Gjest oktober barn Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hvor mange plagg i str 50 trenger vi til en nyfødt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Vi har ikke kjøpt mye i str. 50. Mange sier at de bare fikk brukt plagget en gang, før det ble for lite. Vi har kjøpt mest 56 og oppover. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 De vokser fort ut av klærne, så ikke for mange... men noen bør du ha. Hos meg var babyen kun 48 cm da hun ble født og kunne bruke str 50 lenge, men du vet jo ikke hvor stor baby du får, noen får store babyer på 54 cm og over 4 kg. Kjøp noe å ha på lur, så kan pappaen handle mer når babyen har kommet og dere vet kjønn og hvor stor babyen er. Jeg angret på jeg ikke kjøpte flere bodyer str 50 til babyen min, 56 ble altfor stort... så jeg sendte moren min til å kjøpe flere. Bukser tenkte jeg heller ikke på, jeg hadde bare sokker, men selv om min baby var vårbaby, var det jo kalde dager og, så da måtte jeg få tak i et par bukser og strømpebukser og. Siden det er oktober blir det kaldt i været, så kjøp en god og varm ytterdress og et par gode luer som dekker ørene, samt babyvotter og tykke babysokker, tre par strømpebukser, 4-5 langermede bodyer, 3 kortermede bodyer, 2-3 gensere, 2-3 bukser, evnt. kjørepose hmhmhm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Vanskelig å si. Førstemann her brukte str 50 noen uker, mens lillesøster måtte opp i 56 da vi kom hjem fra sykehuset. Om butikkene fremdeles selger ut ullundertøy, så gjør du gode kjøp på ellers dyre plagg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kanskje ingenting.. Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Veldig få, med mindre dere skal oppholde dere et sted der det ikke kan handles noe, og hvor dere ikke får noen nyfødtgaver. Min nr to brukte ikke str 50 i det hele tatt, selv om førstemann var liten og jeg selv og pappaen var relativt små da vi ble født, var andremann en skikkelig plugg som gikk rett inn i 56 og raste videre til 62 ganske kjapt.. Siden nr 1 var jente og hadde (arvet )mest veldig jentete klær, løp pappaen ut og handlet mye fint i større størrelser enn vi hadde lagt klart. Koselig for alle, særlig siden jeg er litt kontrollfrik som hadde ordnet og shoppet inn det meste. Plutselig slapp han mer til i valgene av klær, noe som fortsatte i ganske stor grad.. Kjøp de plaggene du behøver for å få ro i sjelen og koser deg med å vaske og legge klar noen få plagg i kommoden. Et par pysjer (kanskje en i ull), et par sett med bomullsstilongs/ langermet body, et slikt sett i ull, og et sett med strikkejakke/bukse til å ha utenpå når dere drar hjem fra sykehuset. En bomullslue og en ulllue. Oktober kan være vinter, eller mild høst.. Dumt å handle yttertøy i størrelser h*n aldri kommer til å bruke.. Og ha tiltro til at pappaen klarer å handle det som trengs hvis det blir en lengere periode du ikke orker å handle noe, eller de trengs helt andre størrelser (eller farger?) enn dere hadde planlagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oktober barn Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Vanskelig å si. Førstemann her brukte str 50 noen uker, mens lillesøster måtte opp i 56 da vi kom hjem fra sykehuset. Om butikkene fremdeles selger ut ullundertøy, så gjør du gode kjøp på ellers dyre plagg. Er det ingen str i mellom 50 og 56? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babyborn Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Kjøp mest klær i str 56 og 62, men også litt i 50. Babyen din kan være stor når født eller liten, er babyen stor trenger du ikke mye i str 50 da babyen kommer til å vokse ut av det med en gang. Bemerker også at størrelsene varierer fra butikk til butikk, jeg har merket at str 50 fra HM er mye mindre enn str 50 kjøpt f.eks. hos Lindex eller Babycomfort (om jeg husker riktig). Kjøp omslagsbodyer i str 50, de er lette å få på og blir ikke så fort for trange. Alternativ er omslagstrøye og truse, da kan de ha det lenger, og det er også lett å skifte. Bodyer er det det går mest av og her er det greit å ha litt skift i tilfelle babyen bæsjer seg ut og får på klærne (hihi), jeg tror jeg ville kjøpt 3-4 langermede bodyer i oktober, kortermede vet jeg ikke om du trenger.... strømpebukser bør du ha, 2-3 stk, 2 par bukser, ytterklær - de selger dresser som er helt supre. Kjørepose, den kan de vokse i - fin å ha når de skal sitte i bilen kalde dager. Ellers, kjøp mest i str 56, de andre str kan du kjøpe etterhvert. Klærne tar jo litt plass om du skal kjøpe alle str og ha på lager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kanskje ingenting Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Er det ingen str i mellom 50 og 56? Nei, standard størrelsene hopper 6 cm for hver