Gå til innhold

Sover alle fedre etter middag?

Gjest vanli?

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Kan umulig tenke meg at jeg ikke ville reflektert over det.

Men det blir jo temmelig hypotetisk :P

Hehe, ja, ikke sant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• mariaflyfly

2

• morsan

1

• Speak

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen

Den bygda hadde nok kommet litt lengre i likestillingen ;)

Eller så var det flere kvinnfolk med ben i nesa der ;-)

Men det stemmer, kvinnene var likestilt med mennene da. Grunnen var nok at de fleste mennene var på sjøen ved siden av gårdsdriften, kunne være borte flere måneder på ishavet. Og da var kvinnene vant til å ordne opp hjemme på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenke på "hypoglykemi", dvs at man blir veldig trøtt etter å ha spist et måltid med mye karbohydrater. (kokte potere, ris)

Selv er eg slått ut etter en full dag på jobb, og legger meg nok nedpå hvis ungene tar seg en tur ut/ser på en film.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Eller så var det flere kvinnfolk med ben i nesa der ;-)

Men det stemmer, kvinnene var likestilt med mennene da. Grunnen var nok at de fleste mennene var på sjøen ved siden av gårdsdriften, kunne være borte flere måneder på ishavet. Og da var kvinnene vant til å ordne opp hjemme på egenhånd.

Her jeg bor var det nok ikke så vanlig at mennene var borte på sjøen. Her drev de med gårdsbruket og ingenting annet. Det er godt mulig det var ulike regler som gjaldt også.

Farmor var ikke den som protesterte mot saker og ting. Dessuten bodde de sammen med hennes svigerforeldre på gården også og svigerfaren hennes var visst ikke alltid like enkel å ha med å gjøre ;) Tror neppe hun turte å opponere....

Hun kom fra Søre sunnmøre og ble foreldreløs tidlig. Dro for å tjene i Sykkylven og var nok ganske langt nede på rangstigen.. Etterhvert fikk hun være i tjeneste på gården til oldeforeldrene mine og forelsket seg da i odelsgutten (min farfar). Siden hun var at arbeidsjern av de sjeldne, så innså de kjapt at hun var et passende koneemne ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Her jeg bor var det nok ikke så vanlig at mennene var borte på sjøen. Her drev de med gårdsbruket og ingenting annet. Det er godt mulig det var ulike regler som gjaldt også.

Farmor var ikke den som protesterte mot saker og ting. Dessuten bodde de sammen med hennes svigerforeldre på gården også og svigerfaren hennes var visst ikke alltid like enkel å ha med å gjøre ;) Tror neppe hun turte å opponere....

Hun kom fra Søre sunnmøre og ble foreldreløs tidlig. Dro for å tjene i Sykkylven og var nok ganske langt nede på rangstigen.. Etterhvert fikk hun være i tjeneste på gården til oldeforeldrene mine og forelsket seg da i odelsgutten (min farfar). Siden hun var at arbeidsjern av de sjeldne, så innså de kjapt at hun var et passende koneemne ;-)

Koselig solskinnshistorie :-).

Selv om det sikkert ikke bare var en solskinnstilværelse å være frue på gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Ikke verst å klare å kapre odelsgutten! Men samtidig syns jeg synd på henne som måtte bo sammen med svigerforeldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Koselig solskinnshistorie :-).

Selv om det sikkert ikke bare var en solskinnstilværelse å være frue på gården.

Det kan du godt si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ikke verst å klare å kapre odelsgutten! Men samtidig syns jeg synd på henne som måtte bo sammen med svigerforeldrene.

Ja, det var nok ikke alltid like lett... Hun påsto at faren min gråt veldig mye når han var baby, så hun gikk oppe hele natta og bar på ham for at han skulle være stille. Svigerfaren syntes nemlig det var en mors oppgave å stagge gråten til babyen :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi er jo forskjellige, men her er det ingen som tar en halvtimes hvil etter middag. Den tiden brukes på barna og hvilen tar vi igjen når de er lagt.

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...