Spirello Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Takk, laban. Jeg blir alltid litt oppgitt når noen svarer "dette hadde jeg ikke akseptert" i sånne tråder. Er det rart at andre ville valgt annerledes enn deg selv? Jeg VET jeg ikke hadde sendt barnet mitt til en sånn far.. Skjønner selvfølgelig det er utolig vanskelig, og ser poenget til laban - helt klart, men den kampen ville jeg tatt. hvordan kan man tape i retten når mannen har jagd dem på krisesenter før, har alkoholproblemer og ikke gir barna trygge forhold? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Er det rart at andre ville valgt annerledes enn deg selv? Jeg VET jeg ikke hadde sendt barnet mitt til en sånn far.. Skjønner selvfølgelig det er utolig vanskelig, og ser poenget til laban - helt klart, men den kampen ville jeg tatt. hvordan kan man tape i retten når mannen har jagd dem på krisesenter før, har alkoholproblemer og ikke gir barna trygge forhold? Du vet ikke hva jeg har valgt, men jeg vet hva det har kostet, og fortsatt koster, både i penger og i andre ting. Det er ikke så enkelt som du skal ha det til. Og når du vet så lite om noe som du åpenbart gjør om dette, synes jeg egentlig det er best om du lar være å uttale deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Ja, det er nettopp det. Nekter man samvær, risikerer man jo å miste omsorgen. Men jeg nekter ikke samvær mener jeg selv. Jeg har ikke satt opp ferie på jobben min eller noe som helst de ukene de skal til ham, og jeg mener at samværet skal gjennomføres, men ikke hvis jeg ikke får vite hvor de skal. Dette er innmari kjipt :-( Uff... Høres veldig vanskelig ut. Men hvorfor vil han ikke at du skal vite hvor de skal da? For å gjøre deg utygg? For at du skal sitte hjemme og vente på dem, og bekymre deg de ukene de er borte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Har ikke lest svarene til deg. Men mener at familierådgivningskontoret kan hjepe deg. Du har kanskje noen kontakter allerede? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Er det rart at andre ville valgt annerledes enn deg selv? Jeg VET jeg ikke hadde sendt barnet mitt til en sånn far.. Skjønner selvfølgelig det er utolig vanskelig, og ser poenget til laban - helt klart, men den kampen ville jeg tatt. hvordan kan man tape i retten når mannen har jagd dem på krisesenter før, har alkoholproblemer og ikke gir barna trygge forhold? Ved hjelp av gode advokater. kan enhver slimål slippe unna, så hva da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Det _må_ være mulig å holde barna borte fra denne mannen. Fyren er jo faen ikke vel bevart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1213811895' post='3903740] Det _må_ være mulig å holde barna borte fra denne mannen. Fyren er jo faen ikke vel bevart. Det tenkte jeg også. Stakkars familie ( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Er det rart at andre ville valgt annerledes enn deg selv? Jeg VET jeg ikke hadde sendt barnet mitt til en sånn far.. Skjønner selvfølgelig det er utolig vanskelig, og ser poenget til laban - helt klart, men den kampen ville jeg tatt. hvordan kan man tape i retten når mannen har jagd dem på krisesenter før, har alkoholproblemer og ikke gir barna trygge forhold? Vi er mange som har vært gjennom dette, og vi vet at det å nekte å sende barna "uansett", kun er en drømmetanke. Den dagen du står midt oppe i det, har søkt hjelp hos alle de instanser som finnes, og vet at det er en reell risiko for at du enten sender barna på samvær ELLER risikerer å miste den daglige omsorgen og må overlate barna til far på permanent basis - ja, da kan det hende du blir nødt til å moderere deg litt. Og vi sender ikke barna til slike fedre fordi vi har lyst (eller fordi vi er svakere/feigere enn alle forståsegpåerne som aaaaldri ville gjort det, samme hva) - vi gjør det med nagende bekymring og et hjerte som blør. Vi gjør alt vi kan for at ungene våre skal ha det godt, trygt og stabilt det meste av tiden, sender dem av gårde de periodene vi ikke har noe valg - og håper det går bra denne gangen også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Mener det er langt mer alvorlig enn å mislike fars livsstil når han er voldelig og alkoholliker.. hadde gjort hva jeg kune for å fått 100% omsorg. han kunne sett barna når han hadde fått orden på livet sitt. Jeg er selvfølgelig ikke uenig med deg i det. Problemet er at jeg tror mange av de som er i en slik situasjon, faktisk _har_ gjort alt de kan. For noen uker siden var det en sak der en ikke helt balansert far tok livet av datteren sin en tid etter at han hadde fått hovedomsorgen etter en rettsak. Jeg kjenner selvfølgelig ikke noen detaljer, men hvis det var noe sant i de faktaopplysningene media kom med i den saken, kan jeg tenke meg litt av hvert. Jeg har levd lenge nok til å ha lest om ganske mange slike saker, og det har fratatt meg en del illusjoner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hei! Sakset fra "Rettighetsplakaten" på barneombudets sider. Guttene dine har med andre ord krav på å mene noe om ferien sin, ergo må faren ha en viss opplysningsplikt i alle fall ovenfor dem. 7 år • Du skal få uttale deg i saker som angår dine personlige forhold. For eksempel hvor du skal bo og hvor du skal tilbringe ferien hvis foreldrene dine er skilt, eller hvis du har kontakt med barnevernet. Klem GENIALT!!! Takk!!! Stor klem - håper du har det bra :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Beklager å måtte være så firkanta, men hvis far til barnet mitt hadde vært voldelig og