Gå til innhold

Fått kjeft i dag jeg...

Gjest mora2

Anbefalte innlegg

Gjest mora2

Da bør du jo ha verdens beste motivasjon for å slutte! *S*

Sluttet selv for over 10 år siden og har selvfølgelig ikke angret på dét. Utrolig deilig å være kvitt den stressfaktoren.

Flink du er :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''men hva kommer du til å miste?''

Min beste venn......

Og vekta, den betyr altfor mye for meg....

Jeg tåler ikke legge på meg et gram før jeg føler det ille....

Så jeg må nok jobbe hardere med kosten når jeg slutter.

For jeg skal slutte, engang.. :0)

Din beste venn??? *sjokkert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte er den jo det..

Den er der alltid for meg.. ;0)

Begynn med tyggis!! :-) Det gjorde jeg, så da byttet jeg ut en uvane med en annen, men mye sunnere.

Over tid har tyggistrangen avtatt kraftig, men til å begynne med kjøpte jeg alltid tyggis på pose fordi en 10-pakk tok slutt med én gang;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære mora2 - du VET at det ikke nytter å diskutere røyking her inne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mora2

Begynn med tyggis!! :-) Det gjorde jeg, så da byttet jeg ut en uvane med en annen, men mye sunnere.

Over tid har tyggistrangen avtatt kraftig, men til å begynne med kjøpte jeg alltid tyggis på pose fordi en 10-pakk tok slutt med én gang;-)

Ja, det har jeg hørt hjelper for mange!

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg hørt hjelper for mange!

:0)

Ps det var ikke nikotintyggis, men helt ordinær tyggis, som oftest Extra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den er alltid der for meg!"

FEIL!!

DU er der for den!

Det er DU som tilpasser deg hver eneste dag, og tilrettelegger livet ditt etter muligheten for å ta en røyk!

Det er DU som evt. må avbryte det du holder på med, gå et annet sted for å få røyke, eller løpe i panikk til kiosken fordi du er redd for å gå tom for sigaretter!

Røyken gjør IKKE EN DRITT for deg, annet enn å bryte ned psyken og helsen din!

Din eneste "belønning" når du tar en røyk, er å kortsiktig få lindret det nikotinbehovet - som røyken selv har skapt!

Jeg anbefaler deg sterkt å lese boka "Endelig Ikke-Røyker" av Allan Carr.

Den vil garantert få deg til å se på røyking med nye øyne, og være til stor hjelp for deg hvis du ønsker å slutte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

"Den er alltid der for meg!"

FEIL!!

DU er der for den!

Det er DU som tilpasser deg hver eneste dag, og tilrettelegger livet ditt etter muligheten for å ta en røyk!

Det er DU som evt. må avbryte det du holder på med, gå et annet sted for å få røyke, eller løpe i panikk til kiosken fordi du er redd for å gå tom for sigaretter!

Røyken gjør IKKE EN DRITT for deg, annet enn å bryte ned psyken og helsen din!

Din eneste "belønning" når du tar en røyk, er å kortsiktig få lindret det nikotinbehovet - som røyken selv har skapt!

Jeg anbefaler deg sterkt å lese boka "Endelig Ikke-Røyker" av Allan Carr.

Den vil garantert få deg til å se på røyking med nye øyne, og være til stor hjelp for deg hvis du ønsker å slutte!

Jeg skal lese den boka den dagen jeg vil slutte.

Nå tør jeg ikke..For jeg vil ikke slutte enda ;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lese den boka den dagen jeg vil slutte.

Nå tør jeg ikke..For jeg vil ikke slutte enda ;=)

He he... den unnskyldningen er så standard at det nesten er komisk...

Men husk at det er å lure seg selv å vente på en "passende anledning"

Den kommer antagelig aldri, (før det evt. skjer noe dramatisk med helsen din!) for det går alltid an å finne på en

unnskyldning for å fortsette å røyke.

Boka nevner også flere som har tenkt som deg. De har ikke turt å lese den, fordi de ikke har lyst til å slutte "ennå"

Det eneste disse har oppnådd, er å angre på at de kastet bort tiden før de leste den, siden de i ettertid vet at de kunne ha sluppet unna røyke-helvetet for lenge siden hvis de hadde lest den med en gang...

Du trenger jo ikke nødvendigvis lese den med tanke på at du dermed MÅ slutte. Men du kan lese den for "nysgjerrighets skyld" slik som jeg gjorde, og se om det gir deg noe å tenke på.

Du har jo ikke noe å tape på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ungene til røykere er nok mye engstelig for at foreldrene skal dø av røykingen. De lærer jo på skolen om farene ved det, og foreldrene kan jo ikke akkurat lyge og si at det ikke er så farlig likevel.

Jeg synes synd på de barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ungene til røykere er nok mye engstelig for at foreldrene skal dø av røykingen. De lærer jo på skolen om farene ved det, og foreldrene kan jo ikke akkurat lyge og si at det ikke er så farlig likevel.

Jeg synes synd på de barna.

Huff ja!

Barn idag bombanderes jo med informasjon fra alle hold, om hvor skadelig og upopulært røyking er.

Derfor er det sikkert fryktelig frustrerende å se foreldrene sine utsette seg selv for denne helsefaren, + at de som røykere tilhører til en samfunnsgruppe som er "utstøtt" fra mange steder og sammenhenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

He he... den unnskyldningen er så standard at det nesten er komisk...

Men husk at det er å lure seg selv å vente på en "passende anledning"

Den kommer antagelig aldri, (før det evt. skjer noe dramatisk med helsen din!) for det går alltid an å finne på en

unnskyldning for å fortsette å røyke.

Boka nevner også flere som har tenkt som deg. De har ikke turt å lese den, fordi de ikke har lyst til å slutte "ennå"

Det eneste disse har oppnådd, er å angre på at de kastet bort tiden før de leste den, siden de i ettertid vet at de kunne ha sluppet unna røyke-helvetet for lenge siden hvis de hadde lest den med en gang...

Du trenger jo ikke nødvendigvis lese den med tanke på at du dermed MÅ slutte. Men du kan lese den for "nysgjerrighets skyld" slik som jeg gjorde, og se om det gir deg noe å tenke på.

Du har jo ikke noe å tape på det...

He, he, sant nok.

Får lese den til høsten ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...