Gå til innhold

Hvis nær familie er barnevakt..

Gjest betaler dere dem?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hverken tanter eller besteforeldre får betalt av oss for å passe barna. Jeg tar heller ikke betalt for å passe min niese. (ikke for å passe bikkja til svigermor heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamiaaa

Kan jo spør sånn her har du 200 for strevet..

så er det opp til dem om de vil ta imot.

Besteforeldre er stort sett gratis... stakkars de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill mor, hun fortjente både billett og øreringer, og ikke minst at dere var takknemlige. :o)

Ja, hun er virkelig helt enestående:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på alder og økonomi til barnevakten og hvor omfattende hjelpen har vært.

Handler også om hvilken relasjon man har til vedkommende, hvor gjensidig det er.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken tanter eller besteforeldre får betalt av oss for å passe barna. Jeg tar heller ikke betalt for å passe min niese. (ikke for å passe bikkja til svigermor heller)

Nå har ingen av våre nærmeste familiemedlemmer dyr som det er aktuelt at vi passer, men dersom det hadde vært tilfelle, ville jeg ikke ha forventet betaling for det.

Men jeg ville nok da lettere ha forventet at dyrets eier utstyrte meg med fór, mens dersom det gjaldt pass av et tantebarn ville jeg selvsagt glatt holdt dem i kosten selv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, voksne barnevakter i nær familie får ikke betaling. Men hvis de passer barna hjemme hos oss, pleier vi å sørge for at de får mat. Og jeg ser også for meg at hvis en ung fetter eller kusine av barna skulle passe dem, kunne de få vanlig barnevakt-betaling, tenåringer trenger jo alltid penger :-) Men det har ikke skjedd hos oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...