Gjest Anonym nu! Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg er alenemor, og nå når sommeren står for tur kjenner jeg at jeg er litt stressa, vi må jo ha en eller annen ferieopplevelse? Alt er så dyrt, bare en overnatting i en slags hytte koster jo masse om vi skal komme oss dit! Jeg tenker og tenker, har kommet frem til at vi tar et par dagsturer til diverse plasser rundt om, men skulle jo gjerne ha overnattet noenplass da, ergrer meg at det er så dyrt. Jeg får ingen feriepenger, så jeg har ingenting ekstra å rutte med når sommeren kommer. For min del er det vel ikke så nøye, men 7-åringen skulle jo hatt en tur bort, både fra meg og nærmiljøet. Finnes det noeslags sånne barneleirer jeg kan sende han på, eksisterer sånt nå lenger? Ikke i kristen regi da, det passer han nok ikke helt tror jeg. Sommeren er lang når du må være sammen med avkommet 24 timer i døgnet i ni uker, klart jeg gleder meg til ferie, men det blir lett for at vi blir litt leie av hverandre etterhvert. Noen som har geniale tips for hva vi kan finne på, som ikke koster så mye? Bare nevner at telt ikke er et alternativ, skal sove en natt i telt i sommer, tradisjon tro, dvs 7-åringen sover og jeg ligger våken hele natta og er livredd alle lyder og det å ikke vite hva som rører seg utenfor, skikkelig klaus! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 På sommerleirer som f.eks. Hudøy kan man jo få redusert pris om man har svak økonomi. Men slikt bestilles vel gjerne allerede tidlig på høsten, antar du er alt for sent ute til å finne noe sånt i år. Hva med å gå i fjellet og bo på turisthytter? Om man sover på sovesal eller på ubetjente hytter er det jo ganske rimelig. Diverse steder i landet kan man jo også finne rimelige rom til leie, men man må jo ha råd til transporten dit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 På tide å ta opp kontakten med gamle kjente og dra på besøk til de som bor lengst unna...? Evt holde ut i det teltet en natt eller to likevel - det går jo an å campe på steder det ikke er så skummelt også? Man får en tur med danskebåten midt i uka veldig billig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Her i byen finnes det mange forskjellige former for sommerskole, som ikke er så veldig dyrt. Kommunen arrangerer noe, og andre ting er i regi av foreninger og slikt. Varer typisk en uke, man bor hjemme men har aktiviteter på dagtid. http://www.nssr.no/page?id=1077 f.eks. Det finnes idrettsskoler, musikkskoler og forskjellige andre ting. Kanskje det finnes noe sånt i nærheten av der du bor? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Fjellet er relativt billig tidlig på sommeren, altså før august. Sjekk om det er noen pakketilbud på "nærmeste fjell". Det er enklere å komme med konkrete tips hvis vi vet hvor i landet du bor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karol Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Anbefaler det turistforeningens hytter. Det er rimelig for overnatting selv om man ikke er medlem. Flere hytter ligger sånn til at det passer for barn å gå inn til hytta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.