Gjest Näckrosa Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hvis noen leier bort et hus, men "veranda" oppå et garasjetak UTEN gelender.. Hvem har da ansvaret dersom noen faller ned? Er det 1. Utleier eller 2. Leieboer?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Leieboer.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg vil tippe at det avhenger av flere ulike faktorer. Leieforhold. Kortidsleie, langtidsleie. Hvilke avtaler som er gjort i kontrakten. Disponerer leietaker hele eller kun deler av eiendommen. Hvilke muligheter leietaker har for å skjerme/stenge av "verandaen" uten å gjøre byggningsmessige endringer. Om leietaker beviselig har påpekt denne mangelen. Om bygningen er lovlig reist. Om den er i henhold til byggforskrifter. Hva byggningen brukes til, bolig, kontor, familiebarnehage etc. Hvordan vedkommende som falt hadde tatt seg inn på eiendommen. Kan hende jeg er på juridisk bærtur nå. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 1. Hvis utleier gir leieboer tilgang til denne veranda, så har han et ansvar for en eventuell ulykke. Verandaen, burde være avlåst. 2. Hvis leieboer er så uforsiktig at han tar i bruk en slik usikret veranda, har han også ansvar i tilfelle en ulykke. Han burde holdt verandaen avstengt for ferdsel. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billy the kid Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 1. Hvis utleier gir leieboer tilgang til denne veranda, så har han et ansvar for en eventuell ulykke. Verandaen, burde være avlåst. 2. Hvis leieboer er så uforsiktig at han tar i bruk en slik usikret veranda, har han også ansvar i tilfelle en ulykke. Han burde holdt verandaen avstengt for ferdsel. Hilsen Jeg mener det, at det er huseier som har ansvar for å sikre eiendommen sin, slik at ulykker ikke kan inntreffe.. Se bare på ansvar i forhold til trampoline.. Dersom huseier har et garasjetak som andre kan komme opp på, som ikke har gelender rundt mener jeg det er huseier som har det fulle og hele ansvar.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg mener det, at det er huseier som har ansvar for å sikre eiendommen sin, slik at ulykker ikke kan inntreffe.. Se bare på ansvar i forhold til trampoline.. Dersom huseier har et garasjetak som andre kan komme opp på, som ikke har gelender rundt mener jeg det er huseier som har det fulle og hele ansvar.. Dersom huseier har et vanlig tak, som andre kan komme opp på og falle ned fra, er det da også huseiers ansvar? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.