Gjest synes det klør bare jeg tenker på det Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Bestevenninnen var borte fra skolen i dag. Har via andre hørt at hun har lus. Informerer dere familien til barnas venner når slik skjer? Har undersøkt mitt barn, men ikke funnet noe. Synes ikke det er lett å se noe. Når kan jeg evnt forvente at problemet dukker opp her - og er det noe jeg kan gjøre nå??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ikke bli hysterisk ;-) Bruk lusekam minst annenhver dag, helst hver dag i 2 uker og så en gang i uka i en måned. Du må ikke ta lusekur forebyggende, bare hvis du finner noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ja, jeg informerte de vi er mest sammen når vi fikk lus for et par år siden. Det beste du kan gjøre er å lusegre håret til alle i familien hver dag i 1 uke. Finner du ingen ting kan du være rimelig sikker på at dere ikke har lus 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg har informert de helt nærmeste. Snuppa har helt lyst hår, og da har det ikke vært noe problem å finne lus når ho har hatt det. (Ja, det har skjedd noen ganger.....) Men du må undersøke hele håret. Flere ganger har jeg funnet bare 1 lus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Bare et lite tips: Sjekk om det er lus i håret når håret er bløtt. Det liker ikke lusa noe særlig, så den beveger seg og er lett og se. Så sjekker du spesielt i bakhodet. Der fant vi dem lett. Jeg sa fra spesielt til de som hadde garderobeplass nærmest barnet mitt, men de hadde ikke fått det.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lettere hysterisk Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Vi hadde lus for tre år siden, barna klødde i hodet hele sommeren, trodde det var kombinasjonen tykt hår og varmen ..... helt til jeg oppdaget at jeg hadde et lite dyr i håret og jeg tok en sjekk med lusekammen på meg selv H J E L P, jeg fikk helt hetta !!!! Barna var ute hos venninner, ringte å fikk de hjem, puttet de i dusjen og gikk løs på de med lusekam, joda begge to hadde lus. Jeg tok en telefonrunde til alle venninnene de hadde vært i kontakt med samt slekta. Ba alle sjekke. Det viste seg at de fleste venninnene til vår yngste (alle gikk i barnehagen) hadde lus, så det var bare å sette igang med lusekur. Jeg vaska ned omtrent hele huset, fikk helt panikk jeg ...... sykkelhjelmer, hodeputer o.l. ble lagt i fryseren, hårstrikker, hårbøyler, hårbørster og spenner ble kastet og kjøpt inn nytt. Vi blei kvitt lusa vi. Jeg ble overrasket over at vi ble takket for å ha sagt ifra ..... det tok jeg som en selvfølge ...... det er da ingen skam idag å ha lus ........ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Ja, vi har informert barnets venner, men det er ikke alle som gjør "gjengjeld". Sikkert fordi de synes det er flaut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Vi hadde lus for tre år siden, barna klødde i hodet hele sommeren, trodde det var kombinasjonen tykt hår og varmen ..... helt til jeg oppdaget at jeg hadde et lite dyr i håret og jeg tok en sjekk med lusekammen på meg selv H J E L P, jeg fikk helt hetta !!!! Barna var ute hos venninner, ringte å fikk de hjem, puttet de i dusjen og gikk løs på de med lusekam, joda begge to hadde lus. Jeg tok en telefonrunde til alle venninnene de hadde vært i kontakt med samt slekta. Ba alle sjekke. Det viste seg at de fleste venninnene til vår yngste (alle gikk i barnehagen) hadde lus, så det var bare å sette igang med lusekur. Jeg vaska ned omtrent hele huset, fikk helt panikk jeg ...... sykkelhjelmer, hodeputer o.l. ble lagt i fryseren, hårstrikker, hårbøyler, hårbørster og spenner ble kastet og kjøpt inn nytt. Vi blei kvitt lusa vi. Jeg ble overrasket over at vi ble takket for å ha sagt ifra ..... det tok jeg som en selvfølge ...... det er da ingen skam idag å ha lus ........ ''Jeg ble overrasket over at vi ble takket for å ha sagt ifra ..... det tok jeg som en selvfølge ...... det er da ingen skam idag å ha lus ........'' Jeg er enig med deg, men ettersom ikke alle sier i fra, sikkert fordi de synes det er flaut, så ville jeg også ha takket for varselet for å sikre meg at dem som varsler fortsetter med det! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Vi har hatt lus en gang og da sendte vi ut melding til alle så fort vi oppdaget det. Det samme har andre i klassen til guttungen gjort så alle kan sjekke ungene. I tillegg kommer det infoskriv fra skole og bhg når det oppdages. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 ''Jeg ble overrasket over at vi ble takket for å ha sagt ifra ..... det tok jeg som en selvfølge ...... det er da ingen skam idag å ha lus ........'' Jeg er enig med deg, men ettersom ikke alle sier i fra, sikkert fordi de synes det er flaut, så ville jeg også ha takket for varselet for å sikre meg at dem som varsler fortsetter med det! :-) Apropos lus,- det ble en del snakk om det i barneskolen med jevne mellomrom når det var "utbrudd". Guttungen var kjempesøt da han proklamerte at han hadde lånt bort luen sin til en kamerat,- han selv hadde jo _ikke_ lus, så da gjorde det jo ikke noe... Det var tydeligvis ikke i hans tanker at han kunne bli smittet av kameraten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Apropos lus,- det ble en del snakk om det i barneskolen med jevne mellomrom når det var "utbrudd". Guttungen var kjempesøt da han proklamerte at han hadde lånt bort luen sin til en kamerat,- han selv hadde jo _ikke_ lus, så da gjorde det jo ikke noe... Det var tydeligvis ikke i hans tanker at han kunne bli smittet av kameraten *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.