Gå til innhold

Hvor lenge hadde barna sprinkelseng??

Gjest Mor til Oliver

Anbefalte innlegg

Storesøster var to år og to-tre mnd, da skjønte hun hvordan hun skulle komme ut av den på egen hånd, så det var tryggere med lav seng.

Lillevill er akkurat to år, og en mye mer - eh - aktiv type, så jeg håper hun ikke skjønner at hun kan komme ut av buret sitt på en god stund ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men klarer hun ikke å klatre ut av sprinkelsenga? Eller har hun ikke kommet på tanken? ;o)

Min kom faktisk aldri på tanken - ikke bare i sprinkelsenga, men også etter at han fikk stor seng da han var 3 år og 3 mnd. Han gikk _adlri_ ut av senga etter leggetid, og da morgenen kom ropte han med sin søteste stemme: "Hallo? Jeg er våken nå! Kan noen komme og hente meg?"

;-)

Først da han var rundt 4 år begynte han å tusle ut selv og komme inn til oss om morgenen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men klarer hun ikke å klatre ut av sprinkelsenga? Eller har hun ikke kommet på tanken? ;o)

Stort sett sitter hun og roper på meg i senga når hun vil opp. Men hun klatrer ut hvis det står en stol å klatre på ved senga. Tror de oppfatter sprinkelseng og vanlig seng som to ulike ting - i sprinkelsenga sitter man og hyler til noen kommer, i vanlig seng krabber man ut ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Min kom faktisk aldri på tanken - ikke bare i sprinkelsenga, men også etter at han fikk stor seng da han var 3 år og 3 mnd. Han gikk _adlri_ ut av senga etter leggetid, og da morgenen kom ropte han med sin søteste stemme: "Hallo? Jeg er våken nå! Kan noen komme og hente meg?"

;-)

Først da han var rundt 4 år begynte han å tusle ut selv og komme inn til oss om morgenen:-)

'' "Hallo? Jeg er våken nå! Kan noen komme og hente meg?"''

Så søt, da! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Stort sett sitter hun og roper på meg i senga når hun vil opp. Men hun klatrer ut hvis det står en stol å klatre på ved senga. Tror de oppfatter sprinkelseng og vanlig seng som to ulike ting - i sprinkelsenga sitter man og hyler til noen kommer, i vanlig seng krabber man ut ...

''Tror de oppfatter sprinkelseng og vanlig seng som to ulike ting''

Ja, man må jo oppføre seg i henhold til den senga man er i. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' "Hallo? Jeg er våken nå! Kan noen komme og hente meg?"''

Så søt, da! :o)

Ja, det var veldig nusselig:-) Vi så ingen grunn til å gjøre han oppmerksom på at det jo bare var å tusle ut av senga igjen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, det må jeg si. Kun to av mine klarte å komme ut av senga, men da var de langt eldre. Posen her virket en stund, men de tok teknikken der også etterhvert.

Hvor stor er barnet som klatret over gjerdet i barnehagen? Det må da være et stressmoment for de ansatte at h*n kan stikke av? Stakkars liten som måtte sy sting da. Min 5-åring klatret over gjerdet nylig da vi skulle hjem fra bhg. Det får hun ikke gjøre flere ganger :)

Så alle tre har klatret slik ut av senga? Jaggu meg er motorikken på plass da :) Selv om det akkurat ikke er kjekt for mor og far.

Klatregutten vår er snart 5 år. De har holdt ham inne i barnehagen i perioder når han klatrer over gjerdet og det har gått seg til. Nå synes han i grunnen det er kjekkere å være sammen med de andre ungene men han tar seg en tur over gjerdet i ny og ne for å holde ferdighetene ved like ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var 2 år og 5 mnd.

Gikk helt fint, selvom hun også koste seg i sprinkelsenga. Brukte lang tid på å sovne første dagen, det er det eneste (men så var rommet nyoppusset da sprinkelsenga forsvant, så det var nok litt mye nytt på en gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uvitende......!

Jenta her i huset var 1,5 år da hun klarte å klatre over sprinkelsenga.. Så etter å hatt sele på henne en stund, for i det hele få henne til å sovna (klatret ut av sengen hele tiden) så kjøpte vi "stor" seng henne. Da var hun vel 1 år og 9 mnd. tror jeg.. Og hun ble kjempeglad da hun fikk ny seng... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...