laban Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 at vi skulle stikke av fra regninga vel... På DOL er det _helt utenkelig_ og ikke det minste morsomt, det burde du visst, GA :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ser ikke helt det positive å lære en to åring at det er ok å løpe fra regningen om man vil.. Burde vel heller vise at man ikke spiser og løper fra regningen selv om barnet er grinete,. Å huttetu.... ser du ikke _situasjonskomikken_ i dette? Det er vel ikke snakk om at familien er i ferd med å oppdra en småkriminell ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg tolket innlegget dithen at faren bygget videre på det toåringen sa.... "nei, ikke betale" , "da går dere i forveien med ungene og så kommer vi løpende etter"(altså uten å betale) ... Et dårlig signal å gi med barn tilstede, tror det var det trådstarter vil ha fram... Men samtidig forstår jeg jo at denne faren bare spøkte... han mente nok ikke at de faktisk skulle løpe fra regningen selv om det er slik det høres ut her.... Det var nok bare hans måte å ta den sure toåringen på... forsøke å spøke det bort.... jeg synes jo det var en dårlig spøk da sett i lys at det antakelig var flere barn tilstede... barna har jo ikke forutsetning til å forstå ironien i det han sa... Jeg er iallfall nokså sikker på at det var ment som spøk, men ikke så sikker på at det ble oppfattet som det blandt de i rundt.... Det er utrolig mye barn skjønner da. Denne ville da mine unger forstått ganske tidlig, og hvis ikke så ville de nok spurt om han virkelig mente det. Jeg tror vi må få lov å være "vanlige" voksne og ikke ta hensyn til absolutt alt mulig. Skal man tenke pedagogikk i alt man foretar seg for man det slitsomt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Synes det var en kjempemorsom kommentar jeg :-) Mine unger (inkl 5-åringen) hadde tatt komikken uten problemer. Unger skjønner både ironi, tull&tøys hvis mimikken er tydelig nok, det er ihvertfall min erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ser ikke helt det positive å lære en to åring at det er ok å løpe fra regningen om man vil.. Burde vel heller vise at man ikke spiser og løper fra regningen selv om barnet er grinete,. Er det mulig? Du skjønte at de betalte for seg og at det er lov med litt humor iblant eller? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silo Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ja, det var ikke lett å skjønne:-) Det er noen ganger slik at man har situasjonen klart for seg selv, og derfor legger man ikke nødvendigvis merke til at man har utelatt noe vesentlig for at folk flest skal få det rette bildet. Jeg husker godt en slik en jeg hadde selv en gang her, når jeg skulle fortelle om juniors "prompekonsert" på senga, og glemte å ta med det svært viktige tillegget at det var sånn juksepromping under arma jeg mente *he he* He, he ja det å skrive er ikke alltid så lett som å fortelle noe morsomt med mimikk og bevelgelse:) Men det høres ut til å ha vært en morsom historie både med og uten utdypning:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silo Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 He, he det var bra tatt på sparket! ikke alltid jeg hadde klart å se humoren i min egen grinete to åring gitt:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 *flirer* Neste gang kan dere forsøke å bytte regningen mot barnearbeid, 2-åringer er fingernemme med oppvasken! Tar litt tid da, men er til gjengjeld utrolig billig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 He, he ja det å skrive er ikke alltid så lett som å fortelle noe morsomt med mimikk og bevelgelse:) Men det høres ut til å ha vært en morsom historie både med og uten utdypning:) *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ser ikke helt det positive å lære en to åring at det er ok å løpe fra regningen om man vil.. Burde vel heller vise at man ikke spiser og løper fra regningen selv om barnet er grinete,. *lol* tror ikke toåringen har fått med seg så mye av rutinene rundt betaling av restaurantregninger eller betaling av andre ting heller. Der tror jeg du overvurderer den intellektuelle kapasiteten til ihvertfall denne toåringen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 På DOL er det _helt utenkelig_ og ikke det minste morsomt, det burde du visst, GA :-)) ble en lang tråd da ihvertfall. Bra folk har noe å diskutere... Vi _gjorde_ ikke som toåringen sa altså, vi satt pent på plass til regningen kom, betalte og gikk. Og ingen barna ser ut til å trenge psykolog etterpå selvom de har sagt "Ikke BETALE!" og ledd seg skakke i rare sammenhenger siden... