Gjest GA Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Så hvis du har rett, så lønner det seg da altså å vente en time med å legge henne til, og ikke gi henne skvettene etterhvert som de kommer...? Jeg mener å ha lest at 90% av melka er etterfyllt etter 30 minutter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Så hvis du har rett, så lønner det seg da altså å vente en time med å legge henne til, og ikke gi henne skvettene etterhvert som de kommer...? Jeg ville nok tenkt slik selv, men du bør nok lytte til andre "spesialister" enn jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Det er helt vanlig at søvnmønsteret forandrer seg! Jeg syns IKKE du skal begynne med tillegg nå. Da risikerer du bare at ammingen dabber av. Hvis du holder ut noen uker til, så kan du begynne med smaksprøver av grøt. For ammingens del, er det bedre begynne med litt grøt enn MME hvis barnet ikke får nok mat av kun morsmelk. (Forutsatt at barnet er minst 4 mnd, da) Det er nok i første rekke deg, og ikke hun, som plages av at hun vil ha litt pupp i 12-tiden... Jeg vil også advare deg, det er ikke sikkert grøt er en mirakel-kur som gjør at babyen sover hele natten! Sult er ikke alltid den eneste grunnen til at de våkner. Mine to sov ikke bedre etter at de fikk grøt... Lykke til uansett! (Så veldig motstridende er vel ikke rådene du har fått, vel!) Hvis du setter Persille sitt svar opp mot Lillemus sitt, så er de ganske motstridende jo:-) Nei, har vel kommet på bedre tanker etter å ha lest svarene deres her, og venter nok i hvert fall noen uker og ser ann situasjonen! Vil absolutt ikke ødelegge den fine ammingen!!! Og du har også rett i at det er jeg som plages mest av å våkne i tolvtiden! I hvert fall hvis jeg får henne tilbake i sengen sin... Så da får jeg bare skjerpe meg der, og se hva som skjer:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg mener å ha lest at 90% av melka er etterfyllt etter 30 minutter. Akkurat! Vel, da kan jeg jo prøve litt lenger pauser imellom da, og se om hun får i seg litt mer mektig melk da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hun er jo bare 3,5 mnd! Har ikke lyst til å begynne med grøt enda... Venter nok en stund til og ser ann, vil gjerne fullamme så lenge som mulig! Hrmf, ikke lett dette! Billa fikk grøt fra da - det holdt ikke med melk for henne. Hun likte ikke grøt da, så vi gikk over til velling etter ganske kort tid. Det funket bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Min første tanke er: sånn er det bare å ha baby. Men nå er jeg oppe stort sett 3 ganger sjøl hver natt, så jeg syns ikke så veldig synd på en som må opp bare 2. JA, det er slitsomt. Nei, jeg syns ikke du bør gi henne tillegg. Men jeg syns ikke du skal gi henne så voldsomt mye mer pupp en hun spør om heller egentlig, som det virker ut fra et annet innlegg lenger ned her. (Men jeg har ikke lest alle innleggene enda...) Og det blir bedre. Etter hvert. Selv må jeg sette meg i en stol for å amme, for jeg blir gåen i hele kroppen hvis jeg sovner med babyen i senga. Så for å holde meg våken til hun er ferdig med å spise er jeg nødt til å sitte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Billa fikk grøt fra da - det holdt ikke med melk for henne. Hun likte ikke grøt da, så vi gikk over til velling etter ganske kort tid. Det funket bedre. Jeg tror også at mine fikk noe mais-grøt saker fra omtrent den alderen ja.. Men det er jo noen år siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg tror jeg ville prøvd å amme henne rett før jeg la meg, slik at hun fikk et lite ekstramåltid seint på kvelden. Men nå pleier ikke jeg legge meg før rundt midnatt... Alternativet kan også være å pumpe litt melk i løpet av dagen når du produserer mer, så kan hun få litt flaske i tillegg dersom du ikke har nok på kvelden? Jeg ville venta med både tillegg og grøt/velling til babyen var litt større, men nå er jeg ammefantast på min hals også, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Min første tanke er: sånn er det bare å ha baby. Men nå er jeg oppe stort sett 3 ganger sjøl hver natt, så jeg syns ikke så veldig synd på en som må opp bare 2. JA, det er slitsomt. Nei, jeg syns ikke du bør gi henne tillegg. Men jeg syns ikke du skal gi henne så voldsomt mye mer pupp en hun spør om heller egentlig, som det virker ut fra et annet innlegg lenger ned her. (Men jeg har ikke lest alle innleggene enda...) Og det blir bedre. Etter hvert. Selv må jeg sette meg i en stol for å amme, for jeg blir gåen i hele kroppen hvis jeg sovner med babyen i senga. Så for å holde meg våken til hun er ferdig med å spise er jeg nødt til å sitte. Bare for å ha sagt det: Det var aldri ment som en klage! Selvfølgelig er jeg sliten, men langt ifra utslitt! Det er mer at jeg lurer på om jeg BURDE gi henne noe... Men jeg har absoutt ikke lyst! Og hvis det bare er soverutinene hennes som har forandret seg, så er det helt ok:-) Jenta mi er så fantastisk snill på alle måter, at jeg har absolutt ingen rett til å klage! (Bank i bordet) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Nei, hun trenger ikke tillegg. Hun bare endrer seg - og det vil skje jevnt over hele det første året (Og litt etterpå også ) Det er mulig hun vil ha mer mat, men det klarer du nok helt fint å gi henne selv (ut i fra hva du beskriver). Jeg valgte bevisst å amme sittende og legge babyen tilbake i senga etter amming, dette for å slippe å sovne med babyen i senga. Jeg sover ikke godt med barn i senga... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Bare for å ha sagt det: Det var aldri ment som en klage! Selvfølgelig er jeg sliten, men langt ifra utslitt! Det er mer at jeg lurer på om jeg BURDE gi henne noe... Men jeg har absoutt ikke lyst! Og hvis det bare er soverutinene hennes som har forandret seg, så er det helt ok:-) Jenta mi er så fantastisk snill på alle måter, at jeg har absolutt ingen rett til å klage! (Bank i bordet) Skjønner det altså. Du trenger ikke å gi tillegg før hun har spist av begge puppene 4 ganger hver i løpet av en time og fortsatt hyler etter mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Bare for å ha sagt det: Det var aldri ment som en klage! Selvfølgelig er jeg sliten, men langt ifra utslitt! Det er mer at jeg lurer på om jeg BURDE gi henne noe... Men jeg har absoutt ikke lyst! Og hvis det bare er soverutinene hennes som har forandret seg, så er det helt ok:-) Jenta mi er så fantastisk snill på alle måter, at jeg har absolutt ingen rett til å klage! (Bank i bordet) Det er som regel sånn at med en gang du har vent deg til en rutine, så går babyen inn i en ny fase og alt snus på hodet. Og det gjelder søvn/døgnrytme, mat, prating, humør, interesser, fysiske ferdigheter etc etc. Sikkert for å holde foreldrene sysselsatt og på tå hev ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Sleep feeding kalles det flyfly foreslår, og det synes jeg du kan prøve. Det hender jeg gjør det innimellom selv ennå, hvis jeg har vært borte når minsten min normalt får kveldspuppen, og hun er mye eldre en din. Hun våkner ikke skikkelig engang, gaper bare i søvne uten å åpne øynene, og er bare å bære tilbake i senga etterpå. Og som så mange andre har sagt her - en baby som legger fint på seg trenger ikke tillegg, nattmåltider er ikke et tegn på at babyen får for lite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.