Mrs. Wallace Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 For at "gamle" navn skal komme i bruk igjen må noen være "først" ute Jeg er sikker på at kommer Nils i bruk igjen blant barn, så forsvinner "helt nils" - det er jo mange voksne som heter Nils. Jeg hadde lyst til å kalle eldstemann Bendik (det var "ingen" som hette det da, på slutten av 80-tallet), men vi valgte et annet gammelt navn. En dag den siste uken leste jeg på bursdagsgratulasjoner i lokalavisen. 4 stk. Bendik på samme dag, aldersspekteret 1-14 år ''For at "gamle" navn skal komme i bruk igjen må noen være "først" ute :)'' Sønnen til Linn Skåber heter Niels. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er et helt greit navn det. Jeg synes det er litt artig å se at de vanlige navnene er tilbake (mange i forrige tråd). Nils Lobec høres fint ut Mens Nils Nilsen er _litt_ kjipt synes jeg Jeg synes vi skal se hele navnet når vi velger fornavn. Også er det dette med initialene, de kan bli mye rart. Vi har to K'er til etternavn og var veldig oppmerksomme på at barnet ikke kunne ha et K navn. Initialene KKK er jo ikke helt bra :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gutter er hærlige Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg får ingen assosiasjoner til navnet, og synes det er et ganske kjedelig og vanlig navn. Sorry 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Da ville jeg heller brukt Jens. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Ikke helt min smak...Men man venner seg jo til alt :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Vi har en OB i familien - og det går visst helt greit, i følge den unge mannen. ) Hehe, men ei jente ville kanskje ikke likt det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Kjempefint! Syns 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Näckrosa Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Navnet skjemmer ingen, heter det.. Hvis dere synes det er fint, så bruk det! -Men ha et par til på lur.. Ikke alle navn passer når man brått har nurket i armene ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.