Gjest eadni-mamma Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ville du godtatt det om det var ditt barn som ble teipet på denne måten? http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/12/537960.html Jeg kjenner til en lærer som tvang zalo inn i munnen på en førsteklassing som hadde et noe stygt språk. Mye rart skal jobbe med barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hva tenker de med!!! Blir helt frustrert når jeg hører slikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 ''Ville du godtatt det om det var ditt barn som ble teipet på denne måten?'' Er det et spørsmål? Finnes det noen foreldre som ville ha godtatt det? Og heller ikke zalo i munnen på noen (uavhengig av alder). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eadni-mamma Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 ''Ville du godtatt det om det var ditt barn som ble teipet på denne måten?'' Er det et spørsmål? Finnes det noen foreldre som ville ha godtatt det? Og heller ikke zalo i munnen på noen (uavhengig av alder). Foreldrene i artikkelen godtok det jo, så ja, det finnes foreldre som godtar sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Foreldrene i artikkelen godtok det jo, så ja, det finnes foreldre som godtar sånt. Oioi, har ikke lest artikkelen godt nok jeg da - men da er jeg usikker på hva jeg er mest sjokkert over - personen som teipet munnen, eller foreldrene som godtok det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Foreldrene i artikkelen godtok det jo, så ja, det finnes foreldre som godtar sånt. ''Et viktig moment er at foreldrene til barna i førskolen fortsatt har tillit til læreren, tilføyer rektoren. Gutten som fikk munnen teipet igjen, skal ha det bra, og også hans foreldre er enige i at læreren bør få fortsette.'' Nå leste jeg hele, og vil bare kommentere dette jeg limte inn øverst her: Dette er jo ikke det samme som at foreldrene godtok tapingen - de har fortsatt tillit og er enige i at læreren bør få fortsette, men det betyr ikke at det er uten vilkår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Foreldrene i artikkelen godtok det jo, så ja, det finnes foreldre som godtar sånt. Foreldrene godtok ikke teipingen, men at førskolelæreren får fortsette i jobben mens saken etterforskes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Näckrosa Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 ''Ville du godtatt det om det var ditt barn som ble teipet på denne måten?'' Er det et spørsmål? Finnes det noen foreldre som ville ha godtatt det? Og heller ikke zalo i munnen på noen (uavhengig av alder). Godta det ville jeg ALDRI gjort! Dette er jo sykt og heeelt på grensa til mishandling!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Godta det ville jeg ALDRI gjort! Dette er jo sykt og heeelt på grensa til mishandling!!!!!! Synes nå ikke bare at det er "på grensa" til mishandling heller, jeg da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hmmmm, synes det høres drastisk ut! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Aldri i verden om jeg hadde godtatt dette! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hørtes ikke ut som noe førstevalg akkurat. Men det kan jo hende saken høres verre ut enn den er etter som de aktuelle foreldrene fortsatt har tillit til vedkommende. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Selvfølgelig ville jeg ikke godtatt det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 ''Ville du godtatt det om det var ditt barn som ble teipet på denne måten?'' Er det et spørsmål? Finnes det noen foreldre som ville ha godtatt det? Og heller ikke zalo i munnen på noen (uavhengig av alder). Foreldrene til dette barnet, og alle de andre foreldrene i barnehagen, har jo fortsatt tillit til denne personen. Så det er tydeligvis mange som ville ha godtatt det ja:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Synes nå ikke bare at det er "på grensa" til mishandling heller, jeg da... Nei det synest ikke jeg heller. Langt i fra. Men det er tankeløst gjort, sikkert en spontanreaksjon som den voksne trolig ikke er veldig stolt av i ettertid... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Foreldrene til dette barnet, og alle de andre foreldrene i barnehagen, har jo fortsatt tillit til denne personen. Så det er tydeligvis mange som ville ha godtatt det ja:-) At de har tillit til at vedkommende skal fortsette, er ikke det samme som at de godtar handlingen. Han har sikkert måttet love både foreldre og ledelse at dette ikke skal gjenta seg igjen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Näckrosa Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Synes nå ikke bare at det er "på grensa" til mishandling heller, jeg da... Nei, det er mishandling.. Stakkars barn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Nei det synest ikke jeg heller. Langt i fra. Men det er tankeløst gjort, sikkert en spontanreaksjon som den voksne trolig ikke er veldig stolt av i ettertid... Altså, jeg mente at det ikke var på grensa til mishandling, men over grensa. Dette ER mishandling! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 At de har tillit til at vedkommende skal fortsette, er ikke det samme som at de godtar handlingen. Han har sikkert måttet love både foreldre og ledelse at dette ikke skal gjenta seg igjen... Jeg synest på en måte de signaliserer at de godtar handlingen når de ønsker at han skal fortsette.... Jeg hadde nok ikke snakket om barnemishandling eller noe sånt om slikt h adde skjedd i vår barnehage, men jeg hadde nok heller ikke ønsket at en slik person skulle jobbet med mine barn. Jeg hadde nok kommet til å tenke en del på hva han/hun ville gjøre neste gang de følte seg tilstrekkelig provosert... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Altså, jeg mente at det ikke var på grensa til mishandling, men over grensa. Dette ER mishandling! Ok, da misforstod jeg deg:-) Jeg mener at mishandling er et så alvorlig begrep at man ikke bruker det om slike type saker. Men uakseptabelt, ansvarsløst og lite voksent er det. Blir nesten som de foreldrene som vasker munnen til barna med såpe... Det synest jeg er like ille men tror kanskje ikke noen kaller det for barnemishandling... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.