Gjest GA Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Var på pizzarestaurant med min og søstra mi sin familie, klokka var rundt 19, og 2,5-åringen hennes begynte å bli trøtt og grinete. Det var mye "Neeiiii!" og sutring. "nei, nå får vi betale og komme oss hjem" proklamerte 2-åringens pappa. "Neeeiiii!, Ikke betale!" hyler 2-åringen "-ok, da går dere i forveien med ungene, også løper vi andre etter" mente pappa'n da.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Skjønte ikke innlegget, hva var poenget? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rafens Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hæ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minaline Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hehe, ikke så lett når man er trøtt og (s)liten:). Ser for meg gjengen som løper fra regninga;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Skjønte ikke innlegget, hva var poenget? at vi skulle stikke av fra regninga vel... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 heh :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Skjønte ikke innlegget, hva var poenget? Jeg tolket innlegget dithen at faren bygget videre på det toåringen sa.... "nei, ikke betale" , "da går dere i forveien med ungene og så kommer vi løpende etter"(altså uten å betale) ... Et dårlig signal å gi med barn tilstede, tror det var det trådstarter vil ha fram... Men samtidig forstår jeg jo at denne faren bare spøkte... han mente nok ikke at de faktisk skulle løpe fra regningen selv om det er slik det høres ut her.... Det var nok bare hans måte å ta den sure toåringen på... forsøke å spøke det bort.... jeg synes jo det var en dårlig spøk da sett i lys at det antakelig var flere barn tilstede... barna har jo ikke forutsetning til å forstå ironien i det han sa... Jeg er iallfall nokså sikker på at det var ment som spøk, men ikke så sikker på at det ble oppfattet som det blandt de i rundt.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Det gjelder å kunne innrette seg. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 at vi skulle stikke av fra regninga vel... Oj, tror jeg er skikkelig treg i oppfatningen i dag :-) Selvfølgelig. Jeg er så ærlig at jeg overhodet ikke tenkte i de baner :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg tolket innlegget dithen at faren bygget videre på det toåringen sa.... "nei, ikke betale" , "da går dere i forveien med ungene og så kommer vi løpende etter"(altså uten å betale) ... Et dårlig signal å gi med barn tilstede, tror det var det trådstarter vil ha fram... Men samtidig forstår jeg jo at denne faren bare spøkte... han mente nok ikke at de faktisk skulle løpe fra regningen selv om det er slik det høres ut her.... Det var nok bare hans måte å ta den sure toåringen på... forsøke å spøke det bort.... jeg synes jo det var en dårlig spøk da sett i lys at det antakelig var flere barn tilstede... barna har jo ikke forutsetning til å forstå ironien i det han sa... Jeg er iallfall nokså sikker på at det var ment som spøk, men ikke så sikker på at det ble oppfattet som det blandt de i rundt.... duverden for en analyse! Joda, det ble tatt som en spøk av alle rundt bordet, bortsett fra toåringen, som var ganske muggen... -og ungene har humor de også selvom de ikke alltid skjønner ironi så hender det at de glimter til ;-) 9-åringen lo ihvertfall godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg ser ikke problemet. Var det lite pedagogisk at toåringen fikk løpe fra regningen, eller...? Vi kunne godt gjort det på samme måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hehe! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 *le høyt* Av og til er alt galt i to-åringers øyne, og da er det vel bare å innrette seg! Svært rutinert av faren! *le litt igjen* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 duverden for en analyse! Joda, det ble tatt som en spøk av alle rundt bordet, bortsett fra toåringen, som var ganske muggen... -og ungene har humor de også selvom de ikke alltid skjønner ironi så hender det at de glimter til ;-) 9-åringen lo ihvertfall godt. Hadde jeg vært tilstede, hadde jeg helt sikkert skjønt vitsen og syntes det var morsomt. Ikke noen gal spøk å ta selv med barb tilstede det der. :-) Men jeg må innrømme at jeg ikke helt tok'an bare basert på hovedinnlegget;-) Trodde det var snakk om at de andre kunne ta med seg den grinete 2-åringen og gå i forveien, mens han ble igjen for å vente på regningen og at han skulle løpe for å ta igjen de andre....;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hadde jeg vært tilstede, hadde jeg helt sikkert skjønt vitsen og syntes det var morsomt. Ikke noen gal spøk å ta selv med barb tilstede det der. :-) Men jeg må innrømme at jeg ikke helt tok'an bare basert på hovedinnlegget;-) Trodde det var snakk om at de andre kunne ta med seg den grinete 2-åringen og gå i forveien, mens han ble igjen for å vente på regningen og at han skulle løpe for å ta igjen de andre....;-) Det er vel sent, men jeg forstår det fortsatt slik du skisserte... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Det er vel sent, men jeg forstår det fortsatt slik du skisserte... *S* Poenget var vel at han vitset med at han vare enig med 2-åringen i at de ikke skulle betale, men ta beina på nakken og løpe....;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 *S* Poenget var vel at han vitset med at han vare enig med 2-åringen i at de ikke skulle betale, men ta beina på nakken og løpe....;-) Ok... tenkte litt på det, men synes ikke den var veldig innlysende, ettersom det var tydelig at pappa og forsagsgiver ble sittende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Ok... tenkte litt på det, men synes ikke den var veldig innlysende, ettersom det var tydelig at pappa og forsagsgiver ble sittende. Ja, det var ikke lett å skjønne:-) Det er noen ganger slik at man har situasjonen klart for seg selv, og derfor legger man ikke nødvendigvis merke til at man har utelatt noe vesentlig for at folk flest skal få det rette bildet. Jeg husker godt en slik en jeg hadde selv en gang her, når jeg skulle fortelle om juniors "prompekonsert" på senga, og glemte å ta med det svært viktige tillegget at det var sånn juksepromping under arma jeg mente *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 *LOL* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evina Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ser ikke helt det positive å lære en to åring at det er ok å løpe fra regningen om man vil.. Burde vel heller vise at man ikke spiser og løper fra regningen selv om barnet er grinete,. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.