Gjest mora2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Da bør du jo ha verdens beste motivasjon for å slutte! *S* Sluttet selv for over 10 år siden og har selvfølgelig ikke angret på dét. Utrolig deilig å være kvitt den stressfaktoren. Flink du er :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 hjernesaft... hahaha:o) He, he! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 ''men hva kommer du til å miste?'' Min beste venn...... Og vekta, den betyr altfor mye for meg.... Jeg tåler ikke legge på meg et gram før jeg føler det ille.... Så jeg må nok jobbe hardere med kosten når jeg slutter. For jeg skal slutte, engang.. :0) Din beste venn??? *sjokkert* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Din beste venn??? *sjokkert* På en måte er den jo det.. Den er der alltid for meg.. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 På en måte er den jo det.. Den er der alltid for meg.. ;0) Begynn med tyggis!! :-) Det gjorde jeg, så da byttet jeg ut en uvane med en annen, men mye sunnere. Over tid har tyggistrangen avtatt kraftig, men til å begynne med kjøpte jeg alltid tyggis på pose fordi en 10-pakk tok slutt med én gang;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 På en måte er den jo det.. Den er der alltid for meg.. ;0) Kjære mora2 - du VET at det ikke nytter å diskutere røyking her inne;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Kjære mora2 - du VET at det ikke nytter å diskutere røyking her inne;-) He,he, sant det :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Begynn med tyggis!! :-) Det gjorde jeg, så da byttet jeg ut en uvane med en annen, men mye sunnere. Over tid har tyggistrangen avtatt kraftig, men til å begynne med kjøpte jeg alltid tyggis på pose fordi en 10-pakk tok slutt med én gang;-) Ja, det har jeg hørt hjelper for mange! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ja, det har jeg hørt hjelper for mange! :0) Ps det var ikke nikotintyggis, men helt ordinær tyggis, som oftest Extra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 På en måte er den jo det.. Den er der alltid for meg.. ;0) "Den er alltid der for meg!" FEIL!! DU er der for den! Det er DU som tilpasser deg hver eneste dag, og tilrettelegger livet ditt etter muligheten for å ta en røyk! Det er DU som evt. må avbryte det du holder på med, gå et annet sted for å få røyke, eller løpe i panikk til kiosken fordi du er redd for å gå tom for sigaretter! Røyken gjør IKKE EN DRITT for deg, annet enn å bryte ned psyken og helsen din! Din eneste "belønning" når du tar en røyk, er å kortsiktig få lindret det nikotinbehovet - som røyken selv har skapt! Jeg anbefaler deg sterkt å lese boka "Endelig Ikke-Røyker" av Allan Carr. Den vil garantert få deg til å se på røyking med nye øyne, og være til stor hjelp for deg hvis du ønsker å slutte! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 "Den er alltid der for meg!" FEIL!! DU er der for den! Det er DU som tilpasser deg hver eneste dag, og tilrettelegger livet ditt etter muligheten for å ta en røyk! Det er DU som evt. må avbryte det du holder på med, gå et annet sted for å få røyke, eller løpe i panikk til kiosken fordi du er redd for å gå tom for sigaretter! Røyken gjør IKKE EN DRITT for deg, annet enn å bryte ned psyken og helsen din! Din eneste "belønning" når du tar en røyk, er å kortsiktig få lindret det nikotinbehovet - som røyken selv har skapt! Jeg anbefaler deg sterkt å lese boka "Endelig Ikke-Røyker" av Allan Carr. Den vil garantert få deg til å se på røyking med nye øyne, og være til stor hjelp for deg hvis du ønsker å slutte! Jeg skal lese den boka den dagen jeg vil slutte. Nå tør jeg ikke..For jeg vil ikke slutte enda ;=) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg skal lese den boka den dagen jeg vil slutte. Nå tør jeg ikke..For jeg vil ikke slutte enda ;=) He he... den unnskyldningen er så standard at det nesten er komisk... Men husk at det er å lure seg selv å vente på en "passende anledning" Den kommer antagelig aldri, (før det evt. skjer noe dramatisk med helsen din!) for det går alltid an å finne på en unnskyldning for å fortsette å røyke. Boka nevner også flere som har tenkt som deg. De har ikke turt å lese den, fordi de ikke har lyst til å slutte "ennå" Det eneste disse har oppnådd, er å angre på at de kastet bort tiden før de leste den, siden de i ettertid vet at de kunne ha sluppet unna røyke-helvetet for lenge siden hvis de hadde lest den med en gang... Du trenger jo ikke nødvendigvis lese den med tanke på at du dermed MÅ slutte. Men du kan lese den for "nysgjerrighets skyld" slik som jeg gjorde, og se om det gir deg noe å tenke på. Du har jo ikke noe å tape på det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Huff, ungene til røykere er nok mye engstelig for at foreldrene skal dø av røykingen. De lærer jo på skolen om farene ved det, og foreldrene kan jo ikke akkurat lyge og si at det ikke er så farlig likevel. Jeg synes synd på de barna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Huff, ungene til røykere er nok mye engstelig for at foreldrene skal dø av røykingen. De lærer jo på skolen om farene ved det, og foreldrene kan jo ikke akkurat lyge og si at det ikke er så farlig likevel. Jeg synes synd på de barna. Huff ja! Barn idag bombanderes jo med informasjon fra alle hold, om hvor skadelig og upopulært røyking er. Derfor er det sikkert fryktelig frustrerende å se foreldrene sine utsette seg selv for denne helsefaren, + at de som røykere tilhører til en samfunnsgruppe som er "utstøtt" fra mange steder og sammenhenger.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 He he... den unnskyldningen er så standard at det nesten er komisk... Men husk at det er å lure seg selv å vente på en "passende anledning" Den kommer antagelig aldri, (før det evt. skjer noe dramatisk med helsen din!) for det går alltid an å finne på en unnskyldning for å fortsette å røyke. Boka nevner også flere som har tenkt som deg. De har ikke turt å lese den, fordi de ikke har lyst til å slutte "ennå" Det eneste disse har oppnådd, er å angre på at de kastet bort tiden før de leste den, siden de i ettertid vet at de kunne ha sluppet unna røyke-helvetet for lenge siden hvis de hadde lest den med en gang... Du trenger jo ikke nødvendigvis lese den med tanke på at du dermed MÅ slutte. Men du kan lese den for "nysgjerrighets skyld" slik som jeg gjorde, og se om det gir deg noe å tenke på. Du har jo ikke noe å tape på det... He, he, sant nok. Får lese den til høsten ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.