Gjest frøken NN Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Min ungdomskoleelev drev å tullet med ei jente i dag. Leken endte med at hun falt og raknet buksen. Hun sa at han må betale 350kr for denne buksen.Bør han erstatte? Eller snu det. Dersom din datter kommer hjem med reven bukse, ville du bedt om erstatning? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Var det vennskapelig tulling, eller ikke? Det har kanskje noe med saken å gjøre... Hvis hun krever penger for det, var det kanskje ikke det? 1. Hvis det var min gutt ville jeg gjerne betalt. 2. Hvis det var min jente ville jeg ikke ha krevd penger. 3. Når det dreier seg om undomsklær var 350 kr billig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Kommer helt an på hvordan det skjedde. Lekte de sammen synes jeg ikke han skulle betale. Enig med Katt-ja at jeg aldri ville kred slik erstatning selv, da skulle det i hvertfall dreid seg om helt ensidig herverk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken NN Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Var det vennskapelig tulling, eller ikke? Det har kanskje noe med saken å gjøre... Hvis hun krever penger for det, var det kanskje ikke det? 1. Hvis det var min gutt ville jeg gjerne betalt. 2. Hvis det var min jente ville jeg ikke ha krevd penger. 3. Når det dreier seg om undomsklær var 350 kr billig. Det var vennskapelig tulling, men hun ble sur da buksen revnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg er enig med Katt-ja. Kan du ikke snakke med moren til bukseeieren - jeg synes ikke det er opptil ungdommene å kreve erstatning av hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg hadde tatt en tlf til moren til jenta. Siden de begge var med på leken, hadde jeg tilbudt meg å betale halvparten. Litt av prinsipp egentlig.. Er man med på leken, får man tåle steken.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 ''Min ungdomskoleelev drev å tullet med ei jente i dag. Leken endte med at hun falt og raknet buksen. Hun sa at han må betale 350kr for denne buksen.Bør han erstatte? '' Hvis de begge var med på leken, syns jeg de burde dele utgiftene til ny bukse. Altså betale 175 kr hver. ''Eller snu det. Dersom din datter kommer hjem med reven bukse, ville du bedt om erstatning'' Nei, jeg ville ikke bedt om erstatning. Men jeg ville takket ja til en deling, hvis jeg ble tilbudt det. Jeg ville sagt nei til at den andre skulle ta hele utgiften, medmindre min datter hadde motsatt seg leken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg ville ikke krevd noe hvis det var min datter, men jeg ville absolutt tilbudt meg å betale hvis det var min gutt. Hvis det hadde kommet krav om å betale, ville jeg antagelig sagt meg villig til å betale halvparten... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blink Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Kommer helt an på hvordan det skjedde. Lekte de sammen synes jeg ikke han skulle betale. Enig med Katt-ja at jeg aldri ville kred slik erstatning selv, da skulle det i hvertfall dreid seg om helt ensidig herverk. Heldigvis for alle parter kostet ikke buksen 1000 kroner....ødelagte klær etter lek skjer nå og da. Tror at det jevner seg ut hvem som betaler hva. Dersom man skal betale for at nabobarnas klær går i stykker blir det mange nabokrangler tror jeg. Annerledes er det hvis det er direkte angrep og man da ødelegger andres klær uten at den var med på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Nei. Like lite som jeg ville bedt om erstatning om jeg var på fest, danset, og fikk ødelagt skoen feks av at dansepartneren trødde meg på tærne. Dette er uhell. Da vil jeg ikke be om erstatning. Så da h*n kom hjem med revet bukse pga lek ble konsekvensene ingenting. Men da h*n hjem med med våt lue forårsaket av fysisk tråkking av denne nedi søledam av "venner"...vel DA tok jeg kontakt med kompisens foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.