Gå til innhold

Han tar ikke ferie når barna er hos han

Gjest singel-mammaen

Anbefalte innlegg

Gjest singel-mammaen

Barna mine er lei seg fordi pappaen deres skal jobbe de to ukene de har ferie hos han i sommer. De har ikke lyst til å reise til han da.

Kan jeg la de bli hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg synes ikke det.

Pappaen til barna må ta sine egne valg angående hvordan han gjør det mens han har samvær. Det er ikke noe du kan overstyre, med mindre det er direkte skadelig for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Det er ikke gyldig grunn til å nekte samvær såvidt jeg vet. Men det avhenger litt av hvor store de er da - en femtenåring bestemmer jo stort sett over sin egen tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om pappan godtar at de er hos deg kan du jo det, men du kan ikke forlange det. Men jeg håper at ungene er forholdsvis store og at han ikke har tenkt at to småskolebarn skal være hjemme alene hele dagen i to uker?!

Hva tenker slike menn med!? Skal de ikke ta del i sine barns oppvekst i det hele tatt? Ingen fisketurer? Båtturer? Teltturer? Kino? Slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest singel-mammaen

Om pappan godtar at de er hos deg kan du jo det, men du kan ikke forlange det. Men jeg håper at ungene er forholdsvis store og at han ikke har tenkt at to småskolebarn skal være hjemme alene hele dagen i to uker?!

Hva tenker slike menn med!? Skal de ikke ta del i sine barns oppvekst i det hele tatt? Ingen fisketurer? Båtturer? Teltturer? Kino? Slike ting?

Nei, ikke noe. Alene hjemme om dagen. 7 og 9 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mor jeg også

Jeg var elene med ungene mine i svært mange år og har alltid handlet ut fra ungenes beste.

Hvis ungene er små og ikke vil til pappa så er det en grunn til det. Da er det å finne ut, vurdere og høre med pappan.

Hvis pappan alikavel skal jobbe den tiden barna er der og andre skal ta hånd om dem så tror jeg at jeg hadde hørt på ungene.

Det er jo ferie, barna bør jo også føle det for å si det sånn.

Mine barn er blitt større nå, de er 12 og 14. Her kan det gå et par måneder mellom hver gang de drar. Kunne ikke falle meg inn å presse de til å dra.

Det er far som må stå til ansvar for hvordan han behandler ungene og hvordan de har det når de er der.

For vårt vedkommende så er far altfor opptatt av jobbing og ny familie, og ungene føler ikke for å sitte i soffan hele dagen og spille spill. Da vil de heller gjøre det samme hjemme med kompisene.

Jeg blåser i om det er gyldig grunn eller ei å holde ungene hjemme. Det er ungenes vel og ve som gjelder for meg.

Jeg vet at disse barna er såpass glade i pappan sin og er såpass tilgivende mot ham at de ville dra om det bare var verdt det.

Det er hans feil at han oppfører seg tarvelig mot dem til tider, ikke har tid til dem, bare er opptatt av nye familien osv.

Den som er med på leken får tåle steken helt enkelt.

Så da ofrer jeg heller frihelgene mine slik at ungene kan ha en avslappet og morsom helg med oss eller vennene sine.

Synes du skal ta en prat med pappan jeg. Kanskje kan han få ordnet en kortere ferie med dem hvor han klarer å få blitt hjemme med dem?

Kanskje er det farmor eller bestemor som kan ha dem store deler av tiden når pappa er på jobb slik at det er en veldig verdi der.

Det kommer litt ann på omstendighetene rundt dette, uten å vite det så er det vanskelig å si hva jeg ville gjort. Men sånn ved første lesning og med egne erfaringer i bakhodet så hadde jeg ikke sendt avgårde barna hvis de satte seg helt på bakbena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg synes ikke det.

Pappaen til barna må ta sine egne valg angående hvordan han gjør det mens han har samvær. Det er ikke noe du kan overstyre, med mindre det er direkte skadelig for barna.

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaymen

Nei, jeg synes ikke det.

Men å la en 7-åring og en 9-åring være alene hjemme hele arbeidsdagen kan vel kanskje være i grenseland for hva som kan være skadelig for barna? Er det lov å la så små barn være alene hele dagen flere dager på rad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke noe. Alene hjemme om dagen. 7 og 9 år

Skal en 7 og en 9-åring være alene hjemme om dagen i 2 uker????? Det går jo ikke. Jeg ville aldri latt min (fornuftige) 9-åring være alene i så mange dager. Det er ferie, og da må jo ungene få oppleve litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å la en 7-åring og en 9-åring være alene hjemme hele arbeidsdagen kan vel kanskje være i grenseland for hva som kan være skadelig for barna? Er det lov å la så små barn være alene hele dagen flere dager på rad?

