Gå til innhold

Badetøy til barn da...

Gjest mora2

Anbefalte innlegg

Gjest mora2

Hva bader ungene deres med da?

Bikini eller badedrakt, shorts eller truse? Eller kanskje nakne.

Har også sett noen som har sånne hele dresser til ungene, for å beskytte dem mot solen. Har dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Jeg har en gutt, han bader i badebukse, er sånn inntilsittendes shorts. Vide badeshortser kan ikke han bruke, for han er radmager.

Han bader i boxeren også, om det er impulsbading og vi ikke har med badetøy. Ellers er det badebukse.

Jeg har aldri hatt hel dress til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213299444' post='3898564]

Jeg har en gutt, han bader i badebukse, er sånn inntilsittendes shorts. Vide badeshortser kan ikke han bruke, for han er radmager.

Han bader i boxeren også, om det er impulsbading og vi ikke har med badetøy. Ellers er det badebukse.

Jeg har aldri hatt hel dress til han.

Min gutt er også mager...Må kjøpe str 98 for at shorts skal sitt fint på....Og han er snart 5år!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele dresser hadde jeg neppe fått mine til å gå med, det er jo så deilig med luft og sol på kroppen! Bruker solkrem med høy faktor da.

Poden bader i badebukse (i shortsfasong) og Snuppa i badedrakt eller badetruse, men det hender hun kaster alt og bader naken. :o) Hun gjorde det i fjor i alle fall, vet ikke hva hun kommer til å gjøre i år da, hun fyller 8 utpå sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Min gutt er også mager...Må kjøpe str 98 for at shorts skal sitt fint på....Og han er snart 5år!!!!!

Guttungen er 7, og bruker enda boxershortser fra mange år tilbake. Lang og tynn, han slekter på faren ;o) Jeg er liten, er normalt slank nå, men var en liten "bolle" som barn.

Det er litt vanskelig og finne fine bukser til han, for de blir fort vide og slaskete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

[quote name=Shira :o)' timestamp='1213299802' post='3898585]

Guttungen er 7, og bruker enda boxershortser fra mange år tilbake. Lang og tynn, han slekter på faren ;o) Jeg er liten, er normalt slank nå, men var en liten "bolle" som barn.

Det er litt vanskelig og finne fine bukser til han, for de blir fort vide og slaskete.

Min er lav også...Snaxy er vel 176, og jeg er 160, så vi er ikke høye noen av oss...

Kjempe vanskelig å finne bukser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungene her er 8,7 og 2 år gamle.

Alle bader gjerne nakne her hjemme, men alle har på seg badetøy når vi er på offentlig sted.

Jentene bruker både badedrakt og bikini, alt etter hva de har lyst til. Minsten bruker badebukse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Hele dresser hadde jeg neppe fått mine til å gå med, det er jo så deilig med luft og sol på kroppen! Bruker solkrem med høy faktor da.

Poden bader i badebukse (i shortsfasong) og Snuppa i badedrakt eller badetruse, men det hender hun kaster alt og bader naken. :o) Hun gjorde det i fjor i alle fall, vet ikke hva hun kommer til å gjøre i år da, hun fyller 8 utpå sommeren.

Ser ikke behaglig ut med de dressene heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Ungene her er 8,7 og 2 år gamle.

Alle bader gjerne nakne her hjemme, men alle har på seg badetøy når vi er på offentlig sted.

Jentene bruker både badedrakt og bikini, alt etter hva de har lyst til. Minsten bruker badebukse :)

''Alle bader gjerne nakne her hjemme, men alle har på seg badetøy når vi er på offentlig sted. ''

Sånn er det her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Gutten min på 6 år bruker badeshorts og badebukse om hverandre.

Er nok noen somre siden han badet naken nå, men hender han gjør det på hytta da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke behaglig ut med de dressene heller..

''Ser ikke behaglig ut med de dressene heller..''

Og med den enorme mengden sol vi har her i Trøndelag så synes jeg faktisk det er litt i overkant hysterisk... Vi holder oss til solfaktor 20 el 30 og lar heller huden få litt sol og luft vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi fikk sin første bikini nå i år. Det skyldes ikke at jeg har holdt plagget tilbake, men at hun helt til nå kun har ville hatt badedrakt. Hun bruker begge deler. Hel drakt har hun aldri hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt sånne UV-dresser, prøvd de en gang men usikker på hva jeg syns...

3-åringen bader i badedrakt, babyen naken. Eller har gjerne på henne en t-skjorte hvis hun bare sitter i sanda og krabber litt rundt i vannkanten. Men når hun duppes ordentlig går den av. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Eldstejenta bader i bikini, mellomsten og minsten har bikinibukse og innimellom overdel.

Jeg hadde ikke orka "hel" drakt selv, så jeg regner med ungene misliker det like mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Den eldste veksler mellom bikini og badedrakt. Sønnen bruker badebukse. Småsnuppene skal få seg bikini i år, men ikke med bh-overdel. Det skal være sånn liten topp med stropper over skuldrene.

Hjemme bader de små nakne, mens de bruker badedrakt i svømmebasseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter, 4 og 6 år.

Bruker todelt badedrakt. Fordi det er mye lettere å gå på do med enn badedrakt. Det er ikke det samme som bikini, da overdelen rekker nesten helt ned til buksa, er rett og slett delt i to for komfortens del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor vi er, i Norge går det i bikini for 11-åringen, og badebleie eller badetruse med sperrelag for to-åringen. I svømmehallen har 11-åringen gjerne badedrakt.

I syden bruker to-åringen soldrakt med uv-faktor, sånn kortermet og kortbeinet sak, og så smører vi kun det stikker ut av naken hud. 11-åringen har også soldrakt, todelt, og i fjor foretrakk hun bikinitruse og uv-overdel med korte ermer. Helt greit for meg :) I år har hun selv valgt seg ut en ny uv-overdel, så vi ender vel på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Jenter, 4 og 6 år.

Bruker todelt badedrakt. Fordi det er mye lettere å gå på do med enn badedrakt. Det er ikke det samme som bikini, da overdelen rekker nesten helt ned til buksa, er rett og slett delt i to for komfortens del.

''Det er ikke det samme som bikini, da overdelen rekker nesten helt ned til buksa, er rett og slett delt i to for komfortens del.''

Er det ikke grit om det hadde vært liten bikini?

Bare lurer :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Den eldste veksler mellom bikini og badedrakt. Sønnen bruker badebukse. Småsnuppene skal få seg bikini i år, men ikke med bh-overdel. Det skal være sånn liten topp med stropper over skuldrene.

Hjemme bader de små nakne, mens de bruker badedrakt i svømmebasseng.

''Småsnuppene skal få seg bikini i år, men ikke med bh-overdel. Det skal være sånn liten topp med stropper over skuldrene.''

Bare nyskjerrig, har du tvillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Jeg har kjøpt sånne UV-dresser, prøvd de en gang men usikker på hva jeg syns...

3-åringen bader i badedrakt, babyen naken. Eller har gjerne på henne en t-skjorte hvis hun bare sitter i sanda og krabber litt rundt i vannkanten. Men når hun duppes ordentlig går den av. ;)

Så herlige de er når de sitter full av sand _alle_ veier :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...