drakk, ville jeg nektet å sende sønnen min til han, til og med for en helg.. Hvis han vil ha samvær med barna sine så må han få hjelp først til å bli "frisk" eller stabil eller hva det måtte kalles.. Han høres fryktelig barnslig ut som nekter deg å vite hvor de skal. Du sier barna gruer seg.. hvorfor tenker du da i det hele tatt å sende dem fra deg? Det er jo en grunn til at de gruer seg? Nei, ferie skal være hyggelig for barna, dette høres ikke hyggelig eller sunt ut i mine ører. jeg hadde stått på mitt og gitt blanke hvis noen hadde sagt jeg hadde nektet far samvær, ville gjort alt for at barna mine skal ha det bra. Det er den ene tingen alle jeg har rådført meg med er krystallklare på - idet jeg nekter å sende dem til samvær, så vinner han den daglige omsorgen. Men jeg tror dette blir annerledes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 jeg hadde betalt mye mer for å vite at barna mine har det trygt og godt, uten vold, trygghet, kjærlighet og alkoholmisbruk. Barnas liv har ingen pris, koste hva det koste vil.. Man kan vel snakke med barnevernet, de skjønner vel at denne mannen er skadelig for barna? Hun nevner til og med krisesenter.. Hvorfor er det ingen som har gitt henne foreldreansvar og 100% omsorgsrett? Forundrer meg... stakkars barn. Fordi at selvom det er meget godt dokumentert at han har banket meg gul og blå i fylla i åresvis - han har tilogmed sagt det selv - i retten - så har han ikke slått ungene. Og da har alt han er, står for og har gjort mot meg noe som ikke angår dem. (Slik det sees i retten). At han er en håpløs far og at ungene veksler mellom å skamme seg over ham og å grue seg til å se ham, det er det ingen som bryr seg om. At de er redde osv har ingenting å si. Han er ikke dokumentert som barnemishandler - og dermed må de avgårde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Selvfølgelig ikke. Men det er nå slik at hvis en setter foten ned og sier den andre får gå til sak, så vil det vise seg at mange av disse mennene, uansett inntekt, står over det. Tror jeg. Tror ikke du også? Det gjorde min, enda han tjener aldri så godt. Litt gambling kanskje, men noen av oss kjenner våre gniene ekser. Nå vet han vel at hans sak er syltynn også da. Denne vil gå til sak uten å blunke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Denne vil gå til sak uten å blunke. Har du en anonym epostadresse du kan legge ut her som jeg kan nå deg på? Skulle gjerne spurt deg om noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Er det rart at andre ville valgt annerledes enn deg selv? Jeg VET jeg ikke hadde sendt barnet mitt til en sånn far.. Skjønner selvfølgelig det er utolig vanskelig, og ser poenget til laban - helt klart, men den kampen ville jeg tatt. hvordan kan man tape i retten når mannen har jagd dem på krisesenter før, har alkoholproblemer og ikke gir barna trygge forhold? Dette er en helt opplagt sak - hvis jeg nekter samvær ender barna opp hos ham på fulltid. De valgene du skisserer har jeg ikke. Jeg har valget mellom å sende dem dit på samvær eller på fulltid - valget ditt eksisterer ikke. Og ja - jeg skjønner at det sitter _langt_ inne for deg å godta at det er slik. Jeg kan love deg at ikke en eneste stein er u-snudd i forsøket på å løse dette bedre. Dette er den ene tingen alle instanser er helt enige i - inkludert min egen advokat. Saboterer jeg samværet vil han vinne en rettssak om omsorgen. Og den rettssaken vil han ta uten å blunke. Han har vært jevnlig hos advokater hele veien for å finne muligheter til å overta dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 GENIALT!!! Takk!!! Stor klem - håper du har det bra :-) Har fulgt med på innleggene dine ei stund. Først og fremst fordi du har mange gode innlegg, men også pga den kompliserte familiesituasjonen. Det har mer enn en gang slått meg hvor rettsløse barn er i en sånn situasjon. Du virker både ressurssterk og oppegående: Har du noen gang vurdert å gi innspill selv til barneombudet? Tenker at historia di er viktig for alle de instanser som har med barn å gjøre, og at det er noen hull i systemet som må tettes før barna er trygge. Det er jo for eksempel vanvittig at ungene må sendes på ferie til ukjent sted med den mannen for at du ikke skal miste dine rettigheter. Håper det ordner seg en dag - klem! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har du en anonym epostadresse du kan legge ut her som jeg kan nå deg på? Skulle gjerne spurt deg om noe. Heisann. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Heisann. [email protected] Du har mail. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 -Som et helt vanlig menneske, uten peiling på lover og rettigheter i denne sammenheng - jeg synes det kan minne om kidnapping.. Altså, ikke at jeg tror han skal kidnappe dem, men at slik oppførsel går under den definisjonen... Det er derfor jeg mener at jeg ikke trenger å sende dem i sommer. Jeg innser at man kan insistere på at det er trygt at de er med sin far på helgetur uten at moren har peiling, men i ukesvis mener jeg at han ikke kan insistere på å holde dem skjult. Jeg har derfor bestemt meg for å nekte å sende dem til ham for feriesamvær hvis jeg ikke får vite hvor de skal være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Selvfølgelig har du rett til det! Hva for en idiot nekter moren å vite hvor barna skal på feire? Han der hadde ikke blitt gammal i nærheten av meg, kjenner jeg blir provosert... Drittsekk. Hehe - det er vel heller jeg som blir gammel ja... Før tiden :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.