Gå til innhold

Guttenavn, igjen..

Gjest LisaLobec

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace

For at "gamle" navn skal komme i bruk igjen må noen være "først" ute :) Jeg er sikker på at kommer Nils i bruk igjen blant barn, så forsvinner "helt nils" - det er jo mange voksne som heter Nils. :)

Jeg hadde lyst til å kalle eldstemann Bendik (det var "ingen" som hette det da, på slutten av 80-tallet), men vi valgte et annet gammelt navn.

En dag den siste uken leste jeg på bursdagsgratulasjoner i lokalavisen. 4 stk. Bendik på samme dag, aldersspekteret 1-14 år :)

''For at "gamle" navn skal komme i bruk igjen må noen være "først" ute :)''

Sønnen til Linn Skåber heter Niels. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fei1365380229

Det er et helt greit navn det. Jeg synes det er litt artig å se at de vanlige navnene er tilbake (mange i forrige tråd). Nils Lobec høres fint ut :) Mens Nils Nilsen er _litt_ kjipt synes jeg :) Jeg synes vi skal se hele navnet når vi velger fornavn. Også er det dette med initialene, de kan bli mye rart.

Vi har to K'er til etternavn og var veldig oppmerksomme på at barnet ikke kunne ha et K navn. Initialene KKK er jo ikke helt bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutter er hærlige

Jeg får ingen assosiasjoner til navnet, og synes det er et ganske kjedelig og vanlig navn.

Sorry :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en OB i familien - og det går visst helt greit, i følge den unge mannen. :))

Hehe, men ei jente ville kanskje ikke likt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Näckrosa

Navnet skjemmer ingen, heter det.. Hvis dere synes det er fint, så bruk det! -Men ha et par til på lur.. Ikke alle navn passer når man brått har nurket i armene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...