Gå til innhold

Aldersgrense Kaptein Sabeltann-forestilling?

Gjest ferieplaner

Anbefalte innlegg

Gjest ferieplaner

Vi har sikret oss billetter til sommerens forestilling. Nå hørte jeg nettopp at noen sa at anbefalt aldersgrense er 7 år på Kaptein Sabeltann-forestillinga. Det står ingenting om dette på info om forestillinga. Tror dere at det vil være for skremmende for en femåring? Er det noen som har sett nåværende forestilling som kan si noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter på 5 år sovnet under forestillingen,selv om det pøs regnet.

Ett lite tips er å la gutten din få sove litt på dagen,slik at han holder seg våken til forestillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Sønnen min var der når han var 3,5 og 5,5. Han koste seg begge gangene. Siste gang vi var der var i fjor.

Han hadde heller ikke noe problem å holde seg våken fram til forestillingen eller under forestillingen noen av gangene.

Kos dere på forestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Vi var med ifjor og fikk høre det samme. Tok allikevel sjansen på at minstemor som da akkurat var fylt tre år, kunne få se den. Hun var godt forberedt i og med at hun hadde sett masse på video om Kaptein Sabeltann og vi prata mye om at det bare var teater, så bilder av Kapteinen uten sminke, prata om at han hadde barn og barnebarn og egentlig var en helt vanlig mann osv osv (brukte Terje Formo som eksempel ;)).

Jentungen storkoste seg gjennom hele forestillingen, så det var en fantastisk opplevelse for henne :)

Jeg tror kanskje det hadde vært litt mer skummelt om vi satt helt foran? (Vi satt omtrent midt på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Vi var i Dyreparken hele dagen og ungene var trøtte og slitne, så vi bare bestemte at de MÅTTE sove hvis vi skulle på teater på kvelden. De sovna klokka 17 og ble vekket klokka 20 for da skulle vi ut å spise. Alle tre var lys våkne under forestillingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

De to eldste var 5 da de var med første gang. Denne sommeren er hun minste 4, og jeg har lyst til å ta med henne og hun på 7 - han eldste på 9 føler jeg er for stor nå.

Aldersgrense på 7 er bare noe tull, men det er jo en fordel at barna har sovet på forhånd, slik at de orker å følge med såpass seint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest god tur

Som flere her skriver, det går helt fint med 5åringen din. Har hørt om yngre barn som har vært der å hatt stor glede av forestillingen.

Hvis dere skal være der over et par dager, så ville jeg besøkt parken den ene dagen, de kjører noen småshow et par ganger om dagen på en liten scene der. Og så tatt forestillingen dagen etter, slik at barna ikke er helt utslitt til forestillingen. Vi gjorde det, selv med eldre barn, passet iallefall oss ypperlig :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Jeg kjemmer noen som jobber der, og de sier at de annbefaler INGEN barn under 5år komme.

De ser ofte foreldre som drar med seg 2-3 åringer. Og det er ikke populært visst nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...