Gjest EvyM Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Selvfølgelig kan ikke alle være med på alt - men i dette tilfelle var det hårreisende at hun ikke ble bedt så lenge de "ellers" er bestevenninner. Utrolig dårlig av moren til dette barnet... Jeg mener at vi bør oppdra så godt vi kan - og mye lenger enn til de er 5 år... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Å huff å huff, vi var i akkurat samme situasjon for noen år siden, faktisk 5 års dag det også. Bestevenninna til datteren vår skulle ha bursdag, den dagen innbydelsene ble skrevet hadde de to hatt en uenighet sammen, så da hadde venninnen bestemt at datteren vår ikke skulle bli bedt. Dagen etter var moren å leverte innbydelsene i hyllene til barna, alle de andre 5 åringene, bortsett fra datteren vår. T.o.m. barnehage personalet reagerte, de ringte meg på jobb å lurte på om vi kanskje hadde fått innbydelsen hjem, at de hadde vært på besøk hos hverandre .... da de hørte at vi ikke hadde fått noen invitasjon, ringte de moren til venninnen, "nei, R ville ikke at A skulle komme i bursdagen, derfor ingen innbydelse der". Etter denne episoden ble det forbud om å levere innbydelser i barnehagen vår. Den dagen bursdagen var, hadde alle gledet seg og snakket om dette ....... da jeg hentet datteren vår var det både mor, datter og flere av personalet i barnehagen som gikk med tårer i øynene ...... jeg måtte virkelig ta meg sammen for ikke å briste i gråt ....... følte så med datteren vår ..... Personalet hadde hele dagen vært litt på vakt slik at det ikke hadde blitt alt for mye bursdagssnakk blandt de andre den dagen ....... Vi koste oss hjemme den ettermiddagen, dagen etter hadde hun fri, så da slapp hun å høre så mye om hvor gøy de hadde hatt det. Selv om dette skjedde, så ba vi bestevenninnen tilbake i bursdag, og jeg har i ettertid fortalt hva jeg mente til moren her. At en 5 åring skal bestemme så mye, er helt utrolig, de er faktisk små, og trenger oss voksne til å veilede seg noen år til. Dette hørtes helt tåpelig ut. Tenk å la en 5 åring bestemme at bestevenninnen ikke skal få komme i bursdag pga en uoverenstemmelse... Stakkars barn som har slike idiotforeldre!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg er nok enig med deg speak. Om vi blir like triste over dette som barna så merker jo barna dette med en gang og tror at de _virkelig_ har grunn til å være lei seg. Jeg tror på å forklare barna at de ikke kan bli med på alt. Noen ganger er det deres tur , andre ganger er det andre sin tur. Men å levere innbydelse i barnehage eller skole når ikke alle er invitert, det gjør man jo ikke. Såpass bør foreldre skjønne. Og å utelate ett barn av ei hel gruppe, som det skrives om lenger nede her, er også totalt tankeløst. Men det er ikke dermed sagt at man plikter å invitere alle.. Jeg tror også man forverrer det hele dersom man blir altfor lei seg på barnets vegne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg tror også man forverrer det hele dersom man blir altfor lei seg på barnets vegne. Det tror jeg også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Selvfølgelig kan ikke alle være med på alt - men i dette tilfelle var det hårreisende at hun ikke ble bedt så lenge de "ellers" er bestevenninner. Utrolig dårlig av moren til dette barnet... Jeg mener at vi bør oppdra så godt vi kan - og mye lenger enn til de er 5 år... Bestevennen ble BEDT i bursdagen. Det var ikke bestevennen som hadde bursdag.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Bestevennen ble BEDT i bursdagen. Det var ikke bestevennen som hadde bursdag.. Sorry - jeg mente å skrive dette til "fæl opplevelse" lenger ned. Ellers mulig jeg blandet litt ang alderen på barna - bare skumleste alle innleggene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.