Gjest yiejk Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hos min lege er det vanlig å vente fra 30 minutter til 1 time. Og hvem vil vel sitte på legekontoret når man har feber eller er syk da? Det er rett og slett pyton å gå til lege når man er syk. De andre sitter og titter på deg når du bare har lyst til å flate ut på venterommet. Men så må man "ta seg sammen" og ikke se syk ut. Det går fort rykter om at man har fått en alvorlig sykdom dersom man ikke klarer å sitte oppreist en halv time-time og late som det ikke er noe som plager en Dette begynte med fastlegeordningen! Før fastlegeordningen var det vanlig å vente i toppen 15 minutter.... Hvilke tanker har du om dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg må som regel vente 10-20 min. Og da kommer jeg 5-10 min for sent, med vilje. Jeg synes det er ille å sitte på venterommet. alle disse basseluskene som flyr i lufta..Er man ikke syk, blir man det hvertfall ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Alt fra 2 min til nærmere 1 time. Det var akkurat det samme før fastlegeordningen. Jeg er akkurat i den formen jeg er på venterommet. Om noen vil prate om meg, så må de bare gjøre det, jeg gir blaffen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Min lege er stort sett veldig presis, utrolig nok ettersom han virkelig tar seg tid og ser hver pasient skikkelig! Har sjeldent opplevd å vente mer enn 5-10 min, ofte er han for tidlig ute også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Legen min er sjelden forsinket. De gangene han er det så vet jeg at det er fordi det har vært påkrevd. Jeg har selv hatt time hos ham som tok "for lang tid", slik at han ble forsinket - og jeg satte utrolig pris på at han ikke bare kastet meg ut akkurat da Når det gjelder det å føle seg så syk, så hadde jeg heller snakket med legesekretærene og forklart at jeg følte meg så dårlig. Det kan jo være de har en benk el.l. et annet sted enn venterommet, der du kan ligge mens du venter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Vanligvis kommer jeg inn til legen innen 10 min etter min time. Har ved sjelden anledning hent at jeg har måttet vente i bortimot en time, men det er ytterst sjelden. Synes stort sett jeg kommer fort inn til legen, og er han forsinket beklager han alltid at han er forsinket. Den ene gangen legen var nesten en time forsinket fikk jeg beskjed på venteværelset om at det var forsinkelser pga et akutt-tilfelle, ventet på ambulanse. Ventet ikke noe kortere før fastlege ordningen jeg. Og er jeg skikkelig dårlig form på venteværelset så driter jeg i om andre ser det. Vil de snakke om det, så værsågod. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg må som regel vente fra 15min til 1 og en halv time. Siste var pyton! Siden den gang har jeg alltid gått rett til skranken og forhørt meg om hvordan legen ligger an. Er det to stk foran meg så drar jeg ut på byen eller i bilen, kommer an på hvordan syk jeg er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Det er ikke ofte jeg må vente. Må jeg det blir jeg som regel opplyst om det av helsesekretæren, og/eller at legen beklager seg når jeg kommer inn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg får alltid time på dagen om jeg trenger det, men må oftest sitte å vente i mellom 1 og 1 1/2 time. Det er til å bli sprø av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Før mitt legesenter ble privat måtte man gjerne vente tre-fire måneder på å i det hele tatt få en time... Og når dagen kom kunne man fort sitte en time eller to og vente. Etter at de ble private er det aldri mer enn maks en uke ventetid på time hos egen fastlege, øyeblikkelig hjelp får time samme dag (de er rause med å vurdere inn ting til å haste), og når man kommer er det sjelden det er mer enn fem minutter å vente. Som gammel sosialist må jeg visst bøye nakken og innrømme at akkurat her fungerer det meget bedre med det private systemet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karol Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hos min fastlege må jeg ofte vente opptil en time etter avtalt tid før jeg kommer inn. Vet du hva? Det gjør meg overhode ingenting. Er det akutt får jeg alltid komme inn på dagen. Min fastlege har alltid tid til meg når jeg er der. Husker spesielt en gang hvor han var en time forsinket. Jeg var der for noe som absolutt tok lenger tid en det han hadde avsatt til meg. Han tok den tiden han trengte og jeg fikk aldri følelsen av at nå måtte jeg forte meg og bli ferdig. En sånn fastlege er gull verdt og derfor venter jeg gjerne. