dkaa Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hei, jeg er mamma til en gutt som har dioagnosen høyt fungerende autist.Hans handikapp er på det sosiale plan.dette med å forstå de sosoiale kodene m.m.Han trenger også mye forutsigbarhet og vil vite hva som skal skje iløpet av dagen, vi følger klokka mye.Er interissert i tips og råd ift å hjelpe hans litt sosiale angs.. milla 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest melk og gluten Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Kanskje han ikke bør ha melk og gluten? "Reichelt har bl.a. arbeidet med den biokjemiske siden av autisme og psykiske lidelser som schizofreni, depresjon og hyperkinesi. Problemet for mange av disse pasientene er at de har for lite av enzymene som bryter ned proteiner fra f.eks. kasein i melk og gluten i brød. Det blir da dannet peptider som ligner på signalmolekylene i hjernen, som forstyrrer dens normale aktivitet. Pasienter som går på melke- og/eller glutenfridiett vil i en stor grad redusere sine symptomer, og dermed fungere mye bedre i samfunnet. Reichelt er og har vært primus motor for denne forskningen." Søk gjerne mere om dette på nettet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruskesnusk Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Kanskje han ikke bør ha melk og gluten? "Reichelt har bl.a. arbeidet med den biokjemiske siden av autisme og psykiske lidelser som schizofreni, depresjon og hyperkinesi. Problemet for mange av disse pasientene er at de har for lite av enzymene som bryter ned proteiner fra f.eks. kasein i melk og gluten i brød. Det blir da dannet peptider som ligner på signalmolekylene i hjernen, som forstyrrer dens normale aktivitet. Pasienter som går på melke- og/eller glutenfridiett vil i en stor grad redusere sine symptomer, og dermed fungere mye bedre i samfunnet. Reichelt er og har vært primus motor for denne forskningen." Søk gjerne mere om dette på nettet. Jeg skriver gjerne under på at det er verdt å prøve diett! For et år siden: Et utagerende barn som ikke fungerte sosialt, ikke taklet regler, ikke fungerte i skolesituasjon i det hele tatt og i tillegg klikka hvis trengt opp i et hjørne(mine sympatier til alle i saken rundt 11-åringen som klaska til læreren med rullebrett, ikke bare læreren, barnet og familien også). ppt mente det var en klar adhd og foreskrev full assisten også i skolegården, motorisk trening, pc i stedet for blyant, "må driftes" har evner, men klarer ikke... Et år etter diettstart: Et barn som fungerer i skolen, ikke lenger har behov for full assistent, bruker blyant, jobber nogenlunde selvstendig, balanserer som bare rakkeren, har venner, er blid og hyggelig, fikk ikke adhd-diagnose av bup... Dette skyldes selvfølgelig ikke bare diett, men også tiltakene rundt og fantastiske lærere og støttepersoner på skolen som fulgte opp det som rettet seg med diett og jobbet med det som hadde blitt skakkjørt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asperger-mammaen Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg går ut i fra at dere har både BUP og PPT inne i bildet, og da vil jeg anbefale dere å bruke den kompetansen de innehar. De kjenner også barnet deres, og vet hvilke problemstillinger det handler om. Det er vanskelig for oss "utenforstående" å uttale oss om hvordan dette kan bedres. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.