Jeg vet ikke. Det avhenger av nærområdet, hvor selvstendige barna er og hva de er vant til. Om de blir redde når de må være alene så mange timer, så må foreldrene snakke sammen om andre løsninger.

Hvis mor og far bor nær hverandre, så kan de eventuelt være en del hos mor på dagene. Kanskje de har besteforeldre, tanter, onkler eller venner de kan tilbringe tid med også?

Første steg er i alle fall ikke å nekte samvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest singel-mammaen

Skal en 7 og en 9-åring være alene hjemme om dagen i 2 uker????? Det går jo ikke. Jeg ville aldri latt min (fornuftige) 9-åring være alene i så mange dager. Det er ferie, og da må jo ungene få oppleve litt også.

Far mener han styrer selv hvordan han har samvær, og han vil ikke bruke opp sine ferieuker på barna. Derfor lurer jeg på om jeg skal la barna få bli hjemme som de ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mora2

Etter å ha lest tråden, om at ungene blir alene hjemme på dagtid, ville jeg tatt en prat med far. Jeg hadde ikke sendt de til han for å gå alene hele dagene..

Skjønner godt ungene som ikke vil dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Far mener han styrer selv hvordan han har samvær, og han vil ikke bruke opp sine ferieuker på barna. Derfor lurer jeg på om jeg skal la barna få bli hjemme som de ønsker.

Han vil ikke bruke opp sine ferieuker på barna ???????

Tuller du?????

Finnes det noe så sinnsvakt idiotisk-barnslige-tullinng-drittsekk-ansvarsløse menn????? Fy flate...!!!

Nå ble jeg både sjokkert og provosert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg vet ikke. Det avhenger av nærområdet, hvor selvstendige barna er og hva de er vant til. Om de blir redde når de må være alene så mange timer, så må foreldrene snakke sammen om andre løsninger.

Hvis mor og far bor nær hverandre, så kan de eventuelt være en del hos mor på dagene. Kanskje de har besteforeldre, tanter, onkler eller venner de kan tilbringe tid med også?

Barn på 7 og 9 år hjemme uten tilsyn alle hverdager i 2 uker er ikke forsvarlig!

Enkelte ganger når jeg leser her inne, får jeg inntrykk av at mange mannfolk er ansvarsløse babyer selv. Hvorfor kvinner får barn med dem, er meg en gåte. Men det er sikkert ikke lett å se før ungene melder sin ankomst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''...og han vil ikke bruke opp sine ferieuker på barna.''

Herregud.

Jeg skjønner veldig godt at dette er vrient, så da vet jeg ikke helt hva jeg skal råde deg til. Kanskje dere kan få en hastetime på familiekontoret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest singel-mammaen

Det er ikke snakk om å nekte samvær, det er snakk om å la barna slippe å gjøre noe de ikke har lyst til. Jeg tror at hvis far tok seg tid til å være pappa i de to ukene det gjelder, dra på badetur og andre sommer-aktiviteter ville de kanskje gledet seg. Men de ser ikke fram til å sitte i en leilighet i byen alene i to uker og vente på at far og samboer skal komme hjem fra jobb. Hva er igjen da?

Han insisterer dog på samvær pga bidragets størrelse. Men alt tyder på at barna kun er en belastning for han, og han gjør ikke noe sammen med dem, bruker ikke unødig med penger på dem, han tilbyr dem dog en seng å sove i og mat på bordet når de er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest singel-mammaen

''...og han vil ikke bruke opp sine ferieuker på barna.''

Herregud.

Jeg skjønner veldig godt at dette er vrient, så da vet jeg ikke helt hva jeg skal råde deg til. Kanskje dere kan få en hastetime på familiekontoret?

Har foreslått det for lenge siden men han vil ikke det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pepperti

Barn på 7 og 9 år hjemme uten tilsyn alle hverdager i 2 uker er ikke forsvarlig!

Enkelte ganger når jeg leser her inne, får jeg inntrykk av at mange mannfolk er ansvarsløse babyer selv. Hvorfor kvinner får barn med dem, er meg en gåte. Men det er sikkert ikke lett å se før ungene melder sin ankomst....

''Men det er sikkert ikke lett å se før ungene melder sin ankomst....''

Det bør det være. En ordentlig, ansvarsfull og real kar forandrer seg ikke til en uansvarlig tosk bare fordi han blir far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...