Gå til innhold

Noen som har erfaring med å selge ting på finn?

Gjest oslo245

Anbefalte innlegg

Gjest oslo245

Dette lurer da jeg på.. Noen som har solgt klær eller babyutstyr der? er det noen interesse for å kjøpe brukte klær? utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte en kasse babytøy på nettet (ikke finn, dette var i 1998 og jeg husker ikke hvor) for 800,- før poden ble født. _Masse_ tøy + et par tepper og noe småtter, pent og rent og helt. Brukte det til begge ungene og er fremdeles kjempeglad for at noen ville selge det billig. Det var helt vanlig tøy som bodyer, trøyer, gensere, bukser osv.

Solgte en del tøy selv for en rimelig penge + tåteflaskene (uten smokkene!) + brystpumpa med tilbehør og jeg tror sannelig dama fikk med melkeoppsamlerne også (hun ville ha dem da), det er jo bare å koke det som kan kokes så er det like rent og fint. :o)

Men du bør legge deg ganske lavt i pris når det gjelder tøy og jeg handlet i alle fall babytøy i kassevis, enkle plagg blir alt for mye styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt veldig mye brukte klær på nett, men ikke akurat finn.no. Ingenting i veien for å gjøre det. Har solgt litt og, men solgte enkeltplagg og syns det var veldig pesete. En eventuell neste gang blir det "posesalg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Vi har solgt baby-bilstolene våre på Finn, og en badstu. :-) Alt gikk uten problemer. Et viktig poeng er å ha fine bilder av det du selger, og utfyllende tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær har jeg verken kjøpt eller solgt på finn, men jeg har solgt ymse utstyr der.

Det er veldig kjekt, og man får jo inn noen kroner på det. Men det kan være slitsomt å forholde seg til mange som ringer og spør og kanskje skal komme osv. Jeg synes derfor det lønner seg på alle plan å sette prisen "lavt nok" til å begynne med. Setter du prisen for høy, blir det bare masse styr og dikkedarer med de potensielle kundene.

Og som andre har nevnt: Sett sammen (små) pakker. Det er ikke sikkert noen vil kjøpe en kjempesekk med klær til 1000 kroner, men kanskje du finner 5 kjøpere til småposer a kroner 200?

Og: Bilder er kjempeviktig og god beskrivelse (husk avsnitt i teksten).

Dersom du selger flere ting kan det også være en idé å skrive at bildene fjernes etterhvert som tingene selges, så slipper du telefon nummer 100 på TrippTrapp-stolen mens du fortsatt sterver med å få solgt vogna;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Har ikke solgt noe, men ja, det er interesse for brukt babyutstyr :-) Vi Har kjøpt noe, og følger med etter gode tilbud. Det er bra for miljøet og så er det penger å spare. Jeg er ikke så intressert i brukte klær, vi arver noe, og synes det er hyggelig med litt nytt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...