Gå til innhold

Hvem har ansvaret ???

Gjest Näckrosa

Anbefalte innlegg

Gjest Näckrosa

Hvis noen leier bort et hus, men "veranda" oppå et garasjetak UTEN gelender.. Hvem har da ansvaret dersom noen faller ned?

Er det

1. Utleier

eller

2. Leieboer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tippe at det avhenger av flere ulike faktorer.

Leieforhold. Kortidsleie, langtidsleie. Hvilke avtaler som er gjort i kontrakten.

Disponerer leietaker hele eller kun deler av eiendommen.

Hvilke muligheter leietaker har for å skjerme/stenge av "verandaen" uten å gjøre byggningsmessige endringer.

Om leietaker beviselig har påpekt denne mangelen.

Om bygningen er lovlig reist. Om den er i henhold til byggforskrifter.

Hva byggningen brukes til, bolig, kontor, familiebarnehage etc.

Hvordan vedkommende som falt hadde tatt seg inn på eiendommen.

Kan hende jeg er på juridisk bærtur nå.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

1. Hvis utleier gir leieboer tilgang til denne veranda, så har han et ansvar for en eventuell ulykke.

Verandaen, burde være avlåst.

2. Hvis leieboer er så uforsiktig at han tar i bruk en slik usikret veranda, har han også ansvar i tilfelle en ulykke.

Han burde holdt verandaen avstengt for ferdsel.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billy the kid

1. Hvis utleier gir leieboer tilgang til denne veranda, så har han et ansvar for en eventuell ulykke.

Verandaen, burde være avlåst.

2. Hvis leieboer er så uforsiktig at han tar i bruk en slik usikret veranda, har han også ansvar i tilfelle en ulykke.

Han burde holdt verandaen avstengt for ferdsel.

Hilsen

Jeg mener det, at det er huseier som har ansvar for å sikre eiendommen sin, slik at ulykker ikke kan inntreffe.. Se bare på ansvar i forhold til trampoline..

Dersom huseier har et garasjetak som andre kan komme opp på, som ikke har gelender rundt mener jeg det er huseier som har det fulle og hele ansvar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Jeg mener det, at det er huseier som har ansvar for å sikre eiendommen sin, slik at ulykker ikke kan inntreffe.. Se bare på ansvar i forhold til trampoline..

Dersom huseier har et garasjetak som andre kan komme opp på, som ikke har gelender rundt mener jeg det er huseier som har det fulle og hele ansvar..

Dersom huseier har et vanlig tak, som andre kan komme opp på og falle ned fra, er det da også huseiers ansvar?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...