Gjest Mor til Oliver Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Sønnen min er 2 år og 7 mnd og elsker sprinkelsenga si :-) Sover mye bedre i den enn en stor seng.Hvor gamle var barna deres da dere byttet ut sprinkelsenga?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg husker ikke når de byttet fra sprinkelseng til vanlig seng, men tror kanskje det var mellom 2-3 år. Sprinkelsenga ble deretter fraktet til mine foreldre som har mye bedre plass og gutten vår velger gjerne sprinkelsenga ennå han når vi overnatter der, selv om han er 123 cm lang og straks 6 år, og senga er altfor kort for han... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Alle fikk vanlig seng da de var 2,5 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Vi ventet til han var 3 år + 3 mnd, rett og slett for å komme over sommerferien da han uansett måtte sove i reiseseng. Han trivdes kjempegodt oppi der, men det ble mye lettere for oss da han fikk stor seng - da kan man jo legge seg ved siden av og lese og slikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Like over to år, begge to. De syntes det var stas med ny seng. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Vi skiftet fra sprinkelseng til en gammel "skuvseng", dvs en sånn seng som har ganske høye kanter, da gutten var 2 år og 2 mndr. Det var 2 mndr før lillesøster ble født og trengte sprinkelsenga så vi ville lage litt tid imellom der. Det ble dessuten en myk overgang i og med at den "nye" senga hadde litt kanter. Men han var definitivt klar for et skifte han, og tror nesten det gikk et år før han gikk ut av senga på egen hånd... Lillesøster blir det nok en annen sak med, hun er fremdeles "reima fast" i sprinkelsenga med babysafe om natta (16 mndr gammel), ser ikke for meg at vi kommer til å skifte riktig så tidlig på henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Så arti at du spurte, snakket med en venninne av meg i går. Hennes venn igjen har en ungen på 1,5 år som hadde fått egen seng. Og da følte min venn at kanskje skulle gjøre det og, men hun hadde ikke penger til det nå. Og da sa jeg at det trengte hun ikke gjøre enda. Jeg kommer ikke til å gi min egen seng før hun nermer seg 3. Med mindre vi kommer til å trenge den før Ser ikke noe mening i å gi barna egen seng når de er litt over året! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Eldstemann var drøyt 2 1/2, om jeg husker rett. Minstemor er drøyt 2 1/2 nå, og ligger i sprinkelsenga si fremdeles, men det er rent plassmessige årsaker, rommet hennes er ikke klart ennå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro123 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Gutten vår fikk stor seng da han var 2 år og 5 mnd, mener jeg det var. Jenta vår som blir 3 om et par måneder sover fortsatt i sprinkelseng. Delvis fordi vi ikke har somla oss til å kjøpe ny, men litt fordi hun er troende til å stå opp og vandre på egenhånd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Skal vi se, eldstemor var 3 og mellomste 2 da de fikk køyeseng på rommet sitt. Til da hadde de sovet i hver sin sprinkelseng. Minstemann fikk stor seng for noen mnd siden, og var da ca 2,5 år gammel. Han sover nesten bedre i den enn i sprinkelsenga... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Näckrosa Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Eldstemann var drøyt 2 1/2, om jeg husker rett. Minstemor er drøyt 2 1/2 nå, og ligger i sprinkelsenga si fremdeles, men det er rent plassmessige årsaker, rommet hennes er ikke klart ennå. ca 3 og 4 år... -fordi den kunne gjøres om til seng m/sengehest... Hvis barnet elsker sprinkelsengen sin og ikke lar det gå sport i å skulle klatre ut av den, er det ikke noe i veien for at det fortsatt kan ha denne sengen.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Gutten vår fikk stor seng da han var 2 år og 5 mnd, mener jeg det var. Jenta vår som blir 3 om et par måneder sover fortsatt i sprinkelseng. Delvis fordi vi ikke har somla oss til å kjøpe ny, men litt fordi hun er troende til å stå opp og vandre på egenhånd. Men klarer hun ikke å klatre ut av sprinkelsenga? Eller har hun ikke kommet på tanken? ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hmmm... *Tenker tilbake* Poden var nesten 4 år tror jeg, da han flyttet ut av sprinkelsenga og over i juniorseng (70x170 cm). Snuppa var 3 år 4 mnd. Ingen av dem klatret ut av sprinkelsengene, dvs. Snuppa gjorde det en gang og ble marsjert tilbake og gjordet det ikke igjen. Poden gjorde det ikke før han ble så stor at han fikk lov. ) De kom ikke opp i hytt og pine når de gikk over til storseng heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Storebror var nesten tre da han fikk stor seng. Da hadde han fortsatt god plass i sprinkelsenga si, men den skulle lillebror få overta. Lillebror hadde sprinkelsenga til han var ca 2,5 år. Da begynte han få dårlig plass oppi der Er jo helt greitt at de sover i sprinkelsenga så lenge de synest det er behagelig. De blir bare så bitte små når de kommer over i stor seng. Finner dem nesten ikke igjen under dyna:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Men klarer hun ikke å klatre ut av sprinkelsenga? Eller har hun ikke kommet på tanken? ;o) Mine klatret ut av sprinkelsengen før de kunne gå alle tre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Mine klatret ut av sprinkelsengen før de kunne gå alle tre! Mine har også klatret ut ganske kjapt, så det var derfor jeg lurte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Mine klatret ut av sprinkelsengen før de kunne gå alle tre! For et mareritt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 For et mareritt La dem i ermeløs sovepose da de begynte å klatre ut, men de lærte seg alle å klatre ut med pose på alikevel før de var 1 år. Minsten klatrer over gjerdet i barnehagen, det er minst 1,60 høyt. Han lokket med seg en venn i vinter, det gikk ikke så bra og vennen måtte sy noen sting :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 La dem i ermeløs sovepose da de begynte å klatre ut, men de lærte seg alle å klatre ut med pose på alikevel før de var 1 år. Minsten klatrer over gjerdet i barnehagen, det er minst 1,60 høyt. Han lokket med seg en venn i vinter, det gikk ikke så bra og vennen måtte sy noen sting :-( Oj, det må jeg si. Kun to av mine klarte å komme ut av senga, men da var de langt eldre. Posen her virket en stund, men de tok teknikken der også etterhvert. Hvor stor er barnet som klatret over gjerdet i barnehagen? Det må da være et stressmoment for de ansatte at h*n kan stikke av? Stakkars liten som måtte sy sting da. Min 5-åring klatret over gjerdet nylig da vi skulle hjem fra bhg. Det får hun ikke gjøre flere ganger Så alle tre har klatret slik ut av senga? Jaggu meg er motorikken på plass da Selv om det akkurat ikke er kjekt for mor og far. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Han var akkurat fylt 3, da lillesøster ble for stor for babykurven sin. Ramla ut av den et par ganger før han fant ut hvordan det hele fungerte ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.