går visst helt greit, i følge den unge mannen. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...