Gå til innhold

Teipet munnen på 3-åring

Gjest eadni-mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

Jeg synest på en måte de signaliserer at de godtar handlingen når de ønsker at han skal fortsette.... Jeg hadde nok ikke snakket om barnemishandling eller noe sånt om slikt h adde skjedd i vår barnehage, men jeg hadde nok heller ikke ønsket at en slik person skulle jobbet med mine barn.

Jeg hadde nok kommet til å tenke en del på hva han/hun ville gjøre neste gang de følte seg tilstrekkelig provosert...

Jeg tror ikke at foreldrene til barna i barnehagen godtar handlingen selv om de sier de har tillit til at h*n kan jobbe under etterforskningen. Det er ikke sikkert de har rare valget. Hvis avdelingen blir stengt om personen suspenderes, så kommer foreldrene i en vanskelig knipe.

Førskolelæreren finner nok ikke på å gjøre det igjen, og det er ikke sikkert at etterforskningen tar så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, da misforstod jeg deg:-)

Jeg mener at mishandling er et så alvorlig begrep at man ikke bruker det om slike type saker. Men uakseptabelt, ansvarsløst og lite voksent er det. Blir nesten som de foreldrene som vasker munnen til barna med såpe... Det synest jeg er like ille men tror kanskje ikke noen kaller det for barnemishandling...

Kan tildels være enig med deg i at mishandling er et for stort ord i denne sammenhengen. Mishandling er vel gjerne noe som skjer over tid, og ikke én enkelt episode, hvor vi ikke engang vet foranledningen til det som skjedde.

Men se for deg et forhold hvor mannen hadde gjort dette mot kona si - psykisk terror? Jeg mener det, og synes ikke det er noe mindre alvorlig når det skjer med et barn... Helt klart et overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at foreldrene til barna i barnehagen godtar handlingen selv om de sier de har tillit til at h*n kan jobbe under etterforskningen. Det er ikke sikkert de har rare valget. Hvis avdelingen blir stengt om personen suspenderes, så kommer foreldrene i en vanskelig knipe.

Førskolelæreren finner nok ikke på å gjøre det igjen, og det er ikke sikkert at etterforskningen tar så lang tid.

Akkurat det som var mitt poeng, du bare forklarte det bedre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Fy fader, hadde noen teipet igjen munnen på en av mine så jeg blit flyforbanna! Det går jo ikke ann!

Såpe i munnen, vel, det har jeg truet med selv. Snuppen hadde en oeriode der han bannet så fælt. Etter å ha pratet med han om det x-antall ganger truet jeg med såpe...

Tok litt salo på fingeren, og puttet det på tungen hans, han har ikke bannet siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også at de kanskje er helt desperate i forhold til bemanning i den barnehagen, så det var grunnen til at de lot personen fortsette. Det er nok innlysende at denne personen ikke vil gjøre noe slikt igjen mens etterforskning foregår, men en dag blir det jo hverdag igjen. Og jeg hadde nok ikke følt meg komfortabel med at den personen fikk fortsette som før. Å reagere på en slik måte som denne voksenpersonen gjorde er ikke forenlig med å jobbe med små barn.

Det er liksom langt mellom det å tenke på å gjøre noe slikt og det å faktisk gjøre det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fei1365380229

Som en morohet kunne det jo vært artig. For å se om man klarte å være helt stille mener jeg :-), men det var kanskje ikke det som har skjedd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tildels være enig med deg i at mishandling er et for stort ord i denne sammenhengen. Mishandling er vel gjerne noe som skjer over tid, og ikke én enkelt episode, hvor vi ikke engang vet foranledningen til det som skjedde.

Men se for deg et forhold hvor mannen hadde gjort dette mot kona si - psykisk terror? Jeg mener det, og synes ikke det er noe mindre alvorlig når det skjer med et barn... Helt klart et overgrep.

Vi er nok ganske så enige likevel da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok ganske så enige likevel da:-)

Jada, i bunn og grunn:-) De fleste slike begreper blir jo et definisjonsspørsmål da, hva man egentlig legger i det liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må ha mye annet godt ved seg siden tilogmed barnets foreldre gjerne ser at han fortsetter i arbeidet. Nei, jeg hadde ikke godtatt uten videre at noen tapet barnet mitt slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Näckrosa

Jada, i bunn og grunn:-) De fleste slike begreper blir jo et definisjonsspørsmål da, hva man egentlig legger i det liksom...

Jeg er også enig med dere.. -Bare sånn at dere vet det, mener jeg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Egentlig spiller det ingen rolle om du godtar det eller ikke - for det har i praksis ingen umiddelbar konsekvens.

Vedkommende kan få en skriftlig advarsel, men det er også alt - dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Det er ikke oppsigelsesgrunn....

Han kan få en skriftlig advarsel, det er alt. Så foreldrene har ikke egentlig så mye de skulle sagt - dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det synest ikke jeg heller. Langt i fra. Men det er tankeløst gjort, sikkert en spontanreaksjon som den voksne trolig ikke er veldig stolt av i ettertid...

Det er ikke spontanreaksjon når han henter en annen type tape fordi at den første er for lett å få av...

Jeg hadde anmeldt dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eadni-mamma

Jeg synes helt klart det er mishandling. Tenk hvor redd denne 3-åringen ble da han måtte bruke SAKS for å fjerne teipen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest på en måte de signaliserer at de godtar handlingen når de ønsker at han skal fortsette.... Jeg hadde nok ikke snakket om barnemishandling eller noe sånt om slikt h adde skjedd i vår barnehage, men jeg hadde nok heller ikke ønsket at en slik person skulle jobbet med mine barn.

Jeg hadde nok kommet til å tenke en del på hva han/hun ville gjøre neste gang de følte seg tilstrekkelig provosert...

Vedkommende kan ha mye positivt og tilføre til tross for denne blemmen. Det er mange detaljer i situasjonen vi ikke kjenner til.

Det blir feil å si man godtar en handling bare fordi man ikke slår hånden av den som gjorde det.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...