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Man skal egentlig være frisk for å orke å gå til legen....;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvitre Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 De siste årene har jeg blitt slippet inn presist. Og når jeg kommer med syke barn utenom oppsatt time, så slipper vi inn i løpet av 5-10 minutter. Tidligere kunne det ta en halvtime. Det er annerledes på legevakten. Der må vi ofte sitte og vente timesvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 De siste årene har jeg blitt slippet inn presist. Og når jeg kommer med syke barn utenom oppsatt time, så slipper vi inn i løpet av 5-10 minutter. Tidligere kunne det ta en halvtime. Det er annerledes på legevakten. Der må vi ofte sitte og vente timesvis. ''Det er annerledes på legevakten. Der må vi ofte sitte og vente timesvis.'' Legevakten ja... Har sittet noen timer der og ventet med sjuke unger ja. Her i Trondheim var det i alle fall minst to timers ventetid som regel. Nå er det heldigvis årevis siden jeg har vært der! Var på legevakta på et mindre tettsted for noen uker siden (uvi) og troppet bare opp som jeg er vant til, men der måtte man ringe og bestille time først! Jeg fikk heldigvis time 20-30 min senere da så jeg satt bare og ventet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hos fastlegen må jeg sjelden vente mer enn et kvarter. Hvis det er en morgentime, så kommer jeg inn ganske presis. Det KAN være lengre ventetid på dager med mange akutte pasienter, særlig på ettermiddagen. Problemet på "mitt" legekontor, er at det er nesten umulig å komme frem på telefon for å få bestilt time... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Var hos legen i dag ifm svangerskapskontroll. Ventet i ca 2 min. MEN så er han effektiv da, og svangerskapskontrollen er over på null komma niks og handler mest om blodtrykk, vekt, mål av magen, urinprøve - altså de målbare tingene. Gjør meg ikke så mye i dette svangerskapet men VET at jeg ville vært skuffet de to første svangerskapene da kontrollene var store høydepunkt + at formen var dårlig i svangerskap 2. Ble litt skuffet da han i dag kun lyttet på magen med jordmor-stetoskop og ikke brukte "doppler" eller hva det heter som gjør at også mor får høre hjertelyden. Måtte spørre om han kunne sjekke leie idag (er i uke 30) for det gjorde han heller ikke. Det er nok grunnen til at jeg går til jordmor i tillegg - hun har litt mer å bidra med og er proffere på svangerskapskontroller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oppsda Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 ''Det er annerledes på legevakten. Der må vi ofte sitte og vente timesvis.'' Legevakten ja... Har sittet noen timer der og ventet med sjuke unger ja. Her i Trondheim var det i alle fall minst to timers ventetid som regel. Nå er det heldigvis årevis siden jeg har vært der! Var på legevakta på et mindre tettsted for noen uker siden (uvi) og troppet bare opp som jeg er vant til, men der måtte man ringe og bestille time først! Jeg fikk heldigvis time 20-30 min senere da så jeg satt bare og ventet. Legevakta er jo noe helt annet. Der er det ofte ventetid på timer. Husker jeg måtte sitte to timer med brukket arm bare for at legen skulle snakke med meg slik at jeg fikk henvisning videre til sykehuset. Jeg viste jo at den var brukket pga smertene og at jeg ikke kunne bruke hånda. I tillegg så HØRTE jeg jo at det knakk. *grøss* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Ca. 15 minutter. Før fastlegeordningen risikerte jeg 1-2 timer (en annen lege). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.