Gjest Lei leiere Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Det er jo ørten innlegg om dagen her som omhandler udugelige leieboere eller leietakere som spør hva de kan kreve av utleier. Nå vet jeg at jeg aldri, aldri skal leie ut noe som helst. Folk er jo gærne. Både leietakere og utleiere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bolighai? Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 helt enig! Jeg har en leilighet på lur pga jeg har flyttet inn til min mann, så var valget å leie ut eller selge. Ei på jobben sa at det var lurt å bare leie ut så hadde jeg ei leilighet i bakhånd i tilfelle det gikk skeisen... Men jeg orker ikke alt styret med å leie ut, dessuten får jeg ikke så mye på leia som jeg faktisk betaler i lån og husleie til sameiet på leiligheten, selger jeg den kan jeg faktiskg å i gevinst i forhold til hva jeg har lagt ut for den og betalt ned på lån, så her skal det selges! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 ''Det er jo ørten innlegg om dagen her som omhandler udugelige leieboere eller leietakere som spør hva de kan kreve av utleier.'' Det er vel mange som har behov for å skrive om det, da. Leie av bolig kan være vanskelig for begge parter, så da er det nyttig å kunne dele erfaringer. Jeg syns dol fungerer veldig bra i denne sammenheng. Personlig så kan jeg glede meg over hverken å være leieboer eller leietager 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lei leiere Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 ''Det er jo ørten innlegg om dagen her som omhandler udugelige leieboere eller leietakere som spør hva de kan kreve av utleier.'' Det er vel mange som har behov for å skrive om det, da. Leie av bolig kan være vanskelig for begge parter, så da er det nyttig å kunne dele erfaringer. Jeg syns dol fungerer veldig bra i denne sammenheng. Personlig så kan jeg glede meg over hverken å være leieboer eller leietager Greit nok, men nå har det jo vært ekstremt mange av sorten den siste uka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Greit nok, men nå har det jo vært ekstremt mange av sorten den siste uka. De blir vel inspirert av hevrandre da - kan andre spørre om sine leieforhold, så kan jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 helt enig! Jeg har en leilighet på lur pga jeg har flyttet inn til min mann, så var valget å leie ut eller selge. Ei på jobben sa at det var lurt å bare leie ut så hadde jeg ei leilighet i bakhånd i tilfelle det gikk skeisen... Men jeg orker ikke alt styret med å leie ut, dessuten får jeg ikke så mye på leia som jeg faktisk betaler i lån og husleie til sameiet på leiligheten, selger jeg den kan jeg faktiskg å i gevinst i forhold til hva jeg har lagt ut for den og betalt ned på lån, så her skal det selges! Jeg hadde beholdt den og dersom du hadde klart det ganske bra å nedbetale det som blir ekstra lån som du ikke får inn på utelie. Du får jo da til slutt et helt nedbetalt husvære, som du da kan tjene penger på f.eks når du blir pensjonist. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 ''Det er jo ørten innlegg om dagen her som omhandler udugelige leieboere eller leietakere som spør hva de kan kreve av utleier.'' Det er vel mange som har behov for å skrive om det, da. Leie av bolig kan være vanskelig for begge parter, så da er det nyttig å kunne dele erfaringer. Jeg syns dol fungerer veldig bra i denne sammenheng. Personlig så kan jeg glede meg over hverken å være leieboer eller leietager ''Personlig så kan jeg glede meg over hverken å være leieboer eller leietager ;)'' Samma her:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Greit nok, men nå har det jo vært ekstremt mange av sorten den siste uka. Det var sikkert et oppdemmet behov. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 ''Personlig så kan jeg glede meg over hverken å være leieboer eller leietager ;)'' Samma her:-) :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvitre Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Vel, har fått erfaring med det etter hvert. Mange tror det er noe som går av seg selv, men det er mer jobb med det enn en skulle tro og ikke helt risikofritt. Det viktigste er å ha skikkelig kontrakt og et skikkelig depositum og gjerne dokumentasjon i forkant i form av bilder for hvordan leiligheten så ut på forhånd. I tillegg må det kontrolleres at betalingene dukker opp som avtalt. Med lovmessige purringer tar ting lang tid, og det vil spise av et eventuelt depositum. Derfor er det viktig å være på hugget hele tiden. Det er ikke alle leietakere vi har gått i pluss på, for å si det sånn, men vi lærer etter hvert. Verst har det vist seg å være når bekjente kjenner noen som trenger et sted å bo, for da drar gjerne varsellampene inne i hodet på ferie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjassa Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 helt enig! Jeg har en leilighet på lur pga jeg har flyttet inn til min mann, så var valget å leie ut eller selge. Ei på jobben sa at det var lurt å bare leie ut så hadde jeg ei leilighet i bakhånd i tilfelle det gikk skeisen... Men jeg orker ikke alt styret med å leie ut, dessuten får jeg ikke så mye på leia som jeg faktisk betaler i lån og husleie til sameiet på leiligheten, selger jeg den kan jeg faktiskg å i gevinst i forhold til hva jeg har lagt ut for den og betalt ned på lån, så her skal det selges! Jeg gjorde det samme som deg. Flyttet inn til en mann, men valgte å leie ut egen bolig. Du verden så glad jeg var for det. 2 år senere så var jeg tilbake igjen og var sjeleglad for at jeg slapp å gå ut på boligmarkedet igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Fant bare to jeg? Og de gjorde det da ikke noe å lese heller? Mange småbarnsforeldre leier jo ut også, så det er ikke så dumt å få med seg litt erfaringer fra andre sikkert. Men jo - jeg er meget glad for at jeg slipper å leie eller leie ut selv også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Vi har leid ut i seks år nå, til - skal vi se -fire forskjellige. Har vært heldig hver eneste gang! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Folk lærer. Som utleier brant vi oss første gangen - på begge to leieforholdene som ble opprettet samtidig. Deretter har det gått fint. Stikkord ble god, skriftlig kontrakt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ulykkelig utleier Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 unnskyld da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg er så glad vi ikke har leieboere :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.