Gå til innhold

Nekte samvær?

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Du har ikke krav på å få vite hvor far tar med barna på ferie, eller andre steder, så lenge han har de hos seg. En annen sak, er jo at han burde fortelle sine egne barn hvor de skal vær i ferien , og hvor lenge de skal være borte.

Skjønner at du blir lettere halvhysterisk. Jeg hadde aldri sendt mine barn avgårde på tur, med den type mann du beskriver. Han virker ustabil, og full av #F#. Ring barnevernet, så får du nok ett helt klart svar på hva du ikke kan og kan gjøre ang. dine barn.

Vet du hvor det står at jeg ikke har krav på å vite hvor de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spirello

7

• Atene

6

• mariaflyfly

4

• Persille1365381127

4

Mest aktive i denne tråden

Beklager å måtte være så firkanta, men hvis far til barnet mitt hadde vært voldelig og drakk, ville jeg nektet å sende sønnen min til han, til og med for en helg.. Hvis han vil ha samvær med barna sine så må han få hjelp først til å bli "frisk" eller stabil eller hva det måtte kalles.. Han høres fryktelig barnslig ut som nekter deg å vite hvor de skal. Du sier barna gruer seg.. hvorfor tenker du da i det hele tatt å sende dem fra deg? Det er jo en grunn til at de gruer seg? Nei, ferie skal være hyggelig for barna, dette høres ikke hyggelig eller sunt ut i mine ører. jeg hadde stått på mitt og gitt blanke hvis noen hadde sagt jeg hadde nektet far samvær, ville gjort alt for at barna mine skal ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen advokat i gang akkurat nå om dagen, men jeg har en jeg pleier å bruke. Har sendt ham en mail, og har time hos damen min på krisesenteret for å snakke gjennom problemstillingen snart også.

men jeg lurer på hva vanlige mennesker synes - om det er rett og rimelig at man skal vite hvor barna er når de er hjemmefra såpass lenge.

Selvfølgelig har du rett til det! Hva for en idiot nekter moren å vite hvor barna skal på feire? Han der hadde ikke blitt gammal i nærheten av meg, kjenner jeg blir provosert... Drittsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor han ikke sier til ungene hvor de skal heller - så de ikke skal si noe til meg.

I fjor visste de ikke hvor de skulle, og når de kom frem visste de ikke hvor lenge de skulle være der. De visste at de skulle hjem da de hadde kjørt nesten halve veien hjem etterpå...

Stakkars unger.. :( Blir helt målløs jeg. Dette er på grensa til psykisk terror. Skal jo bare utrygghet med å oppføre seg sånn. Unger trenger å være med på planlegging osv. fra starten av, disse får jeg ikke vite noe som helst.. stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte være så firkanta, men hvis far til barnet mitt hadde vært voldelig og drakk, ville jeg nektet å sende sønnen min til han, til og med for en helg.. Hvis han vil ha samvær med barna sine så må han få hjelp først til å bli "frisk" eller stabil eller hva det måtte kalles.. Han høres fryktelig barnslig ut som nekter deg å vite hvor de skal. Du sier barna gruer seg.. hvorfor tenker du da i det hele tatt å sende dem fra deg? Det er jo en grunn til at de gruer seg? Nei, ferie skal være hyggelig for barna, dette høres ikke hyggelig eller sunt ut i mine ører. jeg hadde stått på mitt og gitt blanke hvis noen hadde sagt jeg hadde nektet far samvær, ville gjort alt for at barna mine skal ha det bra.

Vet du hva det kan føre til dersom mor saboterer samvær fordi hun misliker fars livsførsel?

Det finnes konsekvenser man ikke bare kan "gi blanke" i. Far har rett til atskillig mer enn å bli sur.

Dette er ikke saker der man kan sette seg ned og snakke fornuftig sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva det kan føre til dersom mor saboterer samvær fordi hun misliker fars livsførsel?

Det finnes konsekvenser man ikke bare kan "gi blanke" i. Far har rett til atskillig mer enn å bli sur.

Takk, laban.

Jeg blir alltid litt oppgitt når noen svarer "dette hadde jeg ikke akseptert" i sånne tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

''jeg hadde stått på mitt og gitt blanke hvis noen hadde sagt jeg hadde nektet far samvær''

Så enkelt er det nok dessverre ikke. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde først sjekket ut hvordan dette stiller seg juridisk sett. I utgangspunktet tror jeg ikke far plikter å informere deg om hvor de oppholder seg i ferien sålenge de ikke reiser utenlands.

Dersom du mener situasjonen blir for utrygg for guttene (dvs. at de selv opplever det som utrygt), så kan du nekte samvær for deres del om mener det er nødvendig av hensyn til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Hei!

