Gå til innhold

Når jeg gjør noe ulovlig (utkast.leietaker)

Gjest Leietaker fra helvete

Anbefalte innlegg

Gjest Leietaker fra helvete

Noen som vet hva som skje med meg hvis leitaker anmelder meg for å ha kastet tingene hans på gårdsplassen og byttet lås i døren?

Dette er som advokaten sier litt motstridig å legge inn en anmeldelse på dette når husleie ikke er betalt på lang tid og huset ikke er vedlikeholdt men det er like fullt ulovlig.

Noen som vet hva som skjer med en slik anmeldelse?

Leietaker er godt kjent på lensmannskontoret, jeg har ikke en prikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valnøtt

Jeg vil tro at det ikke skjer noen verdens ting jeg.

Siden leietaker ikke betaler husleie, så har h*n vel neppe råd til advokat for å føre sak mot deg heller... Slik husleielovene er så har jeg skjønt at det omtrent ikke er mulig å få kastet ut en leietaker heller...

Men jeg ville passet på at kontrakten var sagt opp først da - for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Hvis du gjør det der, og leietakeren ringer politiet, har de plikt til å komme og kreve døren åpnet igjen - og at du bærer på plass tingene.

Du må melde ditt krav til namsmannen. Så kommer namsmannen på døra til leietakeren din, og hvis vedkommende da står klar med pengene, så får han fortsette å bo... Ja, det er råttent.

Blir du anmeldt, så vil den anmeldelsen gå sin gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg over en presenning eller noe slik at ikke tingene blir ødelagt.

Tviler på at vedkommende har tillit til politiet og ikke sikkert vedkommende vet at det du gjør er ulovlig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leitaker fra helvete

Legg over en presenning eller noe slik at ikke tingene blir ødelagt.

Tviler på at vedkommende har tillit til politiet og ikke sikkert vedkommende vet at det du gjør er ulovlig heller.

Jeg vil selvsakt legge over en presenning osv. slik at tingene står trygd en periode i allefall.

Vedkommende har såpass liten hjernekapasitet at han ringer til politiet sporenteks for å få meg fjernet av eiendommen hvis jeg kommer dit, men han selv har vært oppsøkt av det samme politiet opptil flere ganger pga husbråk (i denne boligen) osv.

Han er dessuten "kastet ut" av sosialkontoret pga bråk og må møte på lensmannskontoret en gang i uka for å hente seg matpenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...