Gjest LisaLobec Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg har jentenavn klart, men guttenavn er alltid vanskelig. Nå vurderer vi Nils. Hva synes dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg synes Nils er kjempefint! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Ikke min favoritt, tenker automatisk "det er helt nils" og på Nils i Mot i brøstet, som vel ikke var verdens mest oppegående... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Nils er et veldig koselig navn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille my31 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 He he... Nils er et av de navnene jeg forbinder med en fra barndommen. Er du helt "nils", eller!? Derfor er det vel ikke det fineste navnet jeg vet om. De guttenavnene jeg syns er finest er Bendik, Johannes og Mathias. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Ikke min favoritt, tenker automatisk "det er helt nils" og på Nils i Mot i brøstet, som vel ikke var verdens mest oppegående... Haha, det sier vel mer om TV-vanene dine enn om navnet som såden.... ;oP 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er et helt greit navn det. Jeg synes det er litt artig å se at de vanlige navnene er tilbake (mange i forrige tråd). Nils Lobec høres fint ut Mens Nils Nilsen er _litt_ kjipt synes jeg Jeg synes vi skal se hele navnet når vi velger fornavn. Også er det dette med initialene, de kan bli mye rart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LisaLobec Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg synes Nils er kjempefint! Takk! Bestefaren min het det og han var en så utrolig koselig og kjærlig person. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LisaLobec Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er et helt greit navn det. Jeg synes det er litt artig å se at de vanlige navnene er tilbake (mange i forrige tråd). Nils Lobec høres fint ut Mens Nils Nilsen er _litt_ kjipt synes jeg Jeg synes vi skal se hele navnet når vi velger fornavn. Også er det dette med initialene, de kan bli mye rart. Initialene blir NL eller kanskje NS. Ikke noe Nils Nilsen. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Nils er helt ok. Ikke et av mine favoritter, men jeg kjente en veldig hyggelig fyr en gang som het det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg tenker delvis på "helt nils" og delvis på nysgjerrige Nils, som vel har vært kjørt fram som en populær figur for de minste de siste årene. Så totalt sett skygger "misbruket" av navnet litt over hvordan jeg synes det klinger i seg selv, for meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Uttrykket: "er du helt Nils eller" henger i. Ikke positivt ladet i mine ører. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det navnet får meg til å tenke på en gammel og alkoholisert mann i strøket der jeg vokste opp. Han ble kalt Nils-Pils. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Nils er et kjempekoselig navn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Tidligere synes jeg Nils var teit, "helt nils", liksom, men nå synes jeg det er kjempefint :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg synes det er pent. Jeg (som står bak tråden under) har vurdert det selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen Nils her i huset Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er et helt greit navn det. Jeg synes det er litt artig å se at de vanlige navnene er tilbake (mange i forrige tråd). Nils Lobec høres fint ut Mens Nils Nilsen er _litt_ kjipt synes jeg Jeg synes vi skal se hele navnet når vi velger fornavn. Også er det dette med initialene, de kan bli mye rart. Hehe.. ja, det er viktig å tenke på sånt også. Vi måtte skygge unna alle navn på J, ellers ville initialene bli et ord som ingen vil gå med på treningsdrakten.... (vi har to etternavn). Forøvrig syns jeg personlig ikke noe om navnet Nils, men det er nå meg da ;o) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 For at "gamle" navn skal komme i bruk igjen må noen være "først" ute Jeg er sikker på at kommer Nils i bruk igjen blant barn, så forsvinner "helt nils" - det er jo mange voksne som heter Nils. Jeg hadde lyst til å kalle eldstemann Bendik (det var "ingen" som hette det da, på slutten av 80-tallet), men vi valgte et annet gammelt navn. En dag den siste uken leste jeg på bursdagsgratulasjoner i lokalavisen. 4 stk. Bendik på samme dag, aldersspekteret 1-14 år 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rafens Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg synes det er kjempefint. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er et helt greit navn det. Jeg synes det er litt artig å se at de vanlige navnene er tilbake (mange i forrige tråd). Nils Lobec høres fint ut Mens Nils Nilsen er _litt_ kjipt synes jeg Jeg synes vi skal se hele navnet når vi velger fornavn. Også er det dette med initialene, de kan bli mye rart. Vi har en OB i familien - og det går visst helt greit, i følge den unge mannen. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.