Sakset fra "Rettighetsplakaten" på barneombudets sider. Guttene dine har med andre ord krav på å mene noe om ferien sin, ergo må faren ha en viss opplysningsplikt i alle fall ovenfor dem.

7 år

• Du skal få uttale deg i saker som angår dine personlige forhold. For eksempel hvor du skal bo og hvor du skal tilbringe ferien hvis foreldrene dine er skilt, eller hvis du har kontakt med barnevernet.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest holder meg ano

Hvorfor være så redd for at far skal eventuelt gå til sak? Min eks får også bare gjøre det da. Han har lite å hente på det, og med vitner kan det i dette tilfellet her også vise seg¨å være bare bra. Og skummelt for hans videre rett for samvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor være så redd for at far skal eventuelt gå til sak? Min eks får også bare gjøre det da. Han har lite å hente på det, og med vitner kan det i dette tilfellet her også vise seg¨å være bare bra. Og skummelt for hans videre rett for samvær.

Du har god råd skjønner jeg. Ikke alle har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ano i dag

Du har god råd skjønner jeg. Ikke alle har det.

Tvert i mot. Jeg er ufør og har fri rettshjelp. Det er ikke jeg som skal gå til sak da. Jeg setter ned foten for det jeg mener er skadelig, og som jeg har mange med meg på, også fagfolk. Det er han som ev. skal gå til sak da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvert i mot. Jeg er ufør og har fri rettshjelp. Det er ikke jeg som skal gå til sak da. Jeg setter ned foten for det jeg mener er skadelig, og som jeg har mange med meg på, også fagfolk. Det er han som ev. skal gå til sak da.

Hvem som går til sak spiller ingen rolle, man må betale selv.

Men fri rettshjelp hjelper jo godt. Da kan man ta seg råd til å være steil. Det er det imidlertid de færreste som får, og det er ikke bare bare for en som forsørger en familie på én inntekt å hoste opp 100000 til en rettssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ano i dag

Men fri rettshjelp hjelper jo godt. Da kan man ta seg råd til å være steil. Det er det imidlertid de færreste som får, og det er ikke bare bare for en som forsørger en familie på én inntekt å hoste opp 100000 til en rettssak.

Selvfølgelig ikke. Men det er nå slik at hvis en setter foten ned og sier den andre får gå til sak, så vil det vise seg at mange av disse mennene, uansett inntekt, står over det. Tror jeg. Tror ikke du også? Det gjorde min, enda han tjener aldri så godt. Litt gambling kanskje, men noen av oss kjenner våre gniene ekser. Nå vet han vel at hans sak er syltynn også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke. Men det er nå slik at hvis en setter foten ned og sier den andre får gå til sak, så vil det vise seg at mange av disse mennene, uansett inntekt, står over det. Tror jeg. Tror ikke du også? Det gjorde min, enda han tjener aldri så godt. Litt gambling kanskje, men noen av oss kjenner våre gniene ekser. Nå vet han vel at hans sak er syltynn også da.

Jo, jeg tror at mange står over. Men min gjorde det ikke. _Han_ får nemlig fri rettshjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de som sender barna til samvær med hjertet i halsen, har en reell frykt for både en sak med feil utfall, og for atskillig verre ting.

Alle trusler er ikke tomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Har ikke noen advokat i gang akkurat nå om dagen, men jeg har en jeg pleier å bruke. Har sendt ham en mail, og har time hos damen min på krisesenteret for å snakke gjennom problemstillingen snart også.

men jeg lurer på hva vanlige mennesker synes - om det er rett og rimelig at man skal vite hvor barna er når de er hjemmefra såpass lenge.

-Som et helt vanlig menneske, uten peiling på lover og rettigheter i denne sammenheng - jeg synes det kan minne om kidnapping.. Altså, ikke at jeg tror han skal kidnappe dem, men at slik oppførsel går under den definisjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er langt mer alvorlig enn å mislike fars livsstil når han er voldelig og alkoholliker.. hadde gjort hva jeg kune for å fått 100% omsorg. han kunne sett barna når han hadde fått orden på livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde betalt mye mer for å vite at barna mine har det trygt og godt, uten vold, trygghet, kjærlighet og alkoholmisbruk. Barnas liv har ingen pris, koste hva det koste vil.. Man kan vel snakke med barnevernet, de skjønner vel at denne mannen er skadelig for barna? Hun nevner til og med krisesenter.. Hvorfor er det ingen som har gitt henne foreldreansvar og 100% omsorgsrett? Forundrer meg... stakkars barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...