Gjest nikkot Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg ser at du ikke er konsekvent på x kontra ks i Axel - Aleksander. Er det noen spesiell grunn til det? (Skal ikke si noe jeg, for jeg er like inkonsekvent på Haakon kontra Åse*S*) nei ingen god grunn, bare at det er slik jeg skriver navnene til to bekjente 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 * Mads - Mats (hm...her klarer jeg ikke helt bestemme meg) * Kristian (etter motto "gjør det så enkelt som mulig) * Wenche (fordi Venke ser ut som en feilstaving) * Håkon (upraktisk utenlands, men finest og enklest) * Åse (samme som Håkon) * Aksel (med x ser det skikkelig jålete ut) * Nils (Nils er norsk, Niels er dansk) * Aleksander (foretrekker førstnevnte, men er villig til å godta den med x) * Grete (bort med unødvendige bokstaver) *S* Artig, for kommentarene dine er nesten de samme som jeg tenker også. Jeg falt ned på Mads, men det var det minst selvfølgelige valget av alle alternativene. Og så foretrekker jeg Haakon, da, av personlige grunner;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 nei ingen god grunn, bare at det er slik jeg skriver navnene til to bekjente ;-) Blir samma her. Bortsett fra at jeg _også_ kjenner en Aase, men alle de andre Åse'ene konkurrerer henne ut;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rafens Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hei, enda en som er inkonsekvent på x kontra ks, men diamentralt motsatt fra miia! :-) Noen spesiell grunn til at du liker ks i Aleksander men x i Axel? :-) (Jeg er ikke konsekvent selv heller, særlig på dette med aa/å) Jeg synes bare det ser penere ut uten x, men ks, i Alexander. Og Aksel (med ks) het en gammel, sur nabo av oss. Derfor foretrekker jeg x der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg synes bare det ser penere ut uten x, men ks, i Alexander. Og Aksel (med ks) het en gammel, sur nabo av oss. Derfor foretrekker jeg x der. ''het en gammel, sur nabo '' Ja, det skal ikke mer til:-) Kjenner til den der:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Mats Kristian Wenche Haakon - Håkon (her er det hipp som happ..) Åse Aksel Nils Aleksander Grete Jeg syns egentlig det blir noe litt 80- og 90-talls over noen av disse utenlandske variantene jeg, sånn som f.eks Alexander? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg misliker ch-navn og foretrekker alltid(tror jeg...) k-varianten. Jeg liker stort sett når navn staves enklest mulig. Få bokstaver, enkelt og greit er det beste. Bortsett fra Nils, da. Niels er SÅ mye finere. Jeg vet ikke helt hvorfor:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg misliker ch-navn og foretrekker alltid(tror jeg...) k-varianten. Jeg liker stort sett når navn staves enklest mulig. Få bokstaver, enkelt og greit er det beste. Bortsett fra Nils, da. Niels er SÅ mye finere. Jeg vet ikke helt hvorfor:) ''Jeg misliker ch-navn og foretrekker alltid(tror jeg...) k-varianten.'' Jeg også;-) Men et lite unntak for Wenche, rett og slett fordi jeg er mer vant til det. Jeg merker at jo mer jeg ser til "Venke", desto mindre ser det ut som en trykkfeil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 ''Jeg misliker ch-navn og foretrekker alltid(tror jeg...) k-varianten.'' Jeg også;-) Men et lite unntak for Wenche, rett og slett fordi jeg er mer vant til det. Jeg merker at jo mer jeg ser til "Venke", desto mindre ser det ut som en trykkfeil. Samme her. Hun sangerinnen har åpnet Venke-navnet for meg:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Samme her. Hun sangerinnen har åpnet Venke-navnet for meg:) Nemlig:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 * Mads * Kristian * Wenche * Håkon * Åse * Aksel * Nils * Aleksander *Grethe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Mats Kristian Wenche Haakon - Håkon (her er det hipp som happ..) Åse Aksel Nils Aleksander Grete Jeg syns egentlig det blir noe litt 80- og 90-talls over noen av disse utenlandske variantene jeg, sånn som f.eks Alexander? ''Haakon - Håkon (her er det hipp som happ..)'' Endelig en som ikke kategorisk foretrekker med Å! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke meningen å være stygg med noen! Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 * Mads * Kristian * Wenche * Håkon * Åse * Aksel - Axel - her går begge * Nils * Alexander * Grete - Grethe - her går begge, men den siste er mest ok Det værste jeg ser er Nils Nilsen,Bjørn Bjørnsen, Hans Hansen Knut Knutsen Osv... Og navn som begynner med to like bokstaver som Aase,slik du skrev. (litt utenom tema men måtte bare si det.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 * Mads * Kristian * Wenche * Håkon * Åse * Aksel - Axel - her går begge * Nils * Alexander * Grete - Grethe - her går begge, men den siste er mest ok Det værste jeg ser er Nils Nilsen,Bjørn Bjørnsen, Hans Hansen Knut Knutsen Osv... Og navn som begynner med to like bokstaver som Aase,slik du skrev. (litt utenom tema men måtte bare si det.) ''Og navn som begynner med to like bokstaver som Aase,slik du skrev'' Hva hvis de to a-ene kommer i begynnelsen av et etternavn, da, som f eks Anne Aasheim? http://no.wikipedia.org/wiki/Anne_Aasheim 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 * Mads - Mats: Mats tror jeg. Litt likegyldig. * Kristian - Chrsitian: Christian (antar det var det du mente ) * Wenche - Venke: Absolutt Wenche. * Haakon - Håkon: Håkon * Åse - Aase: Åse * Aksel - Axel: Aksel er litt finere, men begge går an. * Nils - Niels: Helst Nils * Aleksander - Alexander: Begge er greie. * Grete - Grethe: Grethe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg foretrekker k og ks fremfor c, ch og x. Ellers har jeg ingen formening. Jeg tror jeg ville valgt vanligste skrivemåte på mitt barn ellers. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Näckrosa Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Mads Kristian - Chrsitian (begge like fine..) Wenche Håkon Åse Axel Nils Alexander Grethe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dette er min mening da Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 ''Og navn som begynner med to like bokstaver som Aase,slik du skrev'' Hva hvis de to a-ene kommer i begynnelsen av et etternavn, da, som f eks Anne Aasheim? http://no.wikipedia.org/wiki/Anne_Aasheim Nja... Kan gå. Men ikke hvis det er Ase Aasebø feks. Hvorfor den linken? Hva mener du da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Mats * Kristian * Venke * Håkon * Åse - * Aksel * Nils - * Aleksander * Grete Jeg er en enkel sjel - og foretrekker navn uten for mye dill ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Nja... Kan gå. Men ikke hvis det er Ase Aasebø feks. Hvorfor den linken? Hva mener du da? Linken var bare med i tilfelle du ikke visste hvem hun er. De aller fleste (alle?) jeg kjenner som har etternavn som begynner med å-lyd skriver det med dobbel a, så jeg synes det "passer best". Jeg synes det ser litt snaut ut med bare en Å. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.