Gjest vanli? Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Min mann må alltid ha en halvtimes middagslur etter middag. Jeg synes det er helt greit da jeg ser han er sliten etter en lang dag på jobben. Jeg tar en middagslur av og til men har ikke så behov for det ettersom jeg bare jobber deltid. Er det vanlig at andre småbarnsfedre får ta seg en halvtimes soving/hvil etter jobb? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ikke her i huset,men husker min far sov alltid middagshvil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ikke alle :-) Sover han kanskje ikke nok på natta? Ellers er det mange som blir trøtte hvis de får raske karbohydrater - blir han like trøtt hvis det ikke har vært ris/pasta/potet til middagen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vanli? Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ikke alle :-) Sover han kanskje ikke nok på natta? Ellers er det mange som blir trøtte hvis de får raske karbohydrater - blir han like trøtt hvis det ikke har vært ris/pasta/potet til middagen? Ja han er alltid trett etter middag. Han har ikke noe problemer med nattesøvnen. Han har alltid tatt denne middagshvilen så lenge vi har vært sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg husker at mine foreldres generasjon brukte å sove middag. Vi gjør det ikke, og jeg har aldri hørt at mine venner eller kollegaer gjør det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ehh...nei. Kjenner ingen som sover middag fast heller jeg. Ikke av min generasjon. Men av våre foreldres generasjon kjenner jeg til mange som har gjort det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ja han er alltid trett etter middag. Han har ikke noe problemer med nattesøvnen. Han har alltid tatt denne middagshvilen så lenge vi har vært sammen. Og hvis han ikke spiser middag så blir han ikke trøtt, eller han blir trøtt etter maten hvis maten er på en annen tid enn den vanlige også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ikke det jeg veit. Men jeg må innrømme at jeg sover godt på sofaen rett som det er sammen med unga når de ser barne-tv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Min far sov alltid middag. :-) Og mannen min hadde garantert gjort det dersom det hadde vært ro og fred i heimen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vanli? Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ikke alle :-) Sover han kanskje ikke nok på natta? Ellers er det mange som blir trøtte hvis de får raske karbohydrater - blir han like trøtt hvis det ikke har vært ris/pasta/potet til middagen? Vi spiser middag til samme tid hver dag, ca kl. 17.00. Om han en og annen gang ikke får hvilt er han stuptrett hele ettermiddagen og nødt til å legge seg i 21- tida. Vi spiser middag hver dag så jeg vet ikke hvor trett han ville blitt uten middag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Vi spiser middag til samme tid hver dag, ca kl. 17.00. Om han en og annen gang ikke får hvilt er han stuptrett hele ettermiddagen og nødt til å legge seg i 21- tida. Vi spiser middag hver dag så jeg vet ikke hvor trett han ville blitt uten middag. Det høres ikke helt vanlig ut nei - men vi er alle forskjellige, og det er jo en bra ting :-) Hvis han gjerne vil slippe å bli så trøtt, så kan du jo forsøke med noen lavkarbomiddager og se om han blir litt mer våken da? Eller bare la ham ta duppen sin og kose seg med den :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ikke det jeg veit. Men jeg må innrømme at jeg sover godt på sofaen rett som det er sammen med unga når de ser barne-tv. Var det ikke derfor de fant opp barne-tv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Min far hvilte etter middag, mens moderen ryddet opp.. Snaxy sover ikke middag, han er da ikke såå gammal enda ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Var det ikke derfor de fant opp barne-tv? Det tror jeg da. En utmerket oppfinnelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 hender både jeg og pappa'n slokner på soffa'n mens ungene ser Barnetv. Særlig på torsdager av en eller annen grunn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Nei, mannen min sover ikke etter middag. Ikke jeg heller. Har overhodet ikke mulighet til det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Nei, min gjør det ikke. Det hender jeg tar meg en lur mens min mann rydder av bordet, setter på en vask, setter på kaffen og hjelper ungene med lekser :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Nei, jeg kan ikke huske at eksen var avhengig av det. Men nå kom jeg i hu en del ganger, etter at jeg ble alene med ungene, at jeg kunne falle i søvn om ettermiddagen mens jeg satt og leste høyt for ungene... ) Da var jeg vel temmelig sliten vil jeg tro, har nok fortrengt en del fra den tiden. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Det tror jeg da. En utmerket oppfinnelse. For ikke å snakke om morgen-barne-tv i helger og ferier! ) Nå er mine så store at de klarer seg selv den stunda om morgenen da, men jeg husker godt hvor deilig det var da de var mindre og jeg kunne slumre en stund ekstra mens de så barne-tv. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ikke alle :-) Sover han kanskje ikke nok på natta? Ellers er det mange som blir trøtte hvis de får raske karbohydrater - blir han like trøtt hvis det ikke har vært ris/pasta/potet til middagen? Jeg blir steintrøtt om jeg spiser hvit fisk. Rød fisk, kjøtt og annen middag har ikke samme virkning. Snodig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.