Gå til innhold

på restaurant

Gjest GA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• trollemor;o)

7

• Lillemus

3

• fei1365380229

3

Mest aktive i denne tråden

Skjønte at de betalte for seg ja. Regner med at de var såpass oppgående. Men to-åringen trodde jo faktisk at de bare kunne stikke av fra regningen og at det var det de gjorde selv om noen gjorde opp.

Jeg tror 2-åringen var mest opptatt av å komme seg bort derfra så fort som svint, og "nei, ikke betale" var da jevngodt med "nei, ikke enda flere utsettelser og gjøremål!!"

Dessuten tror jeg at 2-åringers oppfatning av penger generelt og det at man må betale for noe er ganske lavt utviklet (rundt null, skulle jeg tro).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg ville blitt sprø dersom jeg skulle vært en pedagogisk mor hele tiden. Kan bli for mye av all denne pedagogikken spør du meg.

Hilsen læreren

''Åh, jeg ville blitt sprø dersom jeg skulle vært en pedagogisk mor hele tiden. Kan bli for mye av all denne pedagogikken spør du meg.''

*Fnis* Jeg er så pedagogisk at jeg har lært ungene min å lyge på alderen ved et par anledninger... Det har vært når vi har vært på i ulike parker hvor det har vært f.eks. 8-årsgrense for å kjøre noe alene, poden hadde kjørt det mange ganger før med faren og det var halvannen mnd til han fyllte 8... Han fikk beskjed om å si at han var 8 om han fikk spørsmål.

Da vi var i Køben og på Tivoli nylig fikk Snuppa beskjed om ikke å nekte om vi sa hun var 8 år til noen, hun blir 8 om et par mnd.

Uff, for en mor jeg er. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Åh, jeg ville blitt sprø dersom jeg skulle vært en pedagogisk mor hele tiden. Kan bli for mye av all denne pedagogikken spør du meg.''

*Fnis* Jeg er så pedagogisk at jeg har lært ungene min å lyge på alderen ved et par anledninger... Det har vært når vi har vært på i ulike parker hvor det har vært f.eks. 8-årsgrense for å kjøre noe alene, poden hadde kjørt det mange ganger før med faren og det var halvannen mnd til han fyllte 8... Han fikk beskjed om å si at han var 8 om han fikk spørsmål.

Da vi var i Køben og på Tivoli nylig fikk Snuppa beskjed om ikke å nekte om vi sa hun var 8 år til noen, hun blir 8 om et par mnd.

Minner meg om en gang jeg overhørte følgende situasjon i forbindelse med kjøp av billetter til et arrangement:

Mor med barn: Hva koster det?

Billettselger: 50 kr for voksne, 25 kr for barn og gratis for barn under 7 år.

Mor med barn: Ja, da skal jeg bare betale for en voksen, da.

Barnet: Men mamma, da, jeg ER 7, jeg ER 7 jeg ER SJU!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Minner meg om en gang jeg overhørte følgende situasjon i forbindelse med kjøp av billetter til et arrangement:

ha ha ha, slikt er litt flaut.. Men ville nok prøvd meg på det samme, men gjort som Lillemus, prentet inn i hodet på barna at;du ER under sju år!! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

He he, en skikkelig grusom mor. Barna dine kommer nok til å få en fryktelig vanskelig i oppvekst;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Hehe* Best å forberede ungene på sånt ja. ;o) Ingen unger vil jo bli omtalt som yngre enn de er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, en skikkelig grusom mor. Barna dine kommer nok til å få en fryktelig vanskelig i oppvekst;-P

Alt håp er nok ute for mine to. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hehe* Best å forberede ungene på sånt ja. ;o) Ingen unger vil jo bli omtalt som yngre enn de er!

Ja det er nok lettere den veien du gjorde, å få dem til å påstå at de er _eldre_ enn de er to mndr før bursdagen sin!

-og de regnes jo for 8-åringer det året de fyller 8 i mange sammenhenger, så det var jo ikke store løgna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Skjønte at de betalte for seg ja. Regner med at de var såpass oppgående. Men to-åringen trodde jo faktisk at de bare kunne stikke av fra regningen og at det var det de gjorde selv om noen gjorde opp.

Hahaha, du har et interessant syn på toåringer og deres begrepsapparat, hvis det er hva du trekker ut av den historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi. Dette har jeg lagt ut her før, men likevel:

Jeg og min eldste skulle reise med en langdistansebuss på Sørlandet, noen mnd før hun fylte 4 år. Jeg ante ingenting om reglene der, så jeg sa uoppfordret "hun er 3 år" da vi skulle kjøpe billetter. Datteren min sendte meg et drepende blikk og nesten ropte "3 OG ET HALVT!"

Jeg hadde aldri kunnet "snike" med mine unger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi. Dette har jeg lagt ut her før, men likevel:

Jeg og min eldste skulle reise med en langdistansebuss på Sørlandet, noen mnd før hun fylte 4 år. Jeg ante ingenting om reglene der, så jeg sa uoppfordret "hun er 3 år" da vi skulle kjøpe billetter. Datteren min sendte meg et drepende blikk og nesten ropte "3 OG ET HALVT!"

Jeg hadde aldri kunnet "snike" med mine unger...

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...