Gå til innhold

Besøk på barsel...

Gjest joda...takk for besøket

Anbefalte innlegg

Gjest joda...takk for besøket

Så klart er det koselig å få besøk når man er på sykehuset etter å ha født, alle vil jo se babyen... men jeg tror folk bør ta litt mer hensyn.

En ting er besøkstider - det er faktisk en grunn til at det er besøkstider på sykehus, det er f.eks. både av hensyn til pasienten - og medpasientene som kanskje deler rom med vedkommende.

Jeg lå på tremannsstue etter å ha født med keisersnitt tre dager i forveien, og var fortsatt sliten og medtatt etter operasjonen. Denne natta hadde vært hard da jeg nettopp hadde bytta rom og babyen hadde skreket hele natta og villet ha pupp hele tia... Jeg hadde ikke fått verken stelt eller sminket meg, og lå der bustete på håret og glinsende i ansiktet... der lå/satt jeg i senga med åpen sykehusskjorte og ammet. Hadde jo ikke fått helt dreisen på tilkoplingen under amming ennå og hadde såre brystvorter...

Plutselig stod det to kolleger av meg rett foran meg! Jeg visste ikke helt om jeg var glad eller litt småirritert (og flau) da jeg så de...

Vi jobber på sykehuset på en annen avdeling, og disse så det vel som et privilegium siden de jobbet der at de bare kunne stikke innom - uanmeldt og utenom besøkstidene! Ikke hadde de med gave heller.. ikke at jeg ventet det da, men når de dukker opp uanmeldt? Og det er jo vanlig at kollegere spleiser på gave?

Jaja, gava kunne jeg leve uten da...

men sånn i ettertid har jeg tenkt på at de tok seg vel til rette. Jeg tenkte litt på hun ved siden av og, hun og lå der nyoperert, så kom disse kollegaene mine og var hos meg utenom visittid ög prata og tøysa... Ikke sikkert hun turte å si fra. mannen hennes fikk streng beskjed av sykepleierne om å holde besøkstiden, så hun tenkte vel sitt når jeg fikk besøk av kolleger utenom besøkstida...

Jeg syns i alle fall de kunne sagt fra på forhånd om at de kom, eller i alle fall komme i besøkstia - den gjelder for alle, også ansatte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke følt meg særlig smart om noen kom busende på slik nei. Dette er en sak du kan ta opp med styret der du jobber slik at andre ikke trenger å oppleve det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke følt meg særlig smart om noen kom busende på slik nei. Dette er en sak du kan ta opp med styret der du jobber slik at andre ikke trenger å oppleve det samme.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...