størrelse, hele veien opp til store ungdomssklær. Lindex hopper ti cm på en del av basisklærne sine, fra 50 til 60 og 70 osv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Yttertøy kan du gjerne kjøpe litt stort da babyen har klær under som tar litt plass. Jeg har en jakke str 50 som aldri ble brukt, det ble rett og slett for trangt når hun hadde klær under. Ytterklær str 56 er bedre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Er det ingen str i mellom 50 og 56? Nei, og om en baby er 49-50 cm passer kanskje ikke str 50 likevel, pga bleia som blir så enorm på de bittesmå :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oktober barn Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Kjøp mest klær i str 56 og 62, men også litt i 50. Babyen din kan være stor når født eller liten, er babyen stor trenger du ikke mye i str 50 da babyen kommer til å vokse ut av det med en gang. Bemerker også at størrelsene varierer fra butikk til butikk, jeg har merket at str 50 fra HM er mye mindre enn str 50 kjøpt f.eks. hos Lindex eller Babycomfort (om jeg husker riktig). Kjøp omslagsbodyer i str 50, de er lette å få på og blir ikke så fort for trange. Alternativ er omslagstrøye og truse, da kan de ha det lenger, og det er også lett å skifte. Bodyer er det det går mest av og her er det greit å ha litt skift i tilfelle babyen bæsjer seg ut og får på klærne (hihi), jeg tror jeg ville kjøpt 3-4 langermede bodyer i oktober, kortermede vet jeg ikke om du trenger.... strømpebukser bør du ha, 2-3 stk, 2 par bukser, ytterklær - de selger dresser som er helt supre. Kjørepose, den kan de vokse i - fin å ha når de skal sitte i bilen kalde dager. Ellers, kjøp mest i str 56, de andre str kan du kjøpe etterhvert. Klærne tar jo litt plass om du skal kjøpe alle str og ha på lager. Må vel vente litt for nå selger dem jo bare sommer klær.Hvor får jeg kjøpt en sånn kjørepose?.Pris? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Til et oktoberbarn ville jeg hatt 3 ullstrømpebukser og 5 ullbodyer, og to sett ull eller fleece til å ha utenpå. Men ikke i str 50. I ull er det mye lettere å bruke for store og for små klær, så jeg ville kjøpt enten 56 eller 62. Jeg fikk baby i august, og først nå i mai fant jeg frem arveklær i bomull etter storesøster. Har kun brukt ullundertøy inne frem til nå, i bil eller vogn litt ull utenpå, men aller mest en deilig fleecedress vi fikk i barselgave. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Ingen av mine to brukte noe i str 50. -de var hhv 52 og 49 cm ved fødsel. Vi begynte med 56 med en gang 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babyborn Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Må vel vente litt for nå selger dem jo bare sommer klær.Hvor får jeg kjøpt en sånn kjørepose?.Pris? På www.laredoute.no har de masse fine babyklær, og deriblant kjørepose. Her har de to ulike, en vanlig og en som delvis er jakke http://www.laredoute.no/ListPage/ListPageSearch.aspx?SearchText=kj%c3%b8repose&BoutiqueId=&Hits=0&SimpleSearch=True&ST=S%c3%b6k henholdsvis 189 og 219 kroner :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Nei, og om en baby er 49-50 cm passer kanskje ikke str 50 likevel, pga bleia som blir så enorm på de bittesmå :-) Ja bleia er jo lit i veien. Men merker størrelsene varierer, noe av det jeg hadde i 50 ble fort for lite, mens andre bodyer kunne hun bruke til hun var ca. et par mnd faktisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ingen av mine to brukte str 50, nr 2 brukte knapt str 56 (kanskje i 2 uker) - men han var laaang. Vi måtte tilogmed hoppe over nyfødtbleiene til nr 2. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ja bleia er jo lit i veien. Men merker størrelsene varierer, noe av det jeg hadde i 50 ble fort for lite, mens andre bodyer kunne hun bruke til hun var ca. et par mnd faktisk. Virker som str varierer litt fra butikk til butikk ja. Er det Cubus hvor klærne er bittelitt større, tro? Knerta mi på snart 1,5 år bruker fremdeles bodyer i str 80, og en jakke i str 74..! Men hvertfall jakka er nok stor i str... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Tror knapt vi hadde noe i den størrelsen, i hvertfall ikke mer enn et par bodyer. Hadde babyer som var ørlite større enn gjennomsnittet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Mine var for store begge to til størrelse 50. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Vi hadde EN body i den størrelsen. Det passet kanskje i et par uker. Ellers brukte hun 56 fra starten (var 4070 gram og 53 cm) Ikke kjøp for mye av det! Det er enklere for noen (pappa'n?) å handle litt i str 50 om det kommer en liiiten tass enn å sitte med en drøss med klær du aldri får brukt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.