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ser ikke helt det positive å lære en to åring at det er ok å løpe fra regningen om man vil.. Burde vel heller vise at man ikke spiser og løper fra regningen selv om barnet er grinete,. LOL Tror du de hadde tenkt å løpe fra regningen? *tørker lattertårer* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evina Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 LOL Tror du de hadde tenkt å løpe fra regningen? *tørker lattertårer* Nei, det trodde heg ikke. Regner da med at de er såpass oppegående. Men to åringen tror jo de stakk av fra regningen. Ser veldig mye humor i hva barn gjør. Men jobber i en bransje, hvor jeg merker hvor bortskjemte noen barn er.. Spesielt når det kommer til å gjøre opp for noe de hat tatt uten å spørre eller ikke vil gi noe tilbake.. Syns derfor at så fort de sier a. så skal de lære at man gjør opp for seg. Ofte har jeg også sett foreldre lære barna og ta med ekstra servietter, sukker, fløte osv. "Fordi det er gratis",, Er faktisk bare "gratis" til kaffen/te osv, Ikke stappe lommene fulle etter at man har drukket/spist ferdig.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evina Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Er det mulig? Du skjønte at de betalte for seg og at det er lov med litt humor iblant eller? :-) Skjønte at de betalte for seg ja. Regner med at de var såpass oppgående. Men to-åringen trodde jo faktisk at de bare kunne stikke av fra regningen og at det var det de gjorde selv om noen gjorde opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nei, det trodde heg ikke. Regner da med at de er såpass oppegående. Men to åringen tror jo de stakk av fra regningen. Ser veldig mye humor i hva barn gjør. Men jobber i en bransje, hvor jeg merker hvor bortskjemte noen barn er.. Spesielt når det kommer til å gjøre opp for noe de hat tatt uten å spørre eller ikke vil gi noe tilbake.. Syns derfor at så fort de sier a. så skal de lære at man gjør opp for seg. Ofte har jeg også sett foreldre lære barna og ta med ekstra servietter, sukker, fløte osv. "Fordi det er gratis",, Er faktisk bare "gratis" til kaffen/te osv, Ikke stappe lommene fulle etter at man har drukket/spist ferdig.. Nei, det trodde ikke toåringen. - hun var nok litt for opptatt med å protestere på det meste her i verden, det er nemlig toåringers jobb. Men nå tror jeg ikke toåringen har noe som helst forhold til å betale for mat eller andre ting noe sted, det er hun for liten til. 9-åingen min derimot vet meget godt at han må betale for ting og syntes det var en ustyrtelig morsom kommentar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Skjønte at de betalte for seg ja. Regner med at de var såpass oppgående. Men to-åringen trodde jo faktisk at de bare kunne stikke av fra regningen og at det var det de gjorde selv om noen gjorde opp. Han lærer nok mer om å gå på restaurant før han skal ut på egen ånd og potensielt kan stikke av fra regninger :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ser ikke helt det positive å lære en to åring at det er ok å løpe fra regningen om man vil.. Burde vel heller vise at man ikke spiser og løper fra regningen selv om barnet er grinete,. Nei, humor er ikke bra. Usj for stygghet, lære ungene slikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Skjønte at de betalte for seg ja. Regner med at de var såpass oppgående. Men to-åringen trodde jo faktisk at de bare kunne stikke av fra regningen og at det var det de gjorde selv om noen gjorde opp. En toåring vet vel knapt nok hva penger er.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg tolket innlegget dithen at faren bygget videre på det toåringen sa.... "nei, ikke betale" , "da går dere i forveien med ungene og så kommer vi løpende etter"(altså uten å betale) ... Et dårlig signal å gi med barn tilstede, tror det var det trådstarter vil ha fram... Men samtidig forstår jeg jo at denne faren bare spøkte... han mente nok ikke at de faktisk skulle løpe fra regningen selv om det er slik det høres ut her.... Det var nok bare hans måte å ta den sure toåringen på... forsøke å spøke det bort.... jeg synes jo det var en dårlig spøk da sett i lys at det antakelig var flere barn tilstede... barna har jo ikke forutsetning til å forstå ironien i det han sa... Jeg er iallfall nokså sikker på at det var ment som spøk, men ikke så sikker på at det ble oppfattet som det blandt de i rundt.... Ja, som sagt før; Humor og barn passer ikke sammen. FYSJ!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Det er utrolig mye barn skjønner da. Denne ville da mine unger forstått ganske tidlig, og hvis ikke så ville de nok spurt om han virkelig mente det. Jeg tror vi må få lov å være "vanlige" voksne og ikke ta hensyn til absolutt alt mulig. Skal man tenke pedagogikk i alt man foretar seg for man det slitsomt. Åh, jeg ville blitt sprø dersom jeg skulle vært en pedagogisk mor hele tiden. Kan bli for mye av all denne pedagogikken spør du meg. Hilsen læreren 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.