trollemor;o) Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 På DOL er det _helt utenkelig_ og ikke det minste morsomt, det burde du visst, GA :-)) LOL 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Skjønte at de betalte for seg ja. Regner med at de var såpass oppgående. Men to-åringen trodde jo faktisk at de bare kunne stikke av fra regningen og at det var det de gjorde selv om noen gjorde opp. Jeg tror 2-åringen var mest opptatt av å komme seg bort derfra så fort som svint, og "nei, ikke betale" var da jevngodt med "nei, ikke enda flere utsettelser og gjøremål!!" Dessuten tror jeg at 2-åringers oppfatning av penger generelt og det at man må betale for noe er ganske lavt utviklet (rundt null, skulle jeg tro). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Åh, jeg ville blitt sprø dersom jeg skulle vært en pedagogisk mor hele tiden. Kan bli for mye av all denne pedagogikken spør du meg. Hilsen læreren ''Åh, jeg ville blitt sprø dersom jeg skulle vært en pedagogisk mor hele tiden. Kan bli for mye av all denne pedagogikken spør du meg.'' *Fnis* Jeg er så pedagogisk at jeg har lært ungene min å lyge på alderen ved et par anledninger... Det har vært når vi har vært på i ulike parker hvor det har vært f.eks. 8-årsgrense for å kjøre noe alene, poden hadde kjørt det mange ganger før med faren og det var halvannen mnd til han fyllte 8... Han fikk beskjed om å si at han var 8 om han fikk spørsmål. Da vi var i Køben og på Tivoli nylig fikk Snuppa beskjed om ikke å nekte om vi sa hun var 8 år til noen, hun blir 8 om et par mnd. Uff, for en mor jeg er. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 ''Åh, jeg ville blitt sprø dersom jeg skulle vært en pedagogisk mor hele tiden. Kan bli for mye av all denne pedagogikken spør du meg.'' *Fnis* Jeg er så pedagogisk at jeg har lært ungene min å lyge på alderen ved et par anledninger... Det har vært når vi har vært på i ulike parker hvor det har vært f.eks. 8-årsgrense for å kjøre noe alene, poden hadde kjørt det mange ganger før med faren og det var halvannen mnd til han fyllte 8... Han fikk beskjed om å si at han var 8 om han fikk spørsmål. Da vi var i Køben og på Tivoli nylig fikk Snuppa beskjed om ikke å nekte om vi sa hun var 8 år til noen, hun blir 8 om et par mnd. Uff, for en mor jeg er. ;o) Minner meg om en gang jeg overhørte følgende situasjon i forbindelse med kjøp av billetter til et arrangement: Mor med barn: Hva koster det? Billettselger: 50 kr for voksne, 25 kr for barn og gratis for barn under 7 år. Mor med barn: Ja, da skal jeg bare betale for en voksen, da. Barnet: Men mamma, da, jeg ER 7, jeg ER 7 jeg ER SJU!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Minner meg om en gang jeg overhørte følgende situasjon i forbindelse med kjøp av billetter til et arrangement: Mor med barn: Hva koster det? Billettselger: 50 kr for voksne, 25 kr for barn og gratis for barn under 7 år. Mor med barn: Ja, da skal jeg bare betale for en voksen, da. Barnet: Men mamma, da, jeg ER 7, jeg ER 7 jeg ER SJU!!!! ha ha ha, slikt er litt flaut.. Men ville nok prøvd meg på det samme, men gjort som Lillemus, prentet inn i hodet på barna at;du ER under sju år!! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 ''Åh, jeg ville blitt sprø dersom jeg skulle vært en pedagogisk mor hele tiden. Kan bli for mye av all denne pedagogikken spør du meg.'' *Fnis* Jeg er så pedagogisk at jeg har lært ungene min å lyge på alderen ved et par anledninger... Det har vært når vi har vært på i ulike parker hvor det har vært f.eks. 8-årsgrense for å kjøre noe alene, poden hadde kjørt det mange ganger før med faren og det var halvannen mnd til han fyllte 8... Han fikk beskjed om å si at han var 8 om han fikk spørsmål. Da vi var i Køben og på Tivoli nylig fikk Snuppa beskjed om ikke å nekte om vi sa hun var 8 år til noen, hun blir 8 om et par mnd. Uff, for en mor jeg er. ;o) He he, en skikkelig grusom mor. Barna dine kommer nok til å få en fryktelig vanskelig i oppvekst;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Minner meg om en gang jeg overhørte følgende situasjon i forbindelse med kjøp av billetter til et arrangement: Mor med barn: Hva koster det? Billettselger: 50 kr for voksne, 25 kr for barn og gratis for barn under 7 år. Mor med barn: Ja, da skal jeg bare betale for en voksen, da. Barnet: Men mamma, da, jeg ER 7, jeg ER 7 jeg ER SJU!!!! *Hehe* Best å forberede ungene på sånt ja. ;o) Ingen unger vil jo bli omtalt som yngre enn de er! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 He he, en skikkelig grusom mor. Barna dine kommer nok til å få en fryktelig vanskelig i oppvekst;-P Alt håp er nok ute for mine to. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 *Hehe* Best å forberede ungene på sånt ja. ;o) Ingen unger vil jo bli omtalt som yngre enn de er! Ja det er nok lettere den veien du gjorde, å få dem til å påstå at de er _eldre_ enn de er to mndr før bursdagen sin! -og de regnes jo for 8-åringer det året de fyller 8 i mange sammenhenger, så det var jo ikke store løgna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Skjønte at de betalte for seg ja. Regner med at de var såpass oppgående. Men to-åringen trodde jo faktisk at de bare kunne stikke av fra regningen og at det var det de gjorde selv om noen gjorde opp. Hahaha, du har et interessant syn på toåringer og deres begrepsapparat, hvis det er hva du trekker ut av den historien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Minner meg om en gang jeg overhørte følgende situasjon i forbindelse med kjøp av billetter til et arrangement: Mor med barn: Hva koster det? Billettselger: 50 kr for voksne, 25 kr for barn og gratis for barn under 7 år. Mor med barn: Ja, da skal jeg bare betale for en voksen, da. Barnet: Men mamma, da, jeg ER 7, jeg ER 7 jeg ER SJU!!!! Hihi. Dette har jeg lagt ut her før, men likevel: Jeg og min eldste skulle reise med en langdistansebuss på Sørlandet, noen mnd før hun fylte 4 år. Jeg ante ingenting om reglene der, så jeg sa uoppfordret "hun er 3 år" da vi skulle kjøpe billetter. Datteren min sendte meg et drepende blikk og nesten ropte "3 OG ET HALVT!" Jeg hadde aldri kunnet "snike" med mine unger... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hihi. Dette har jeg lagt ut her før, men likevel: Jeg og min eldste skulle reise med en langdistansebuss på Sørlandet, noen mnd før hun fylte 4 år. Jeg ante ingenting om reglene der, så jeg sa uoppfordret "hun er 3 år" da vi skulle kjøpe billetter. Datteren min sendte meg et drepende blikk og nesten ropte "3 OG ET HALVT!" Jeg hadde aldri kunnet "snike" med mine unger... *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.